ماهان شبکه ایرانیان

میکروسکوپی به اندازه یک خودکار می‌تواند سرطان را در داخل مطب دکترتان تشخیص دهد

خود دستگاه از تکنولوژی‌ای به نام "میکروسکوپی کانفوکال دو محوری" (dual-axis confocal  microscopy) برای بدست آوردن فوکوس واضحتر حتی در حد کمی در درون مواد مات، استفاده می کند

میکروسکوپی به اندازه یک خودکار می‌تواند سرطان را در داخل مطب دکترتان تشخیص دهد
طراحی شده توسط مهندسین مکانیک دانشگاه واشنگتن برای استفاده در اتاقهای عمل و مطب دکتر،  گفته میشود که این وسیله توانایی تشخیص بافتهای سرطانی را توسط یک پزشک متخصص دارد. این گروه اظهار میکند که یک جراح مغز می تواند آن را برای بررسی اینکه تمام آثار غده سرطانی را برداشته است استفاده کند یا یک دندانپزشک میتواند به سرعت بررسی کند که آبسه سرطانی میباشد تا نگرانی های بیمار را کم کند. 

خود دستگاه از تکنولوژیای به نام "میکروسکوپی کانفوکال دو محوری" (dual-axis confocal  microscopy) برای بدست آوردن فوکوس واضحتر حتی در حد کمی در درون مواد مات، استفاده می کند. در نتیجه میتواند جزئیات سلولی را حتی در حد نیم میلیمتر در زیر سطح بافت نشان دهد. با اسکن سریع یک اشعه نور در سرتاسر سطح با استفاده از آینه های میکرو الکتریکی مکانیکی برای ساخت خطوطی از تصویر، تصاویر از حد معمول سریع تر تولید میشوند.

در عکس زیر شما می توانید چگونگی ساخت تصاویر توسط این دستگاه دستی را در هر مورد در سمت چپ  در مقایسه با آنهایی که توسط آزمایشگاه پاتولوژی بالینی  توسط فرآیند چند روزه تولید شدهاند در سمت راست مشاهده کنید. واضح است که به خوبی آزمایشگاه نیست اما نتایج، که در "Biomedical Optics Express" انتشار یافته چشمگیر است. 

در واقع،  چیزی که دکتر ها بدنبال آن هستند تغییراتی در جزئیات درون سلولی است که بیانگر تفاوت سلولهای سرطانی از سلولهای سالم هستند. می توانید در تصاویر ببینید که دستگاه جدید چنین دیدی را ارائه میدهد و هسته سلول بسیار خوب ظاهر میشود. 

پژوهشگران امیدوارند که یک سری تست بالینی انجام دهند و آن را تا 2 تا 4 سال آینده وارد مراکز بهداشتی کنند. 
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان