امسال هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می‌شود!

تا می‌توانید امسال از تخفیف پروازها، قیمت‌های ارزان تورهای گردشگری، بلیت هواپیما و هتل‌ها بهره‌مند شوید که سال آینده سال گرانی و افزایش جهانی خدمات سفر است.

امسال هر طور شده سفر بروید؛ سال آینده گران می‌شود!

سفرها در سال 2018 گران‌تر خواهند شد. شاید انتظار شنیدن این خبر را نداشتید اما متأسفانه حقیقت دارد…

تا می‌توانید امسال از تخفیف پروازها، قیمت‌های ارزان تورهای گردشگری، بلیت هواپیما و هتل‌ها بهره‌مند شوید که سال آینده سال گرانی و افزایش جهانی خدمات سفر است.

بنا بر چهارمین گزارش سالانه (fourth annual report) که به تازگی از سوی شرکت مدیریت جهانی سفر منتشر شده است، تحقیقات نشان می‌دهد که قیمت سفرهای هوایی در سال 2018 تا 3٫5 درصد افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی می‌شود قیمت هتل‌ها کمی بیشتر افزایش پیدا کرده و حدود 3٫7 درصد بالاتر رود.

حالا خبر خوش برای مسافران چیست؟ قیمت سرویس‌های حمل و نقل زمینی مانند تاکسی، قطار و اتوبوس تنها 0٫6 درصد بیشتر می‌شود. قوی شدن اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا عوامل اصلی افزایش قیمت‌هاست؛ همان طور که نوسانات ارز و افزایش قیمت نفت از دیگر عوامل آن به شمار می‌رود.



با این که افزایش قیمت در سرتاسر جهان اتفاق می‌افتد اما مقدار آن بر حسب مناطق و کشورهای مختلف فرق دارد. قیمت‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشتر در هند و چین به دلیل افزایش تقاضای داخلی افزایش پیدا می‌کند. قیمت‌ها در اروپای شرقی بیشتر از اروپای غربی بالاتر می‌رود (7٫1 درصد در مقابل 5٫5 درصد)؛ که این امر مربوط به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2017 در روسیه است.



در امریکای شمالی قیمت‌ها کمتر و در حدود 2٫3 درصد اضافه می‌شود و گزارشات نشان می‌دهد که محدودیت‌های بیشتر سفر منجر به کاهش پروازها به سوی امریکای شمالی خواهد شد.



در مورد مناطق دیگر هم باید گفت که قیمت هتل‌ها در آسیا تا 3٫5 درصد افزوده می‌شود که این هم در کشورهای مختلف متغیر است. مثلاً در ژاپن به احتمال زیاد 4٫1 درصد و در نیوزیلند تا 9٫8 درصد افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی‌ می‌شود قیمت‌ هتل‌ها در اروپای شرقی و غربی 6 درصد و در روسیه تا 11٫9 درصد (باز هم به دلیل جام جهانی فوتبال) افزایش پیدا کند. گزارشات نشان می‌دهد که در امریکا قیمت‌ها تا 2٫9 درصد بالاتر می‌رود که کمتر از متوسط جهانی است.



البته، با وجود تمام آماری که از افزایش قیمت‌ها داده شد لازم است این را هم بگوییم که قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت اما تسهیلات و امکانات رفاهی نیز بیشتر خواهد شد. هتل‌ها هوشمندتر می‌شوند و شرکت‌ها در سرگرمی‌های داخل اتاق‌های هتل و فناوری‌های برجسته بیش از قبل سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این، برنامه‌های کاربردی مخصوص تلفن‌های همراه ساخته می‌شود که چک کردن مداوم هتل‌ها و پروازها را خیلی راحت‌تر کرده است. خطوط هوایی نیز خدمات بیشتر و ارزشمندتری به مسافران ارائه می‌دهند. آیا به زودی شاهد این خواهیم بود که در هواپیماهای کلاس اقتصادی صندلی‌ها بیشتر باز ‌شوند و به حالت تختخواب دربیایند؟

بهتر است فقط امیداور باشید…

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر