۵ روش ساده برای پیشگیری از فراموشی نام‌ها

۱. زمانی که نام فردی را برای اولین بار می‌شنوید، رویکرد مثبتی به کار بگیرید

5 روش ساده برای پیشگیری از فراموشی نام‌ها
گاهی اوقات فراموش کردن نام افراد باعث ایجاد شرایط خجالت‌آوری می‌شود. در نتیجه بهتر است سعی کنید روش‌های زیر را به کار بگیرید تا دیگر نام اطرافیانتان از یادتان نرود.

1. زمانی که نام فردی را برای اولین بار می‌شنوید، رویکرد مثبتی به کار بگیرید.
در چنین مواقعی به خود نگویید «من نمی‌توانم نام‌ها را به خاطر بسپارم، هرگز نام وی را به خاطر نخواهم داشت». استرس باعث می‌شود در حافظه مشکل به وجود بیاید. در نتیجه اگر در مورد توانایی‌های خود شک دارید، به یاد آوردن نام افراد دشوار خواهد بود.

2. اطراف خود را بررسی کنید.
از محیط اطراف خود یادداشت‌برداری کنید؛ از رنگ دیوار گرفته تا منظره بیرون پنجره و غیره. حتماً با خود می‌گویید این موضوع چه اهمیتی دارد؟ سرنخ‌های تصویری به شما کمک می‌کند افراد را به حافظه درازمدت خود بچسبانید.

3. حواستان باشد که نام فرد موردنظر را کامل و درست بشنوید.
شاید این روش ساده به نظر برسد؛ اما بسیاری از افراد اصلاً نام فرد موردنظر را درست نمی‌شنوند. از آنجا که همواره با افراد جدید در محیط‌های پرسروصدا آشنا می‌شویم، مهم است که نام وی را کامل بشنوید. یک راهبرد عالی این است که پس از شنیدن نام فرد موردنظر، خودتان نام وی را تکرار کنید. در این شرایط اگر نام وی را درست نگفته باشید، وی مجدداً نامش را خواهد گفت و هیچ شرایط خجالت‌آوری پیش نمی‌آید. اگر نام فرد موردنظر را کامل نشنیدید، به او بگویید: «ببخشید متوجه نشدم، ممکن است دوباره تکرار کنید؟»

4. از روش اسکن Z استفاده کنید.
متخصصین توصیه می‌کنند روی صورت فردی که برای اولین بار وی را ملاقات کرده‌اید، در ذهن خود یک حرف Z بکشید. این کار به شما اجازه می‌دهد به ویژگی‌های وی مانند چشم‌های آبی روشن یا لبخند زیبایش توجه کنید. بدین طریق بین صورت و نام وی ارتباط محکمی به وجود می‌آید.

5. املای نام وی را در ذهن خود بنویسید.
اگر املای نام فرد موردنظر را نمی‌دانید، نگران نباشید. این موضوع به یک سرنخ تصویری دیگر تبدیل می‌شود تا به شما کمک کند فرد موردنظر را با نامش ارتباط دهید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر