چرا باید اسمارت‌فون بعدی‌مان از خانواده Mate ۱۰ باشد؟

شرکت هواوی با سابقه ۳۰ ساله اکنون به دومین غول موبایل‌ساز دنیا تبدیل شده است و این موفقیت را بیش از هر چیز مرهون فلسفه استفاده از خرد جمعی و مشارکت قوی است. اکنون با عرضه خانواده میت ۱۰ هواوی بدون شک می‌توان از آغاز عصر جدید دنیای تلفن‌های هوشمند سخن گفت. اما ابداعات پیشرو این خانواده تا چه حد گسترده‌اند؟

چرا باید اسمارت‌فون بعدی‌مان از خانواده Mate 10 باشد؟

شرکت هواوی با سابقه 30 ساله اکنون به دومین غول موبایل‌ساز دنیا تبدیل شده است و این موفقیت را بیش از هر چیز مرهون فلسفه استفاده از خرد جمعی و مشارکت قوی است. اکنون با عرضه خانواده میت 10 هواوی بدون شک می‌توان از آغاز عصر جدید دنیای تلفن‌های هوشمند سخن گفت. اما ابداعات پیشرو این خانواده تا چه حد گسترده‌اند؟

 

هواوی در خانواده Mate 10 با ترکیب سخت‌افزار قدرتمند و طراحی زیبا و چشم‌نواز با همراهی تکنولوژی‌های نوآورانه توانسته یکی از بهترین محصولات سال 2017 در بازار اسمارت‌فون را عرضه نماید. به طور خلاصه درباره این نوآوری‌ها می توان از ترکیب دو موتور قدرتمند دوربین لایکا با اولین چیپست اختصاصی هوش مصنوعی دنیا نام برد. بگذارید اینگونه به داستان نگاه کنیم که اصلا چرا باید برای خرید محصولات تازه هواوی اینقدر هیجان زده باشیم؟

1- هوش مصنوعی

ابزارهای خانواده میت 10 و به خصوص میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین به شکل خاص افراد حرفه‌ای و تجار را نشانه رفته‌اند. لذا پردازنده مرکزی این خانواده را به چیپ اختصاصی هوش مصنوعی مجهز کرده است. لذا در کنار چیپست  Kirin 970 هواوی، تنها آیفون‌های جدید اپل مدعی بهره‌گیری از  سخت‌افزار هوش مصنوعی هستند. البته چیپ بیونیک آ11 اپل در عمل نشان داده که هنوز چندان کارایی در زمینه هوش مصنوعی ندارد.

هواوی می‌گوید که هوش مصنوعی خانواده میت 10 در کنار عمر باتری فوق‌العاده و سرعت پردازش بالاتر توانسته تجربه کاربری بهتری را برای کاربران رقم زند. هوش مصنوعی هواوی همچنین با یادگیری عادات کاربری صاحبانش، به مرور زمان تجربه کاری غنی‌تر و کامل‌تری را برای‌شان فراهم می‌آورد.

یکی دیگر از قابلیتهای فوق العاده هوش مصنوعی خانواده Mate 10 ، این است که به مرور زمان صدای شما را می‌شناسد و هنگام مکالمات ولوم صدا را به شکل مناسبی تنظیم می‌کند. اینگونه دیگر در هر محیطی و با هر شدت صدایی که صحبت کنید، هواوی میزان صدا را برای طرف مقابل مکالمه‌تان به اندازه کافی بالا یا پایین می‌برد. اینگونه دیگر حتی در سکوت جلسات یا شلوغی مترو هم به راحتی می‌توانید مکالمه کنید.

2- دوربین مجهز به هوش مصنوعی تولید لایکا

اپلیکیشن دوربین خانواده Mate 10 هم از هوش مصنوعی سرشار این شرکت بی‌بهره نمانده است. علاوه بر این همکاری نزدیک هواوی و لایکا، سخت‌افزار بسیار خوبی را  برای خانواده میت فراهم آورد است. اکنون اسمارت‌فونهای هواوی دوربینهایی بهتر و هوشمند‌تر در اختیار دارند.

میت 10 پرو به دوربین دوگانه لایکا مجهز شده که با دو سنسور رنگی و تک‌رنگ تصاویری عالی ثبت می‌کند. علاوه بر این هوش مصنوعی به کمک شما می‌آید تا در شرایط مختلف و  سخت، با سرعت و سادگی بیشتری بهترین تصاویر را ضبط نمایید.

