۷ راه برای درمان فوری شوره سر

زمان بیشتری را برای شامپو کردن سر اختصاص دهید اولین کاری که پس از مشاهده پوسته پوسته شدن سر باید انجام دهید، افزایش دفعات شستشوی سر است تا سلول‌های مرده پوست از روی سر جدا شوند. در موارد خفیف بهتر است از یک شامپوی ضدشوره ملایم استفاده کنید؛ اما در موارد شدید، به شامپویی نیاز دارید که حاوی میزان بالایی روی است.

7 راه برای درمان فوری شوره سر
شوره سر در اثر رشد بیش از اندازه قارچ روی پوست سر ایجاد می‌شود. شوره سر معمولاً به همراه خارش و پوسته پوسته مشاهده می‌شود. زمانی که خارش سر و پوسته پوسته شدن شروع شد، باید به دنبال راهی برای توقف آن باشید. در ادامه به چند راه حل سریع برای از بین بردن شوره سر اشاره کرده‌ایم.

زمان بیشتری را برای شامپو کردن سر اختصاص دهید
اولین کاری که پس از مشاهده پوسته پوسته شدن سر باید انجام دهید، افزایش دفعات شستشوی سر است تا سلول‌های مرده پوست از روی سر جدا شوند. در موارد خفیف بهتر است از یک شامپوی ضدشوره ملایم استفاده کنید؛ اما در موارد شدید، به شامپویی نیاز دارید که حاوی میزان بالایی روی است.

تمرین‌های یوگا یا پیلاتس انجام دهید
شوره سر را نیز به فهرست مشکلاتی اضافه کنید که در اثر استرس ایجاد می‌شوند. فضای منفی از نظر روانی مشکلات پوستی را تشدید می‌کند. با استفاده از یوگا یا پیلاتس می‌توانید استرس خود را تسکین دهید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید
مصرف مواد غذایی متعادل هم به شما کمک می‌کند لاغر شوید و هم در حفظ سلامت سر و موها مؤثر است. بهتر است چربی‌های مضر را کاهش دهید، به ویژه شکلات و لبنیات. این مواد غذایی باعث می‌شوند بدن چربی بیشتری تولید کند و شوره سر افزایش یابد. از مواد غذایی حاوی ویتامین ب استفاده کنید، مانند سبزیجات سبز، پروتئین و غلات.

از شامپوهای شفاف بهره ببرید
شامپوهایی که صدفی هستند، میزان زیادی ترکیب مرطوب کننده دارند؛ اما شامپوهای شفاف حاوی عوامل تمیزکننده عمیق هستند که با شوره سر مقابله می‌کنند.

محیط را در نظر بگیرید
اگرچه شوره سر در اثر خشکی پوست سر ایجاد می‌شود؛ اما آب‌وهوای مرطوب نیز می‌تواند باعث نامتعادل شدن پوست سر شود. گرما و رطوبت باعث تعریق و تولید چربی می‌شوند. در نتیجه بایستی دفعات بیشتری سرتان را بشویید.

پوست سر را ماساژ دهید
ماساژ برای بدن مفید است، در نتیجه پوست سر نیز از ماساژ بهره می‌برد. از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و یک قطره چکان استفاده کنید و روغن را مستقیم روی پوست سر بریزید. سپس به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.

آزمایش خون انجام دهید
گاهی اوقات شوره سر در اثر یک مشکل نهفته مانند کمبود ویتامین یا مشکلی در سیستم ایمنی ایجاد می‌شود. در نتیجه اگر شوره سرتان مداوم است و با هیچ روشی از بین نمی‌رود، انجام یک آزمایش خون به شما کمک می‌کند مشکل نهفته را شناسایی کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر