۵ راه برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب

5 راه برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب
با توجه به تنوع زیاد کرم‌های ضد آفتاب دربازار، انتخاب محصول مناسب می‌تواند دشوار باشد. وارد سایت EWG که راهنمای خرید کرم‌های ضد آفتاب است شوید. این سایت متشکل از فعالان محیط زیست است که شما را در مورد سلامت و تاثیرات بیش از 1400 کرم ضدآفتاب، لوسیون،‌‌‏ محصولات مربوط به لب و لوازم آرایشی که به منظور محافظ در برابر اشعه خورشید در بازار شناخته می‌شوند، راهنمایی می‌کنند.

محققان EWG متوجه‌ شده‌اند که تنها 25 درصد از محصولاتی که امسال در بازار عرضه شده‌اند، دارای دامنه‌ی وسیع و قوی برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی UV هستند که این مسئله باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی شده است. این سازمان چهار موردی را که شما باید از مصرف آن‌ها خودداری کنید معرفی می‌کند:
  • از اسپری‌ها استفاده نکنید،‌‌‏ چون می‌توانند خطرات بسیار جدی برای تنفس ایجاد کنند و سطح پوست را کامل نمی‌پوشانند. در بانک اطلاعاتی EWG تقریباً از هر چهار کرم ضد آفتاب یکی از آن‌ها به صورت اسپری است.
  • از SPF های بسیار بالا استفاده نکنید (بالای 50)،‌‌‏این کرم‌ها بیش از حد از پوست شما محافظت می‌کنند.
تقریبا از هر هفت کرم ضدآفتاب یک کرم دارای SPF بالای 50 است.
  • از ضد آفتاب‌هایی که دارای ویتامین A هستند استفاده نکنید (پالمیتات ویتامین A)، ویتامین A می‌تواند باعث سریع‌ شدن رشد تومور یا غده‌ها در پوست‌هایی که در معرض آفتاب هستند بشود و به آن‌ها آسیب برساند.
تقریباً‌‌‏ از هر چهار کرم ضد آفتاب با SPF ارزیابی شده، یک کرم حاوی پالمیتات ویتامین A است.
  • از کرم‌های ضد آفتابی که شامل اُکسی بنزون oxybenzone هستند استفاده نکنید،‌‌‏استفاده‌‌ی مداوم از این نوع کرم‌ها باعث وارد شدن اُکسی بنزون به جریان خون می‌شود و به صورت استروژن در بدن عمل می کند. همچنین می‌تواند باعث به وجود آمدن حساسیت شود. تقریباً‌‌‏ نصف ضدآفتاب‌های مخصوص ورزش و دریا در این سایت در سال 2013 شامل اُکسی بنزون بودند.
«سونیا لوندر»، محقق و تحلیل‌گر ارشد EWG علاوه بر اشاره به محصولاتی که نباید مصرف کنیم، برای محافظت از پوست بیان می‌کند:«بهترین توصیه برای افراد نگران در این زمینه استفاده از پوشش مناسب و محافظ در برابر خورشید و باقی ماندن در سایه برای کاهش شدت تابش و مراجعه منظم به دکتر برای معاینه است.» لوندر در ادامه افزود: «و برای قسمتی از پوستتان که توسط لباس محافظت نمی‌شود به سایت EWG بازگردید تا بهترین کرم ضدآفتاب را انتخاب کنید.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان