نکاتی برای کنترل کودکان و نوپایان وروجک در سفرهای هوایی

وقتی والدین با کودکان نوپای خود به سفرهای هوایی می‌روند از لحظه‌ای که وارد هواپیما می‌شوند تا لحظه‌ای که هواپیما بر زمین می‌نشیند و از آن پیاده می‌شوند نفس را در سینه حبس می‌کنند زیرا اصلاً فرصت نفس کشیدن ندارند.

نکاتی برای کنترل کودکان و نوپایان وروجک در سفرهای هوایی

وقتی والدین با کودکان نوپای خود به سفرهای هوایی می‌روند از لحظه‌ای که وارد هواپیما می‌شوند تا لحظه‌ای که هواپیما بر زمین می‌نشیند و از آن پیاده می‌شوند نفس را در سینه حبس می‌کنند زیرا اصلاً فرصت نفس کشیدن ندارند.

کودکان دو ساله واقعاً غیر قابل پیش‌بینی هستند. خیلی راحت می‌توان کودک دو ساله‌ای را تصور کرد که مدام حرف می‌زند و در هواپیما به این طرف و آن طرف می‌دود و خرابکاری می‌کند. با اینکه هیچ راهی برای پیش‌بینی واکنش یک کودک نوپا در سفر با هواپیما نیست، اما می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه ارائه می‌دهیم تا آنجا که ممکن است یک تجربه بدون استرس را انتظار داشته باشید. پس، با ما همراه باشید.

تخلیه انرژی قبل از سوار شدن به هواپیما

کودکان گرسنه را خیلی راحت‌تر می‌شود آرام کرد تا آنهایی که طوری رفتار می‌کنند که انگار همین الان قهوه یا کاپوچینو نوشیده‌اند و پر از هیجان هستند. زود به فرودگاه برسید. چمدان‌ها و ساک‌های خود را به بخش بازرسی برای چک کردن ببرید و به کودکان زمان بدهید تا در محیط فرودگاه بازی کنند و انرژی خود را مصرف کنند. فرودگاه مثل کارخانه شکلات‌سازی برای کودکان کنجکاو است که پر از پله‌برقی، تسمه‌های برقی، آدم‌های عجیب و غریب، پرسنلی با لباس‌های یک شکل و علائم و تابلوهای چراغ‌دار و روشن است. تقریباً همه فرودگاه‌ها بخشی مخصوص بازی کودکان دارند که نوپایان بتوانند هم‌سن و سالان خود را در آنجا پیدا کنند و مدتی سرگرم شوند. این به شما فرصت می‌دهد تا قبل از سوار شدن کودکان را حسابی خسته کنید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کودکان در طول سفر با هواپیما خواب هستند و صدایی از آنها شنیده نمی‌شود.

رد شدن از بخش امنیت

لازم نیست نگران نوپایان خود در زمان عبور از پخش امنیت فرودگاه و لمس شدن بدن آنها توسط مأموران و بازرسی آنها باشید اما قبل از درآوردن کفش‌هایتان باید حسابی خودتان را آماده کنید. قبل از رسیدن به بخش بازرسی، همه مدارک و بلیت‌ها را دم دست بگذارید. قبل از بازرسی، مطمئن شوید که همه چیز روبه‌راه است؛ لپ‌تاپ، موبایل و اشیای فلزی آماده ارائه هستند. این کار به شما کمک می‌کند در فرایند بازرسی با کودک خود بازی کنید تا از انجام این کار وحشت نکند.

غذا و دستشویی

بعد از اینکه بازرسی شدید و قبل از اینکه سوار هواپیما شوید، باید غذا بخورید و به دستشویی بروید. کودکی که می‌تواند راه برود کمتر گریه می‌کند و بیشتر احتمال دارد که در هواپیما بخوابد. سرویس بهداشتی فرودگاه شبیه سرویس بهداشتی خانه شماست تا سرویس بهداشتی داخل هواپیما که احتمالاً از استفاده از آن اجتناب خواهید کرد.

عادت به پرواز

تیک‌آف یا بلندشدن هواپیما از زمین بدترین یا بهترین قسمت پرواز برای یک کودک نوپا خواهد بود. صدای خفیف و لرزش‌های موتور می‌تواند خواب را به پلک کودکان بنشاند یا تغییرات فشار ممکن است اشک آنها را در بیاورد. اگر کودک نوپای شما در هنگام تیک‌آف بیدار است، به او یک آب‌نبات چوبی بدهید تا هنگام مکیدن آن فشار گوش کاهش پیدا کند. بعد از اینکه هواپیما به ارتفاع پرواز رسید، شیر هم می‌تواند به خواباندن کودک کمک کند.

پرواز

به کودک خود بگویید که رفتار مناسب در هواپیما چیست. با صندلی مسافران دیگر شوخی نکند و کاری با آنها نداشته باشد، اما می‌تواند کتاب خود را رنگ‌آمیزی کند. همچنین، فراموش نکنید که برای کودک نوپای خود در طول پرواز بازی‌های بی‌صدا همراه داشته باشید. بگذارید کودک شما کنار پنجره بنشیند زیرا کمتر مزاحم استراحت مسافران هواپیما و تردد خدمه و مسافران در هواپیما می‌شود. کارهای روتینی که قبل از خواب انجام می‌دهید، مانند کتاب خواندن یا تعویض لباس را انجام دهید تا کودک نوپای خود را به خوابیدن ترغیب کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر