۵ ماده غذایی برای افزایش محافظت طبیعی پوست در برابر آفتاب

همچنین یک سری مواد غذایی خاص می‌توانند محافظت طبیعی پوست در برابر نور خورشید را افزایش دهند و توانایی پوست برای مقابله با آسیب‌های ناشی از اشعه UV را بهبود بخشند

5 ماده غذایی برای افزایش محافظت طبیعی پوست در برابر آفتاب
آنچه می‌خورید، میزان سفتی، درخشانی و جوان‌نمایی پوست را مشخص می‌کند. نوع مواد غذایی که انتخاب می‌کنید، بر روی توانایی بدن در تولید کلاژن (کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارجی سلول جانوران، وجود دارد. کلاژن فراوان‌ترین پروتئین بدن محسوب می‌گردد) و الاستین (یکی از پروتئین‌های ساختاری است که در بافت همبند وجود دارد و خاصیت الاستیک دارد) تأثیر می‌گذارد و میزان رطوبت پوست را تعیین می‌کند. این مواد غذایی حتی می‌توانند از فعالیت آنزیم‌هایی که باعث ایجاد چین‌وچروک‌ها می‌شوند، جلوگیری کنند. اگر مواد غذایی مناسب را نخورید، پوستی چروک، لک‌دار و شل خواهید داشت. غذاهای مناسبی را مصرف کنید تا پوستی نرم، شفاف و روشن داشته باشید.

همچنین یک سری مواد غذایی خاص می‌توانند محافظت طبیعی پوست در برابر نور خورشید را افزایش دهند و توانایی پوست برای مقابله با آسیب‌های ناشی از اشعه UV را بهبود بخشند.
گیاهان از آنتی‌اکسیدان‌ها برای محافظت در برابر آسیب ناشی از آفتاب استفاده می‌کنند. در نتیجه زمانی که از مواد غذایی گیاهی بیشتر استفاده کنید، آنتی‌اکسیدان بیشتری وارد بدن می‌شود؛ بنابراین هر چه مواد غذایی گیاهی بیشتری بخورید، محافظت طبیعی پوست در برابر نور خورشید افزایش خواهد یافت.
برای افزایش محافظت طبیعی پوست در برابر نور خورشید، مواد غذایی زیر را مرتب مصرف کنید.

1- گوجه‌فرنگی‌های ارگانیک: گوجه‌فرنگی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان لیکوپن هستند که رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه UV را تا 40 الی 50 درصد کاهش می‌دهد. بهتر است لیکوپن به همراه چربی جذب شود. در نتیجه بهتر است گوجه‌فرنگی را به همراه روغن زیتون مصرف کنید. بایستی حدود یک فنجان گوجه‌فرنگی بخورید تا از خاصیت ضدآفتاب آن بهره‌مند شوید.

2- دانه‌های انار: دانه‌های انار حاوی پلی‌فنول‌هایی است که به شما کمک می‌کند در برابر اشعه UVA و رادیکال‌های آزاد UVB از پوست محافظت کنید. این دانه‌ها خاصیت ضدآفتابی کرم‌های ضدآفتاب را تا 25 درصد افزایش می‌دهند و از بروز لک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. آب انار نیز روشی آسان برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها است؛ اما بدون دانه‌های انار هیچ فیبری در آن وجود ندارد، در نتیجه آب انار سریعاً به شکر و در نهایت به گیلکاسیون تبدیل می‌شود که بر روی روند پیری پوست تأثیر منفی می‌گذارد.

3- هندوانه: هندوانه یک منبع خوب دیگر برای لیکوپن است. اگر می‌خواهید از خواص ضدآفتاب هندوانه بهره ببرید، حداقل باید 3 فنجان از آن بخورید.

4- فلفل زنگ‌سان: این فلفل حاوی آنتی‌اکسیدان Capsiate است که آسیب ناشی از اشعه UVB را کاهش داده و از التهاب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید از این فلفل در سالاد اسفناج استفاده کنید و برای مؤثر بودن این خاصیت فلفل زنگ‌سان باید یک عدد فلفل زنگ‌سان را به طور کامل مصرف نمایید.

5- ماهی سالمون آزاد: این ماهی سرشار از چربی‌های امگا 3 است که از التهاب ناشی از اشعه UVB تا 52 درصد جلوگیری می‌کند. همچنین چربی‌های امگا 3، از رهاسازی آنزیم‌های ناشی از اشعه UV جلوگیری می‌کنند. این آنزیم‌ها کلاژن را از بین می‌برند و باعث افزایش چین‌وچروک‌ها و شل شدن پوست می‌شوند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر