۱۰ جایگزین برای مدل ۲۰۱۸ آئودی Q۵!

آئودی Q۵ کاملا جدید ۲۰۱۸ در رتبه بندی بخش SUVهای کامپکت لوکس در صدر لیست ما قرار دارد و به راحتی رقبایی همچون پورشه ماکان و جگوار F – Pace را پشت سر گذاشته است

10 جایگزین برای مدل 2018 آئودی Q5!

آئودی Q5 کاملا جدید 2018 در رتبه بندی بخش SUVهای کامپکت لوکس در صدر لیست ما قرار دارد و به راحتی رقبایی همچون پورشه ماکان و جگوار F – Pace را پشت سر گذاشته است. مدل قبلی Q5 خودرو خوبی بود اما منتقدین بر این باورند که مدل 2018 Q5 با ارائه ترکیب رضایت بخشی از قدرت و چابکی، حتی نسبت به مدل پیشین خودرو بهتری است. ورود این خودرو به طور کامل باز طراحی شده مطمئناً توجه مالکین مدل‌های قبلی Q5 که به دنبال تبادل خودرو خود با مدل جدید آن هستند را جلب نموده است، اما این اقدامی است که نباید با عجله تصمیم به انجام آن را گرفت. این خودرو با قیمت اولیه 41.500 دلار مطمئناً خودرو ارزان قیمتی نیست اما با این حال امکانات مختلفی در مدل پایه این خودرو در نظر گرفته شده‌ است. اما سوالی که در این جا مطرح می‌شود این است که اگر آئودی Q5 تا این حد خوب است چرا باید در خرید آن دچار تردید شد؟ سوال منصفانه‌‌ای است. مالکین کنونی و پیشین Q5 قطعاً از داشتن نسل جدید این خودرو خوشحال خواهند بود اما چنین خرید قابل توجهی نیاز به توجه دقیقی دارد. برای اطمینان از این موضوع که کاملاً از خرید خود راضی هستید می‌بایست از این که این خودرو بهترین گزینه برای شماست اطمینان حاصل نمود. در ادامه مدل‌های دیگر موجود در بازار که باید بر اساس نقاط قوت و ضعف یک SUV کامپکت لوکس در مقایسه با آئودی Q5 قرار گیرند را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

2017 BMW X3

قیمت : 40.050 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.7

مدل X3 کمپانی BMW یکی از جا افتاده‌ترین خودرو‌ّها در بازار SUVهای کامپکت لوکس می‌باشد. این خودرو عملکرد الهام بخشی را با ترکیب مناسبی از هندلینگ و قدرت موتور فراهم می‌کند. X3 با دو آپشن مختلف موتور به بازار عرضه می‌گردد و مصرف سوخت آن بهینه‌تر از مدل Q5 است. علاوه بر فضای حمل بار بیشتر نسبت به مدل Q5، محیط داخلی لوکس این خودرو بسیار جادار بوده و فضای زیادی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. این خودرو همچنین برنده جایزه بهترین خودرو SUV کامپکت لوکس از سوی US News بوده و گزینه مناسبی برای والدینی که به دنبال یک خودرو جدید در این سطح هستند، می‌باشد.

 

فولکس واگن اطلس 2018

قیمت : 30.500 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.7

مدل اطلس که به تازگی به خط تولید شرکت فولکس واگن اضافه شده حرف زیادی برای گفتن دارد، مخصوصاً از آنجا که گواهینامه‌های این خودرو برای رسیدن به راس رتبه بندی ما در بخش SUVهای سایز متوسط به آن کمک زیادی کردند. این خودرو فضای کافی برای هفت سر نشین دارد که بر خلاف خودرو‌های مجهز به سه ردیف صندلی دیگر، هر صندلی از راحتی مناسبی برخوردار است. این موضوع مدل اطلس را به انتخابی مناسب برای مالک Q5 که تصمیم به گسترش خانواده خود را دارد تبدیل می‌کند. این خودرو به قدرتمندی مدل Q5 نیست و اتاق آن ممکن است با استاندارد‌های یک مشتری آئودی تطابق نداشته باشد، اما باید در نظر داشت که خرید اطلس حدود 10.000 دلار ارزان‌تر تمام می‌شود.

 

آئودی Q7 2018

قیمت : 49.900 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.7

اگر تمایلی به ارتقاء خودرو خود به یک SUV سایز متوسط با سه ردیف صندلی دارید و توانایی صرف هزینه‌ای بیش از یک فولکس واگن اطلس را دارید مدل Q7 شرکت آئودی ارزش در نظر گرفتن بین گزینه‌ها را دارد. این خودرو در مقایسه با مدل اطلس کاستی‌هایی دارد: فضای مسافرین در ردیف پشتی کمی تنگ‌تر خواهد بود و قیمت خودرو به طور قابل توجهی بالا است. با این حال از لحاظ زیبایی، کیفیت اتاق و عملکرد، مدل Q7 برای خریدارانی که به محیط‌های لوکس عادت دارند ارزش هزینه دارد. همچنین داشتن لیست بلندی از امکانات استانداردی از جمله سیستم‌های ایمنی فعال فراوان، این خودرو را به گزینه‌ مناسبی برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

 

پورشه ماکان 2018

قیمت : 47.800 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.9

مدل ماکان شرکت پورشه در رتبه بندی بخش SUV کامپکت لوکس بعد از آئودی Q5 و در رتبه دوم قرار می‌گیرد. مدل ماکان خودرو‌ای است که اکثر مشتریان آئودی را در صورتیکه تمایل به صرف هزینه بیشتر دارند، راضی خواهد نمود. در مرحله اول مدل‌های پایه ماکان و Q5 دارای نیروی پیشران یکسانی هستند (هر دو برند از زیر مجموعه‌های شرکت فولکس واگن به شمار می‌روند در نتیجه اجزاء مکانیکی مشابه زیادی دارند) و بنابراین نقد‌های منتقدین در زمینه تجربه رانندگی قابل مقایسه هستند. مدل ماکان مطمئناً نسبت به Q5 معتبر‌تر و کمی زیباتر است اما این حقیقت که آیا این اعتبار و زیبایی ارزش صرف هزینه شش هزار دلار بیشتر را دارد بستگی به اولویت‌های خریدار در مورد عملکرد خودرو دارد.

 

آئودی آل رود 2018

قیمت : 44.500 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.5

اگر قصد جایگزین کردن Q5 خود با یک نوع متفاوتی از خودرو را دارید مدل آل رود می‌تواند گزینه‌ مورد نظر شما باشد. این خودرو واگن در میان بهترین‌های سطح خود قرار می‌گیرد و فضای مسافر و همچنین فضای حمل بار آن قابل مقایسه با Q5 می‌باشد. در حالیکه فضای صندوق عقب و فضای پشت صندلی‌های عقبی در مدل Q5 به ترتیب برابر با 26.8 و 60.4 فوت مکعب است، این ارقام در مدل آل رود به ترتیب 24 و 58.5 فوت مکعب می‌باشند. همچنین نیروی پیشران در مدل‌های پایه هر دو خودرو یکسان است. قیمت این خودرو کمی بیشتر از مدل Q5 است اما دارای امکاناتی از جمله سان روف پانارومایی و صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی بوده که این امکانات در یک SUV یک آپشن محسوب می‌شوند.

 

آکورا RDX 2018

قیمت : 35.800 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.5

خرید آکورا RDX راه هوشمندانه‌ای برای صرف هزینه کم‌تر در خودرو SUV کامپکت لوکس بعدی شما خواهد بود. مدل RDX دارای اتاق جادار، سواری نرم و راحت، و قدرتی قابل مقایسه با مدل Q5 است (اگر چه این خودرو فاقد چندین موتور به عنوان یک آپشن می‌باشد). قیمت پایین این خودرو در لیست امکانات آن بازتاب داشته که باعث قرار گرفتن این خودرو در رتبه‌ای پایین‌تر از رقبای خود شده است، اما این SUV ایمن و راحت گزینه مناسبی برای اکثر مردم در این سطح می‌باشد.

 

ولوو XC60 2018

قیمت : 41.500 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.7

مدل XC60 شرکت ولوو دیگر رقیب جدی آئودی Q5 است که با قیمتی یکسان در چندین نقطه پایین‌تر در رتبه‌بندی SUV کامپکت لوکس ما قرار دارد. این خودرو در سال 2018 به طور کامل باز طراحی شده و دارای آپشن‌های جالبی است که به سختی می‌توان در این سطح یافت. اگر شما هم یکی از طرفداران تکنولوژی ایمنی فعال پیشرفته هستید شرکت ولوو یکی از سر کرده‌های این زمینه به شمار می‌رود. در کنار آپشن‌های ایمنی بیشتر، بسیاری از سیستم‌های ایمنی ولوو در مدل‌های پایه این برند وجود دارند. این خودرو همچنین به همراه یک ورژن هیبرید پلاگ این روانه بازار می‌شود. البته این امکانات، قیمت مدل پایه XC60 را کمی افزایش می‌دهد اما اگر به دنبال یک SUV مدرن واقعی هستید این خودرو ارزش در نظر گرفتن در میان گزینه‌های خرید را دارد.

 

لند روور رینج روور ایووک 2017

قیمت : 41.800 دلار

امتیاز U.S. News : 10/7.9

نگاه کردن به لند رووری که هزینه‌ای در حدود یک آئودی دارد وسوسه کننده است اما این مقایسه‌ای است که نیاز به توجهی دقیق دارد. اندازه مدل ساب کامپکت ایووک کمی کوچک‌تر از مدل Q5 است در نتیجه فضای مسافرین در صندلی عقب کمی تنگ خواهد بود. قابلیت اطمینان این خودرو پایین‌تر از حد متوسط است و موتور آن قدرتی کم‌تر از مدل Q5 تولید می‌کند. با این حال مسلماً نسبت به Q5 ظاهر زیبا‌تری داشته و قابلیت آف رود آن چشمگیر است. در صورتیکه قصد تجربه سواری آف رود با یک خودرو SUV دارید این خودرو می‌تواند دقیقا گزینه‌ مورد نظر شما باشد.

 

ولوو V90 2018

قیمت : 49.950 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.7

مدل V90 شرکت ولوو دومین خودرو استیشن واگن است که به لیست جایگرین‌های مدل Q5 اضافه می‌شود. مدل V90 جدید در صدر رتبه بندی خودرو‌های واگن قرار گرفته و همانند آئودی آل رود کمی گران‌ قیمت‌تر از مدل Q5 است. خریداران این خودرو می‌توانند از بین دو سیستم پیشران مختلف که هر دو عملکرد تاثیر گذاری را فراهم می‌کنند، انتخاب کنند. این خودرو همچنین بسیار جادار بوده (اگر چه فضای ارائه شده در مدل آل رود بیشتر است) و دارای فضای داخلی راحت و لوکسی است که به امکانات مدرن و کاربر پسند زیادی مجهز است.

 

جیپ گرند چِروکی 2017

قیمت : 30.395 دلار

امتیاز U.S. News : 10/8.4

جیپ گرند چروکی یک خودرو SUV سایز متوسط پر سابقه‌ است که در حالت پایه احتمالا با انتظارات یک راننده Q5 مطابق نخواهد بود. با این حال قیمت پایه این خودرو آزادی عمل زیادی را در اختیار شما قرار داده و همچنین شرکت جیپ آپشن‌های کافی برای نزدیک کردن این خودرو به یک ایده‌آل لوکس را ارائه می‌کند. این SUV پنج سرنشین دارای آپشن‌های موتور قدرتمند، سیستم دو دیفرانسیل عالی برای علاقه مندان به سواری آف رود، هندلینگ در جاده مطمئن و سواری راحت می‌باشد. فضای صندوق این خودرو برای این سطح کمی کوچک بوده و قابلیت اطمینان این خودرو کم‌تر از حد متوسط است، اما از طرف دیگر گرند چروکی انتخاب مناسبی خواهد بود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر