این مواد غذایی هوش را کاهش می‌دهند

پاپ‌کرن‌های ماکروویوی بسیاری از شرکت‌ها، بسته‌های پاپ‌کرن‌های ماکروویوی را با perfluorooctanoic acid می‌پوشانند؛ همان ماده‌ای که در ظروف تفلون وجود دارد

این مواد غذایی هوش را کاهش می‌دهند
چند دهه پیش دانشمندان کشف کردند اگر به روغن گیاهی، هیدروژن اضافه کنند، این روغن جامد می‌شود و در دمای اتاق به همان شکل جامد باقی می‌ماند. متأسفانه این شکل جدید چربی که چربی‌های ترانس نام دارند، در داخل بدن انسان نیز به شکل جامد می‌مانند و در کل رگ‌ها از جمله رگ‌های مغز انباشته می‌شوند.
طبق تحقیقات، افرادی که چربی‌های ترانس بیشتری در خون خود دارند، عملکرد ذهنی فوق‌العاده ضعیفی دارند و اندازه مغزشان نیز کوچک‌تر است. همچنین یک تحقیق جدید نشان داده است که چربی‌های ترانس باعث آسیب به حافظه نیز می‌شوند.
این تنها یکی از دلایل بی‌شماری است که باعث شده سازمان غذا و داروی آمریکا چربی‌های ترانس را ممنوع کند. با این حال، چربی‌های ترانس تنها مواد غذایی نیستند که با کاهش عملکرد مغز و هوش ارتباط دارند. در ادامه به برخی از این مواد غذایی اشاره خواهیم کرد تا بتوانید مغز خود را جوان و شاداب نگه‌دارید.

پاپ‌کرن‌های ماکروویوی
بسیاری از شرکت‌ها، بسته‌های پاپ‌کرن‌های ماکروویوی را با perfluorooctanoic acid می‌پوشانند؛ همان ماده‌ای که در ظروف تفلون وجود دارد. برخی تحقیقات نشان دادند که این ماده با نازایی، افزایش وزن و ضعف در یادگیری ارتباط دارد. همچنین پاپ‌کرن‌هایی که با کره طعم‌دار می‌شوند نیز دارای ماده‌ای شیمیایی به نام diacetyl  هستند که لایه سلول‌هایی که از مغز محافظت می‌کنند را می‌شکند. به جای این پاپ‌کرن‌ها از نوع بسته‌بندی آماده مصرف کنید یا خودتان پاپ‌کرن درست کنید.

سوداهای حاوی روغن گیاهی برم‌دار
اروپا و ژاپن استفاده از روغن گیاهی برم‌دار (BVO) در نوشیدنی‌های گازدار را ممنوع کرده‌اند. BVO که در اصل برای کندسازی اشتعال پلاستیک ساخته شده‌ است، برای حفظ طعم در نوشیدنی‌های گازدار استفاده می‌شود. اگرچه میزان کمی BVO مضر نیست؛ اما ممکن است به مرور در سیستم بدن انباشته شده و باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی، پیری پوست، فراموشی و اختلالات عصبی شود. به جای این نوشیدنی‌های گازدار، انواع مختلف چای بنوشید.

ماهی تن
متخصصین قلب پیشنهاد می‌کنند حداقل دو بار در هفته ماهی‌های پرچرب مانند ماهی تن مصرف کنید. به این توصیه عمل کنید؛ اما توجه داشته باشید ماهی‌های تن به دست آمده از ماهی گنده چشم، ماهی Ahi، ماهی الباکور و ماهی گیدر سرشار از جیوه هستند و مصرف زیاد این فلز سنگین باعث کاهش عملکرد ذهن می‌شود. از انواع دیگر ماهی مانند موتوماهیان، سالمون آزاد یا قزل‌آلا استفاده کنید که مزایای بسیاری برای مغز دارند؛ اما سرشار از جیوه نیستند.

سس سویا
استفاده میزان کمی سس سویا روی ماهی ممکن است زیاد ضرر نداشته باشد؛ اما اگر یک قاشق غذاخوری از این ماده غذایی را مصرف کنید، حدود 40 درصد از میزان پیشنهادی نمک موردنیاز بدن را دریافت خواهید کرد. طبق تحقیقات، بیماری فشارخون بالا که در اثر مصرف بیش‌ازاندازه نمک و غذاهای حاوی سدیم ایجاد می‌شود، باعث محدود شدن جریان خون در مغز شده و تأثیر منفی بر روی توانایی تمرکز، مهارت‌های سازمان‌دهی و حافظه می‌گذارد. از سس‌های کم‌نمک استفاده کنید تا توانایی تمرکز خود را افزایش دهید.

مافین
یک کیک‌ کوچکی که مافین نام دارد، حدود یک‌سوم چربی اشباع‌شده‌ای که پیشنهاد می‌شود روزانه مصرف گردد و 74 گرم کربوهیدرات دارد. این ماده غذایی علاوه بر افزایش وزن، باعث کاهش توانایی تمرکز شده و در آینده مشکلات جدی برای مغز به وجود می‌آورد. طبق یک تحقیق، مصرف چربی‌های اشباع‌شده و کربوهیدرات‌های فرآوری شده با بروز بیماری آلزایمر ارتباط دارد و بر روی عملکرد ذهن تأثیر منفی می‌گذارد. به جای مافین بلغور جو دوسر بخورید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان