عجیب‌ترین خودرو‌ها در نمایشگاه خودرو توکیو!

نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ که از روز شنبه تا پنجم نوامبر ادامه داشت شاهد رونمایی از عجیب و غریب‌ترین وسایل نقلیه توسط خودرو سازان سرتاسر جهان بود. در ادامه به بررسی برخی از عجیب و غریب‌‌ترین وسایل نقلیه در این نمایشگاه می‌پردازیم:

عجیب‌ترین خودرو‌ها در نمایشگاه خودرو توکیو!

نمایشگاه خودرو توکیو 2017 که از روز شنبه تا پنجم نوامبر ادامه داشت شاهد رونمایی از عجیب و غریب‌ترین وسایل نقلیه توسط خودرو سازان سرتاسر جهان بود. در ادامه به بررسی برخی از عجیب و غریب‌‌ترین وسایل نقلیه در این نمایشگاه می‌پردازیم:

 

شرکت ژاپنی سازنده قطعات خودرو یعنی تویودا گوسِی از خودرو کانسپت خود به نام Flesby رونمایی نمود. این خودرو تک سرنشین در قسمت بیرونی خود دارای پوششی از جنس لاستیک است که در هنگام وقوع تصادف همانند یک کوسن عمل می‌کند. به گفته این شرکت مواد استفاده شده در این پوشش e-rubber نام دارد و نور چراغ‌های LED به کار رفته در این خودرو می‌تواند به منظور برقراری ارتباط با عابرین پیاده از طریق این پوشش به بیرون تابیده شود.

این نمایشگاه همچنین شاهد رونمایی از کانسپت کمپانی مرسدس یعنی مدل اسمارت ویژن Four Two    EQ بود. این خودرو به منظور استفاده به عنوان یک تاکسی روباتی ساخته شده و از صفحات نمایش به کار رفته در بخش بیرونی خودرو به منظور خوش آمد گویی به مسافرین و برقراری ارتباط با عابرین پیاده استفاده می‌شود.

کمپانی یاماها از یک کانسپت تراک با ظاهری وحشی به نام Cross Hub پرده برداری کرد. به گفته یاماها این کانسپت یک خودرو سبک زندگی بوده و به منظور برقراری ارتباط میان محیط خارج از شهر با محیط شهری ساخته شده است. این خودرو دارای ظرفیت کافی برای چهار سرنشین بوده و قادر است دو موتور سیکلت را در قسمت حمل بار خود جای دهد.

این کمپانی همچنین از یک وسیله نقلیه هیبرید چند چرخ به نام MWC-4 Leaning Multi-Wheel رونمایی کرد. این مدل مجهز به دو چرخ در قسمت جلو و یک چرخ در عقب است و دارای فضای کافی برای دو سرنشین می‌باشد.

شرکت تویوتا از سه خودرو که هر سه از سری کانسپت i این شرکت به شمار می‌روند رونمایی کرد. این خودرو‌ها برای درک راننده و پیش بینی نیاز وی از هوش مصنوعی بهره می‌برند. این خودرو‌ها همچنین می‌توانند به صورت دستی یا خودکار مورد استفاده قرار گیرند. خودرویی که در تصویر زیر آمده یعنی کانسپت i در اصل در نمایشگاه CES در ماه ژانویه معرفی شد.

از دیگر خودرو‌های این سری می‌توان به مدل کانسپت i Ride اشاره نمود که برای اشخاصی که از ویلچر استفاده می‌کنند طراحی شده است.

سومین وسیله نقلیه این سری یعنی کانسپت i Walk به منظور استفاده در پیاده رو‌ها و در اطراف مکان‌های توریستی ساخته شده است. این مدل می‌تواند به طور دستی عمل کند اما در صورتیکه موقعیتی پرخطر را احساس کند می‌تواند به طور خودکار اقدامات اجتناب را در نظر گیرد.

در کنار سری کانسپت i، این کمپانی از یک کانسپت اتوبوس به نام Sora و یک کانسپت خودرو به نام Fine Comfort Ride که هر دو با استفاده از سلول سوختی عمل می‌کنند در این نمایشگاه رونمایی نمود.

علاوه بر این کمپانی تویوتا از یک شاسی بلند جعبه مانند به نام کانسپت TJ Cruiser نیز پرده برداری کرد. این خودرو کراس اور به گونه‌ای طراحی شده تا در حین حفظ ظاهر یک خودرو شاسی بلند، فضای داخلی یک مینی ون را نیز داشته باشد. یکی از ویژگی‌های بخصوص این خودرو استفاده از یک پوشش ضد خش روی بدنه آن است.

مدل هوندا NeuV که نام آن مخفف عبارت خودرو شهری برقی جدید می‌باشد، یک کانسپت برقی مجهز به یک سیستم Al است که به منظور ایجاد توصیه‌های رانندگی، رفتار رانندگی شخص را ردیابی می‌کند.

مدل FD-SI شرکت ایسوزو موتورز یک خودرو کانسپتی است که به منظور نشان دادن پیش نمایشی از خودرو‌های تحویل بار در آینده طراحی شده است.

مدل e-Survivor کمپانی سوزوکی موتورز نیز یک کانسپت شاسی بلند برقی است که دارای قابلیت خودکار می‌باشد.

شرکت تویوتا Auto Body که تولید کننده فرعی این خودرو ساز ژاپنی به شمار می‌رود کانسپت Wonder – Capsule خود را به نمایش گذاشت. این کانسپت یک خودرو برقی دو سرنشین بوده و به منظور استفاده به عنوان یک خودرو خدماتی به اشتراک گذاری خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت‌های خودرو ساز تنها شرکت‌ کنندگان این نمایشگاه نبودند. دانش آموزان دبیرستان تکنولوژی و مهندسی Aichi نیز در این نمایشگاه از کانسپت برقی خود به نام Collapse رونمایی کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر