در این مقاله می‌توانید برجسته‌­ترین ایده‌­های دکوراسیون برای اتاق­ خواب­‌، فضای نشیمن، کتابخانه­‌ و حمام‌­ که در هتل­‌ها لوکس به وجود آورده­‌اند، ببینید. بیشتر هتل­‌داران می­‌دانند که طراحی خلاقانه، تأثیر به‌­سزایی در جذب مهمانان دارد. اینکه هتل شما به اندازه مقصدتان جالب و زیبا باشد، مسافرت شما را با‌ارزش می­‌کند. در اینجا 10 ایده ناب دکوراسیون داخلی از هتل‌­های لوکس را آورده‌­ایم.

  1. دیوارها را با پارچه بپوشانید

پوشاندن دیوار اتاق خواب و اتاق­‌های نشیمن با پارچه یکی از ترفندهایی‌­است که در هتل­‌ها استفاده می‌‌­شود. دیوارهای پوشیده‌­شده با پارچه نسبت به کاغذدیواری یا رنگ، فضای اتاق را دنج­‌تر و گرم‌­تر می­‌کند. دیوار اتاق‌­های این هتل با پارچه پشم خاکستری همراه با دو طرح پرجنب و جوش در وسایل دیگر همراه شده‌است. برای ایجاد این ظاهر، می­‌توان پشت کاغذدیواری پارچه را چسباند و سپس آن را به دیوار متصل‌کرد.

ایده دکوراسیون

  1. صندلی­‌های ساده‌­تان را پر‌زرق­‌و­برق کنید

در این هتل صندلی­‌های ساده چوبی با پوستین پوشیده شده‌­اند. با این کار هم نشیمن‌­گاه‌­های نرم­‌تری ایجاد شده­، هم در فضا حس سرمای کوه‌­های آلپ، که مکان قرارگیری هتل است را به وجود آورده؛ این راه ساده‌­ای است که می‌­توان برای هر صندلی یا مبلی به کار برد.

ایده دکوراسیون

  1. طبیعت را به داخل فضا بیاورید

شروع کردن و پایان دادن روز در یک باغ زیبا حس بسیار خوبی ­‌است. کاغذدیواری با طرح شکوفه‌­های روی درختان و پرنده‌­های بین آن‌­ها، حس زیبای ارتباط بین فضای داخل و بیرون را دارد.

ایده دکوراسیون

  1. با رنگ­‌های تیره حس رومانتیکی در فضا ایجاد کنید

آسان­‌ترین و ارزان­‌ترین راه برای ایجاد یک تغییر بزرگ در اتاق رنگ‌­آمیزی، به خصوص تیره‌­تر کردن آن است. آبی تیره، سبز پررنگ، خاکستری ذغالی و بادمجانی رنگ‌­هایی­ هستند که اخیراً در هتل‌­ها استفاده می­‌شوند. اتاق‌­خواب‌­های تیره، فضایی دنج و محفوظ را ایجاد می‌­کند. رنگ‌­های تیره در اتاق­ نشیمن، می­‌تواند کاملاً غیرمنتظره بوده و زمین‌ه­ای عالی برای مبلمان روشن‌­تر یا تابلوها باشد.

ایده دکوراسیون

  1. صندلی­‌های غذاخوری را طوری انتخاب که بتوانید ساعت­‌های طولانی روی آن‌ها بنشینید

یکی از لذت­‌های مسافرت و تعطیلات این است که ساعت­‌ها دور میز کنارهم بنشینید و غذا و نوشیدنی بخورید. این تفاوتی­‌است که تعطیلات با زندگی روزمره دارد که باید غذا را با عجله خورد. اما اگر شما فضای غذاخور‌ی‌­تان را خیلی راحت‌­تر طراحی کنید، چه می‌شود؟ می­‌توانید مثل این هتل، به جای صندلی­‌های معمولی چوبی، از صندلی­‌های دسته‌دار راحتی که شما را در مخمل در برمی­‌گیرد، استفاده کنید.

ایده دکوراسیون

  1. حمام­‌تان را زیبا کنید

در حمام لازم نیست همه چیز استریل باشد. می­‌توان مانند این هتل از جزئیات غیرمنتظره‌­ای مثل یک لوستر، پرده‌­های مخملی و یا یک تابلو برای دعوت­کننده‌­تر بودن فضا استفاده کرد. چرا جزئیاتی را از فضاهای دیگر خانه وارد حمام نکنیم؟ چهارپایه‌­ای زیبا، یک آینه جالب، یک تابلوی هنری و نورپردازی زیبا می‌­تواند فضا را به سادگی تغییر دهد.

ایده دکوراسیون

  1. راهروی ورودی را برجسته کنید

یک طرح زیبا بهترین راه برای روح­ بخشیدن به فضای تنگ و تاریک راهرو است. مانند این هتل که با یک کاغذدیواری طرح مرمر به فضا سرزندگی و زیبایی بخشیده؛ درها و قاب­‌های به رنگ خاکستری ذغالی این خیره­‌کنندگی را بیشتر کرده‌­است.

ایده دکوراسیون

  1. به کاشی به عنوان یک هنر نگاه کنید

کاشی­‌ها با طرح‌­های متفاوتی وجود دارند که می­‌توان از آن­‌ها به عنوان تابلوهای هنری برای رنگ و طرح دادن به فضا استفاده کرد. طراح این هتل در هر اتاق و حمام جلوه‌­ای متفاوت ایجاد کرده­‌است. در این تصویر، کاشی­‌های زیبا، دیوارهای رنگ‌­­آمیزی شده، قاب­‌های مرمری و سقفی با طرح متفاوت، فضایی جذاب را به وجود آورده‌­است.

ایده دکوراسیون

  1. کف خانه را با الگوهای زیگزاگی زنده کنید

کف‌­های چوبی می‌­توانند هرفضایی را گرم و زیبا کنند، اما در انتخاب طرح چینش آنان وقت کافی صرف نمی­‌شود. در این تصویر می‌بینید که الگوی زیگزاگی یک جلوه­ زیبا و چشم‌­گیر به کف فضا داده­‌است. الگوی گرافیکی استفاده شده آنقدر زیباست که حیف است با فرش پوشانده شود.

ایده دکوراسیون

  1. از رنگ مشکی براق برای درها و چهارچوب­‌ها استفاده کنید

رنگ سفید نیمه براق رنگ معمول استفاده‌­شده برای درها و چهارچوب­‌هاست. رنگ سیاه کمتر استفاده می­‌شود، اما جایگزینی بسیار مناسب است. در این تصویر می­‌بینید که طراح تیرهای سقف، درها، قاب­ه‌ا و قرنیزها را با مشکی براق رنگ کرده‌ که بلافاصله چهره‌­ای زیبا به اتاق می­‌بخشد. همچنین توجه کنید که آباژور نیز به رنگ مشکی است. این راهی گران­‌قیمت برای تغییر حال‌و­هوای اتاق است.

 ایده دکوراسیون