برای مثال هنگامی که دوربین میت 10 پرو را به سمت سوژه‌ها گوناگون می‌گیرید، به شکل خودکار حالت عکاسی مناسب انتخاب می‌شود. اکنون دیگر تنظیمات خودکار دوربین موبایل‌تان برای عکاسی از یک گل، ظرف غذا، منظره یا انسان به شکل اتوماتیک در حالت بهینه قرار می‌گیرد،

3- یک ابزار عالی برای کار و کسب

یکی از جذاب‌ترین نوآوری‌های هواوی در خانواده Mate 10 با نام حالت Projection Mode شناخته می‌شود. تنها کافی است یک کابل تبدیل پورت USB-C به HDMI همراه‌تان داشته باشید تا هر لحظه تلویزیون یا مانیتور دم دست‌تان را به یک سیستم‌عامل دسک تاپ تبدیل کنید. برخلاف دیگر رقبا، میت 10 به هیچ پایه و داک خاصی برای این موضوع نیاز ندارد و تنها باید با کابل به دستگاه پخش متصل شود.

در این حالت با استفاده از یک موس و کیبورد بلوتوث دیگر عیش‌تان کامل می‌شود. البته اگر موس و کیبورد هم به همراه نداشته باشید، صفحه لمسی اسمارت‌فون‌تان می تواند نقش ترک‌پد لپ‌تاپ را بازی کرده و کار با سیستم را راحت‌تر کند.

علاوه بر این، هواوی برای عملکرد بهتر میت 10 پرو در دستان افراد حرفه‌ای، امکان تقسیم نمایشگر خودکار را هم به رابط کاربریش افزوده است.  اینگونه هنگام تماشای ویدیو یا بازی به صورت تمام صفحه، در صورت دریافت پیام یا ایمیل جدید، بخشی از صفحه به صورت اتوماتیک به نمایش آن پیغام اختصاص می‌یابد.

4- عمر باتری فوقالعاده

همه مدلهای خانواده Mate 10 با  باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه شده‌اند. در کنار آن تکنولوژی سوپرشارژ هواوی به شما این امکان را می‌دهد که در صورت استفاده از شارژر استاندارد 4.5 ولت 5 آمپر در زمان بسیار کمی به حداکثر شارژ ممکن برسید.  در حالت سوپرشارژ باتری کاملا خالی میت 10 طی نیم ساعت به 55 تا 60 درصد شارژ می‌رسد. البته برای این کار لازم است که موبایل‌تان خاموش باشد. اگر هم عجله دارید تنها کافی است 15 دقیقه صبر کنید تا شار باتری به 30 تا 35 درصد برسد. این باتری پرتوان طی یک ساعت به شارژ 85 تا 90 درصد خواهد رسید.

5- طراحی پیشتاز و جذاب

با رونمایی محصولات تازه خانواده Mate 10 دیدیم که امضای همیشگی زبان طراحی هواوی روی آنها نیست. زیرا به نظر می‌رسد این شرکت علاقه‌اش به بدنه تمام فلزی را از دست داده است. اکنون نوبت به طراحی جدید تمام شیشه است که البته هواوی قبلا در دو نسل خانواده هانر آن را آزموده و عیوبش را رفع کرده است.  البته هواوی این تغییر را به قیمت عدم عرضه شارژر بیسیم به جان خریده است.

میت 10 پرو همانند اغلب رقبای پرچمدار 2017 از نسبت تصویر نمایشگر 18:9 بهره می‌برد. این اسمارت فون اندکی بلندتر و نازکتر از عضو دیگر خانواده (میت 10)‌ طراحی شده که به همان نسبت تصویر مرسوم 16:9 پایبند مانده است.

در حالی که نسخه استاندارد Mate 10 با حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه می‌شود، میت 10 پرو (که از همراهی کارت‌حافظه جانبی بی‌بهره است) برای شروع حافظه 128 گیگابایتی را انتخاب کرده تا تقریبا هیچگاه با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی روبرو نشوید. البته مدل پورشه دیزاین پا را از این هم فراتر گذارده و تنها در یک رنگ و با حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان