پرواز خودروهای پرنده شخصی به زودی در آسمان‌ها

شرکت IPM در شرکت طراحی خودروهای پرنده AeroMobil سرمایه‌گذاری می‌کند.

پرواز خودروهای پرنده شخصی به زودی در آسمان‌ها

شرکت IPM در شرکت طراحی خودروهای پرنده AeroMobil سرمایهگذاری می‌کند.

شرکت AeroMobil، طراح برتر خودروهای پرنده، به تازگی اعلام کرده است با دومین سرمایه‌گذاری شرکت IPM  یا (InfraPartners Management)، شرکت مدیریت صندوق جهانی و مشاوره، در زمینه ساخت خودروی پرنده موافقت کرده است.

این صندوق سرمایه‌گذاری از مرحله بعدی تولید خودروهای پرنده حمایت مالی می‌کند و IPM نیز رهبری رودشوی سرمایه‌گذاری در آسیا را بر عهده می‌گیرد تا علاقه سرمایه‌گذاران در این زمینه را تقویت کند.

IPM با شرکای راهبردی و پایگاه قوی سرمایه‌گذار در چین و کره به AeroMobil در جذب سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا پتانسیل حمل و نقل هوایی شخصی و چندمنظوره با گسترش چشمگیر زیرساخت هوایی در سرتاسر آسیا شناخته شود.

دفتر اصلی شرکت جهانی IPM در لندن و براتیسلاوا واقع شده اما این شرکت در چین، کره، گورنسی و ترکیه نیز شعب محلی و نمایندگی‌های خود را دایر کرده است تا در زیرساخت، فناوری و کالاهای مربوط سرمایه‌گذاری کند. ترکیب مهارت و حضور جهانی این شرکت باعث می‌شود IPM یک شریک سرمایه‌گذار جذاب برای AeroMobil محسوب شود. حمایت مالی IPM و مشتریانش نیز منجر به تمرکز این شرکت بر تکمیل و به پایان رساندن تولید این وسیله نقلیه از طریق آزمودن آن و گرفتن تأییدیه‌های لازم می‌شود. علاوه بر این، با دسترسی جهانی به این وسیله نقلیه شخصی سرمایه‌گذاران مناسبی نیز پیدا خواهند شد.

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران AeroMobil ضمن ابراز خرسندی از این سرمایه‌گذاری گفت: «اکنون که ما تولید نسل جدید خودروی پرنده AeroMobil را آغاز کرده‌ایم 100 درصد بر این متمرکز هستیم که در همین سال این خودرو را آماده تست کنیم و تا سال 2020 به دست اولین مشتریان برسانیم. ما اطمینان داریم که با مهندسی و طراحی ما این وسیله نقلیه به عنوان یک خودروی هوایی شخصی با تقاضای زیادی روبه‌رو شود.»

مدیر شرکای IPM نیز گفت: «شرکت Aeromobil یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اسلواکی است و همچنین یکی از برترین برندهای تحسین‌شده به شمار می‌رود که آینده حمل و نقل را شکل می‌دهد. ما بسیار خرسندیم که Aeromobil را حمایت می‌کنیم و هدف بخش رشد IPM  این است که این شرکت یکی از پلت‌فرم‌های برتر سرمایه‌گذاری برای رشد در مقیاس بالا برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به شرکت‌های فناوری اروپای مرکزی و شرقی با جاه‌طلبی جهانی شود.» وی در ادامه افزود: «ما به بررسی راهبردهای رقبا نیز پرداخته‌ایم و بسیار واضح است که AeroMobil با برنامه‌های خود بسیار فراتر از رقبا گام برداشته است. ما همچنان به حمایت AeroMobil در بازارهایی مانند آسیا که رشد سریعی دارند ادامه خواهیم داد.»

اکنون که عصر شهری‌سازی انبوه و رشد تراکم شبکه‌های حمل و نقل در سرتاسر دنیا است، AeroMobil بر این باور است که فائق آمدن بر این چالش‌ها با نسل آتی حمل و نقل هوایی شخصی فرصتی فوق‌العاده بزرگ خواهد بود. مثلاً در بازاهای آسیایی مانند چین سرمایه‌گذاری چشمگیری در زمینه زیرساخت فرودگاه در حال انجام است که فرصت‌هایی برای ابتکار در حمل و نقل ایجاد می‌کند. هدف AeroMobil ساخت خودروی پرنده‌ای است که آماده برای استفاده مشتریان باشد؛ بدون این که نیاز به کار مجدد بر روی زیرساخت‌های موجود و قوانین محیطی باشد.

شرکت AeroMobil هنوز در حال اجرای جزییات فنی، امنیتی و چارچوب‌های قانونی است و بر این باور است که در حال حاضر بلند شدن عمودی از زمین و فرود آمدن عمودی وسایل نقلیه نیاز به قوانین کاملاً جدیدی در محیط‌های شهری شلوغ دارد. در فناوری آینده، تغییرات در زیرساخت‌ها و قوانین ممکن است این رویکرد را عملی کند اما AeroMobil مدلی را ساخته است که مشتریان بتوانند از فرودگاه‌های محلی نزدیک به مقصد خود استفاده کنند. علاوه بر این، با این که وسایل نقلیه برقی قطعاً در آینده در این بخش جایگاهی خواهند داشت اما AeroMobil موتورهای بنزینی را برای این خودروها انتخاب کرده است زیرا دوام بیشتری نسبت به عمر باتری دارند زیرا برخورداری از امنیت در خودروهای پرنده بسیار حیاتی است.

بخشی از مشخصات مهم خودروی پرنده AeroMobil

  • رسیدن به حالت پرواز کامل: کمتر از 3 دقیقه
  • محدوده حرکت: تا حدود 700 کیلومتر
  • محدوده حداکثر کروز هوافضا: تا حدود 750 کیلومتر
  • ظرفیت سوخت: 95 لیتر بنزین
  • حداکثر سرعت: 160 کیلومتر در ساعت
  • حداکثر وزن تیک‌آف: 960 کیلوگرم (حداکثر بار 240 کیلوگرم)

 


 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر