رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان عنوان کرد

رسیدگی بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در شورا‌های حل اختلاف

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، عبدالعباس زبیدی نیا در جلسه‌ای با حضور رئیس، دادستان و قضات دادگستری آبادان از رسیدگی بیش از 40 درصد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی در شورا‌های حل اختلاف خبر داد و گفت: با نگاه به آمار مقایسه‌ای پرونده‌های وارده به دادگاه‌ها، بیش از 40 درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف رسیدگی می‌شوند و این آمار نشان می‌دهد که شورا‌ها بار سنگین از پرونده‌ها را به دوش گرفته است و این مرهون تلاش‌ها و زحمات فراوان اعضاء و کارکنان این نهاد می‌باشد و جا دارد آنان را بطور شایسته مورد تشویق قرار داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوب شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین افراد متخاصم، از قضات انتظار می‌رود که قبل از صدور حکم، اصحاب دعوی را به صلح و سازش با استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف دعوت کنند.

زبیدی نیا در ادامه با تقدیر از زحمات راوش قاضی شورای حل اختلاف آبادان بر همکاری هر چه بهتر و بیشتر قضات با شورای حل اختلاف تاکید کرد.

در ادامه این جلسه سیروس محمدی زاده رئیس دادگستری آبادان به ارائه تشریح عملکرد شورای حل اختلاف این شهرستان پرداخت و خواستار بهبود وضعیت پاداش اعضاء و کارکنان شورا‌ها شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان