همه چیز درباره نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷!

برای دهه‌هاست که نمایشگاه خودرو توکیو، مهم‌ترین نمایشگاه در آسیا به شمار می‌رود. اما با ظهور چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های خودرو در جهان، توجهات بیشتر به سمت نمایشگاه‌های این کشور منعطف شد

همه چیز درباره نمایشگاه خودرو توکیو 2017!

برای دهه‌هاست که نمایشگاه خودرو توکیو، مهم‌ترین نمایشگاه در آسیا به شمار می‌رود. اما با ظهور چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های خودرو در جهان، توجهات بیشتر به سمت نمایشگاه‌های این کشور منعطف شد. در واکنش به این موضوع، توکیو با تمرکز بر آینده صنعت خودرو خود را به یک نمایشگاه تکنولوژی محور تبدیل کرده‌ است. به علاوه در نمایشگاه خودرو توکیو از آخرین محصولات تولید کنندگان متعدد کشور ژاپن و خودرو‌های kei (خودرو سبک) بسیار کوچک آن‌ها که خودرو معمول در این کشور به شمار می‌روند، رونمایی می‌شود. نمایشگاه خودرو توکیو 2017 روز شنبه به روی عموم باز خواهد شد و تا پنجم ماه نوامبر ادامه خواهد داشت:

 

از آنجاییکه این رویداد مهم‌ترین ویترین برای صنعت خودرو ژاپن به شمار می‌رود، برجسته‌ترین خودرو سازان این کشور در این نمایشگاه بسیار پررنگ ظاهر شدند و رهبری این حضور درخشان را تویوتا بر عهده داشت. در این نمایشگاه، این کمپانی چشم انداز خود از یک خودرو هوشمند متعلق به آینده با نام کانسپت i را به نمایش گذاشت.

اما خودرو نزدیک‌تر به تولید‌ به لحاظ توسعه مدل TJ کروزر شرکت تویوتا است. این مدل یک کراس اوور ساب کامپکت است که می‌تواند روزی به نمایشگاه‌های خودرو راه یابد.

کانسپت GR HV Sports خودرو هیبریدی است که بر پایه مدل 86 کنونی شرکت تویوتا طراحی شده است.

از کانسپت Crown کمپانی تویوتا نیز در این نمایشگاه پرده برداری شد. این خودرو اساسا یک پیش نمایش کمی تزئین شده از نسل بعدی خودرو سدان لوکس یعنی مدل Crown است که در بازار خودرو آمریکای شمالی به فروش نخواهد رسید.

این کمپانی همچنین از تویوتا Century جدید رونمایی کرد که می‌توان آن را ورودی جدید ژاپنی به بازار خودرو‌های فوق لوکس که توسط شرکت‌هایی از جمله بنتلی و رولز رویس تصاحب شده قلمداد نمود.

برند لوکس کمپانی تویوتا یعنی لکسوس کانسپت LS پلاس خودکار فوق العاده خود را به نمایش گذاشت.

اگرچه خودرو‌های به لحاظ زیبایی راضی کننده این نمایشگاه توسط شرکت مزدا ساخته شده بودند و در غالب کانسپت ویژن کوپه و …

… کانسپت Kai هاچ بک از آن‌ها رونمایی شد.

مدل افسانه‌ای کمپانی میتسوبیشی یعنی Evolution اولین نمایش خود را از زمان لغو آن در سال گذشته تجربه نمود. متاسفانه برای وفاداران به این برند، این خودرو به عنوان کانسپت e-Evolution که یک شاسی بلند کراس اوور برقی است تولید می‌شود.

این کمپانی همچنین نام فراموش شده Eclipse را در غالب میتسوبیشی Eclipse Cross که یک شاسی بلند کراس اوور دیگر است بازگرداند.

در این نمایشگاه شرکت نیسان از کانسپت Leaf Nismo خود نیز رونمایی نمود. این خودرو نسل دوم مدل برقی Leaf است که زمانی را با کمپانی تیونر پرفورمنس یعنی Nismo سپری کرده است.

این کمپانی همچنین از کانسپت کراس اوور برقی خشن خود به نام IMX نیز پرده برداری کرد.

شرکت سوبارو نیز با رونمایی از کانسپت VIVIZ، آینده خط تولید پرفورمنس این شرکت را به نمایش گذاشت.

شرکت هوندا با کشیدن پرده از کانسپت زیبای Sports EV جمعیت را شگفت زده کرد.

این شرکت همچنین با تولید مدل خود تعدیل Riding Assist-e به ریشه خود در زمینه ساخت موتور سیکلت بازگشت.

سوزوکی شرکتی‌ است که ما را با شاسی بلند‌های کوچک سامورایی و ویتارا را آشنا نمود. پس طبیعتاً قدم بعدی این شرکت تولید یک شاسی بلند برقی کوچک یعنی مدل e-Survivor است.

خودرو سازان آلمانی نیز با معرفی خودرو‌هایی همچون کانسپت آئودی Q8 اسپورت …

… کانسپت Z4 شرکت BMW

BMW سری 8 کوپه …

… و هایپر خودرو شرکت مرسدس AMG یعنی مدل پروجکت وان حضور خود در این نمایشگاه را نشان دادند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر