ماهان شبکه ایرانیان

هشت فعالیت مهم که بوسیله دستیار صوتی گوگل می‌توانید انجام دهید

دستیاران صوتی تلفن‌های هوشمند روز به روز از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شوند و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آنان موجب می‌شود نقش مهم‌تری در روند زندگی کاربران ایفا کنند

هشت فعالیت مهم که بوسیله دستیار صوتی گوگل می‌توانید انجام دهید

دستیاران صوتی تلفن‌های هوشمند روز به روز از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شوند و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آنان موجب می‌شود نقش مهم‌تری در روند زندگی کاربران ایفا کنند. یکی از مشهورترین و پرمصرف‌ترین دستیاران صوتی حال حاضر، دستیار صوتی پیش فرض سیستم عامل اندروید یا Google Assistant است که برروی تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل استفاده است. نکته مهم در خصوص این دستیاران صوتی این است که گرچه در گذشته تنها مختص جستجو در سطح اینترنت به منظور پیدا کردن جواب‌ها بودند، امروزه طیف وسیعی از فعالیت‌های گوناگون را انجام می‌دهند و می‌توانند در بسیاری موارد به شما کمک کنند تا با سرعتی بیشتر کارهای خود را انجام دهید. در ادامه به بررسی هشت فعالیت مهمی که بوسیله دستیار صوتی گوگل می‌توانید انجام دهید می‌پردازیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

بصورت هوشمند اتفاقات اطراف خود را کنترل کنید

برای کنترل محصولات اکترونیکی یا برخی از سیستم‌های خانگی خود نیازی ندارید تا حتما یک دستگاه Google Home داشته باشید، بلکه دستیار صوتی گوگل برروی تلفن هوشمندتان به راحتی می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را برطرف کنید. دستیار صوتی گوگل به خوبی از برخی سیستم‌های خانگی از برندهایی مانند Nest، Philips Hue، Belkin و… پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید نور محیط، ترموستات‌های هوشمند منزل و برخی دیگر از محصولات هوشمند را بوسیله دستیار صوتی گوگل کنترل کنید. گوگل اخیرا امکان تعامل با سیستم Chromecast را برای دستیار صوتی خود مهیا کرده است و بدین طریق شما می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن‌های یوتیوب، نت‌فلیکس، اسپاتیفای و… برروی تلویزیون منزل خود اجرا کنید، البته به این شرط که هم تلویزیون شما و هم Chromecast هردو به یک وای‌فای وصل باشند. نحوه کار با دستیار صوتی در این خصوص نیز بسیار ساده است، کافیست کد صوتی مربوط به آن را برای تلفن بیان کنید تا شروع به کار کند. شما حتی می‌توانید از دستورات صوتی مربوط به نگه‌ داشتن پخش، پخش دوباره، تنظیم صدا و جلو و عقب کردن آهنگ‌ها استفاده کنید.

 

تنظیمات تلفن خود را به سادگی تغییر دهید

یکی از برترین خصوصیات دستیار صوتی گوگل این است که می‌تواند اسم تمامی اپلیکیشن‌های اندروید را حتی زمانی که صفحه نمایش قفل است و از آن استفاده نمیکنید در دستورات صوتی تشخیص دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید اپلیکیشن‌های دلخواهتان را با استفاده از کد “Ok Google, Open ***” به راحتی باز کنید و سپس از آن‌ها استفاده کنید. همین قابلیت در تنظیمات تلفن نیز قابل استفاده است بدین طریق که شما می‌توانید تنظیماتی مانند بلوتوث یا وای‌فای را با استفاده از چهار چوب ذکر شده تغییر دهید. برای مثال با گفتن ” Ok Google, Turn Off My Wifi” دسترسی تلفن شما به اینترنت قطع می‌شود. پس از مدتی دستیار صوتی گوگل از شما می‌پرسد که آیا همچنان علاقه‌مند به نگه داشتن تغییر قبلی هستید؟ شما می‌توانید در این مرحله از درستی کار دستیار صوتی اطمینان حاصل کنید.

حتی در حالت آفلاین هم می‌توانید از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید

درحالیکه بسیاری از فعالیت‌های دستیار صوتی گوگل نیازمند اتصال به اینترنت است، اما می‌توانید برخی دیگر از فعالیت‌ها را مانند اضافه کردن یادآوری به تقویم، تنظیم آلارم‌ها و پخش موسیقی را بدون نیاز به اینترنت انجام دهید. دستورات صوتیی که مرتبط با اپلیکیشن‌ها می‌شوند در بیشتر موارد کار نمی‌کنند اما برخی از دستورات همانطور که گفته شد بدون اینترنت هم قابل استفاده‌اند:

  • باز کردن اپلیکیشن‌ها به اسم
  • پخش موسیقی
  • اضافه کردن یادآوری به تقویم
  • تماس گرفتن یا فرستادن پیام به مخاطبین
  • تنظمات مربوط به آلارم
  • روشن و خاموش کردن تنظیماتی همچون وای‌فای، بلوتوث، Airplane Mode و چراغ قوه
  • تنظیم صدای تلفن
  • خاموش کردن نور صفحه

سوالات خود را از دستیار صوتی گوگل بپرسید

دستیار صوتی گوگل دارای مقداری هوش مصنوعی نیز هست و می‌تواند برخی مکالمات را بخاطر بسپارد. بدین طریق شما می‌توانید مجموعه سوالات خود را از آن پرسیده و نیازهای خود را به سادگی برطرف کنید. به سادگی می‌توانید هر سوال یا آدرسی را از دستیار صوتی گوگل بپرسید و سپس نتیجه آن را دریافت کنید. برای مثال می‌توانید با استفاده از دستور صوتی “OK Google, find Italian restaurants near me” رستوران‌های صوتی نزدیک به خود را بررسی کنید. سپس با پرسیدن “which ones are open now” رستوران‌هایی که در ساعت مورد نظرتان باز هستند را مشاهده کنید و در نهایت با پرسیدن “Give me directions to the closest one” بهترین مسیر تا نزدیک‌ترین رستوران را دریافت کنید. حتی با بستن برنامه نیز دستیار صوتی محتوای پرسش شما را به خاطر می‌سپارد.

 

از طریق واتس اپ پیام‌های خود را ارسال کنید

تایپ کردن پیام‌ها بوسیله دست هیچ مشکلی نداشته و کاملا عادیست، اما در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کنند که می‌توان از میان آن‌ها به واتس‌اپ اشاره کرد. تنها کافیست با بیان دستور “OK Google, send a Whatsapp message to ***” یکی از مخاطبین خود را انتخاب کنید و سپس پیام خود را بیان کرده و درنهایت فرستاده شدن آن را تایید کنید. این قابلیت هنگامی که نمیتوانید از دست‌هایتان استفاده کنید می‌تواند بسیار کاربردی بوده و به شما کمک کند. علاوه بر واتس‌اپ، دستیار صوتی گوگل با Hangouts، Allo، Viber و BlackBerry Messenger نیز هماهنگ شده است و می‌توانید از دستیار صوتی گوگل برای ارسال پیام بوسیله اپلیکیشن‌های نام برده استفاده کنید. برخی از اپلیکیشن‌های ارسال SMS نیز از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از قابلیت Read Message برای خواندن پیام‌های ارسال شده در گذشته استفاده کنید.

اخبار صبحگاهی را از زبان دستیار صوتی گوگل بشنوید!

خیلی از کاربران علاقه‌مندند تا در حین خوردن صبحانه خود به اخبار روز جهان نیز گوش دهند، پس شاید این خبر که دستیار صوتی گوگل می‌تواند اخبار را برای شما بخواند خوشایند باشد! برای این کار تنها کافیست به دستیار صوتی گوگل دستور Play The News را بگویید. شما حتی می‌توانید منابع خبریی که گوگل با استفاده از آنان شروع به بیان اخبار می‌کند را نیز تغییر دهید. لازم به ذکر است این قابلیت در کشور آمریکا و بخاطر پشیبانی گوگل از منابع خبری CNN و ABC و… کاربرد بهتری دارد و در کشورهای انگلیسی زبان دیگر انتخاب منابع خبری ممکن است کمی با مشکل روبه‌رو شوند.

خبرنامه روزانه خود را با دستیار صوتی گوگل هماهنگ کنید

اخبار صبحگاهی شاید یک استفاده عمومی از دستیار صوتی گوگل باشد، اما شاید شما هم جزو کاربرانی باشید که درنظر دارند تا اطلاعات خاص درخصوص بروز رسانی‌های یک مطلب را بصورت روزانه دریافت کنند. اگر از اپلیکیشن Allo استفاده می‌کنید دستیار صوتی گوگل می‌تواند امکانات بیشتری را با استفاده از دستور Send Me Daily *** پیش روی شما قرار دهد. اگر در جستجوی اخبار، هواشناسی، یا موضوعی تخصصی‌تر مانند قیمت کالاها هستید می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Allo و استفاده از گزینه Send Me Daily محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا سپس به مرور و بصورت روزانه از جدیدترین اطلاعات منتشر شده در آن حوضه مطلع شوید. شما حتی می‌توانید با استفاده از دستوراتی مانند “send me the weather daily” اطلاعات مربوط به آب و هوا را بصورت روزانه دریافت کنید.

 

در تصاویر خود جستجو کنید

بسیاری از کاربران علاقه خاصی به ثبت تصاویر با استفاده از تلفن هوشمند خود دارند و به همین خاطر ممکن است صدها یا برحسب میزان ظرافیت حافظه داخلی هزاران عکس در تلفن هوشمند خود داشته باشند. قطعا به هم خوردگی و عدم وجود نظم در دسته‌بندی این تصاویر می‌تواند جستجو و پیدا کردن عکس‌های مورد نظر را برای کاربران بسیار سخت کند. خوشبختانه الگوریتم‌های گوگل درخصوص دسته‌بندی تصاویر و قرار دادن هریک در دسته مخصوص به خود به خوب کار می‌کنند و ‌می‌توانند تصاویر شما را برحسب مکان، محتوا یا افراد درون آن‌ها دسته‌بندی کنند. دستیار صوتی گوگل به خوبی با Google Photos هماهنگ است و می‌تواند با استفاده از این دسته‌بندی به خوبی به شما کمک کند تا تصاویر خود را دسته‌بندی کنید. در این خصوص می‌توانید از دستوراتی همچون “show me pictures from London” برای نشان دادن تصاویر مرتبط با انگلستان/لندن یا “find pictures of my Mom” برای پیدا کردن تصاویر مرتبط با مادرتان استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از دستیار صوتی گوگل و دستورات صوتی مرتبط برای پیدا کردن یا دسته‌بندی ایمیل‌ها بر اساس تاریخ، محتویات یا موضوع استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان