آیا پاهایتان صاف است؟

پاهای صاف نه تنها ارثی هستند، بلکه ممکن است در اثر آسیب به زردپی پا ایجاد شوند که در این حالت به آن قوس افتاده می‌گویند

آیا پاهایتان صاف است؟
زمانی که کف پا انحنای کامل ندارد و کل کف پا با زمین تماس پیدا می‌کند، می‌گویند دچار پای صاف هستید. این مشکل ممکن است در یک یا هر دو پا وجود داشته باشد. کف پای همه انسان‌ها زمانی که به دنیا می‌آیند، صاف است و این موضوع امری طبیعی است؛ اما پس از گذشت چند سال، اگر قوس طولی در کف پا به وجود نیاید، احتمالاً دچار مشکل پای صاف هستید. کودکانی که دچار پای صاف هستند، می‌توانند با استفاده از کفش‌های مناسب برای پای صاف، روند تشکیل قوس طولی کف پا را تسهیل کنند. با این حال کودکی که دارای پاهای انعطاف‌پذیر یا همان صاف است در فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی دچار مشکلی نمی‌شود. علاوه بر این پاهای انعطاف‌پذیر در افراد بالغ دردی ایجاد نمی‌کنند و باعث آرتروز نمی‌‌شوند. معمولاً پاهای صاف دردناک نیستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ اما اگر پاها دچار درد شوند، با یک نگاه به پاها می‌توانید تفاوت را ببینید.

پاهای صاف نه تنها ارثی هستند، بلکه ممکن است در اثر آسیب به زردپی پا ایجاد شوند که در این حالت به آن قوس افتاده می‌گویند. این مشکل نیز باعث بروز یک سری مشکلات زیست‌شیمی مانند کجی جلوی پا یا راه رفتن غیرعادی می‌شود. زمانی که کفش‌ها نامتوازن باشند و درد ایجاد شود، مشکل از پای صاف است. این موضوع معمولاً در مورد افراد بالغ صادق است. پای صاف ممکن است منجر به درد پا، درد زانو، درد در استخوان ساق پا، تاندونیت تاندون آشیل و درد پاشنه و کف پا شود و در نهایت شما را ضعیف کند. با این حال آگاهی از وجود مشکل پای صاف نقش مهمی دارد. روش‌هایی برای تشخیص پای صاف وجود دارد. از تست اثر پا در حالت ایستاده یا پس از بیرون آمدن از استخر آب روی شن استفاده کنید. سپس اثر پای خود را روی سطح سفت ببینید، اگر نواری که انگشت‌های پا را به پاشنه متصل می‌کند، باریک است، پس کف پایتان قوس دارد؛ اما اگر این نوار پهن است، یعنی دچار پای صاف هستید. عواملی وجود دارد که پای صاف را تحریک می‌کند، مانند چاقی مفرط، دیابت، فشارخون بالا، آرتروز روماتیسمی و ورزش بیش از اندازه. درمان‌های مختلفی برای پای صاف وجود دارد؛ اما جراحی آخرین گزینه برای درمان این مشکل مسحوب می‌شود.

در برخی موارد در افراد بالغ نیز می‌توان از کفش‌های مختص پای صاف بهره برد تا علائم پای صاف را تسکین داد. مشاوره با یک جراح ارتوپد به شما کمک می‌کند علت درد پای خود را بهتر درک کنید. بسیاری از تحقیقات و داروهای مختص پای صاف به فرد مبتلا کمک می‌کنند به صورت عادی راه برود و زندگی کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر