ماهان شبکه ایرانیان

چای دارچین بنوشید؛ سالم بمانید

دارچین از دوران گذشته در انواع غذا ها به کار می‌‌‌‌‌‏رفته و حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر، برای درمان امراض مختلف مصرف می‌‌‌‌‌‏شد.

چای دارچین بنوشید؛ سالم بمانید

دارچین از دوران گذشته در انواع غذا ها به کار می‌‌‌‌‌‏رفته و حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر، برای درمان امراض مختلف مصرف می‌‌‌‌‌‏شد.

درخت دارچین فقط در مناطق گرم می‌‌‌‌‌‏روید؛ بهترین نوع  دارچین در کشور چین رشد می‌‌‌‌‌‏کند. در زمان قدیم  از نظر قیمت معادل طلا وعاج  بوده و قبل از میلاد مسیح در مصر از آن برای مومیائی کردن مرده‌‌‌‌‌‏ها استفاده می‌‌‌‌‌‏کردند.

چینی‌‌‌‌‌‏ها اعتقاد دارند دارچین راز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم و جوان نگه می‌‌‌‌‌‏دارد.

 ضعف بدن به هر دلیلی که باشد ( پیری، فرسودگی روحی و یا نقاهت بعد از بیماری) دارچین برای رفع آن موثر خواهد بود. دارچین کلیه‌‌‌‌‌‏ها را گرم و پا درد را  از بین می برد؛ کم خونی را درمان و جریان خون را نیز زیاد می‌‌‌‌‌‏کند.

بعد از خوردن چای دارچین، شخص مممکن است احساس کند که همه چیز را زیبا و آرام می‌‌‌‌‌‏بیند. این خاصیت آرام کننده و شاد کننده دارچین است. در حقیقت می‌‌‌‌‌‏توان گفت: دارچین نوعی  والیوم گیاهی است.

دارچین پایین آورنده تب است و به مقدار زیادی اثر پینی‌‌‌‌‌‏سیلین و آنتی‌‌‌‌‌‏بیوتیک را دارا است.

تحقیقات نشان داده دارچین می‌‌‌‌‌‏تواند باکتری، میکروب، قارچ، ویروس، پارازیت‌‌‌‌‌‏های مختلف را از بین ببرد و این اثر را در کمتر گیاهی می‌‌‌‌‌‏توان یافت. به همین دلیل در درمان عفونت‌‌‌‌‌‏های داخلی و خارجی بدن موثر است. از دارچین برای جلوگیری از کپک در بسته بندی مواد غذایی نیز استفاده می‌‌‌‌‌‏کنند.

دارچین محافظ قلب، خوشبو کننده‌‌‌‌‌‏ی دهان، برطرف کننده‌‌‌‌‌‏ی اسهال و نفخ و ضد دیابت است.

در گذشته بسیاری از طبیبان به بیماران  خود چای دارچین می‌‌‌‌‌‏دادند. البته باید توجه داشت علاوه بر فواید زیاد این ادویه، مصرف بیش از حد آن نیز مشکل آفرین خواهد شد که برای بهره‌‌‌‌‌‏مند شدن از خواص زیاد دارچین بهتر است به میزان کافی و متعادل مصرف شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان