به گزارش ایسنا به نقل از نیوساینتیست، محققان در دانشگاه ملی استرالیا واقع در کانبرا معتقدند که این کاهش محسوس در تعداد جمعیت افراد سیگاری به دلیل کمرنگ شدن نامهای تجاری معتبر در زمینه تولید دخانیات است.
ایده این کار نخستین بار از بریتانیا و ایرلند آمد که این کشورها تصمیم گرفتند دخانیات را در بسته بندیهای ساده ارائه کنند.
استرالیا اولین کشوری بود که این قانون را در دسامبر سال 2012 تصویب کرد و از آن زمان به بعد، همه پاکتهای سیگار در بستهبندی ساده با فونتهای استاندارد و هشدارهای بهداشتی گرافیکی فروخته شده است.
هدف اصلی این کار کم کردن جذابیت پاکتهای سیگار و در نهایت کمک به افراد سیگاری برای ترک آسانتر این عادت است.
در بین سالهای 2010 و 2013، نسبت افرادی که به طور روزانه در استرالیا سیگار میکشیدند از 15.1 به 12.8 درصد کاهش یافته و همچنین تعداد تماسهای افراد برای دریافت مشاوره در جهت ترک سیگار تا 78 درصد پس از تغییر سیاست دولت افزایش یافته است.
محققان استرالیایی میگویند، این سیاست جدید در جهت چاپ تصاویر بیماریهای مختلف که بر اثر سیگار کشیدن در فرد سیگاری بروز میکند، با کاهش مصرف سیگار و افزایش میل افراد سیگاری برای ترک در ارتباط است.
این پژوهش در Addictive Behaviors Reports به چاپ رسیده است.