یک پیشنهاد عالی و هیجان‌انگیز: سفر با کشتی تفریحی به آب‌های مدیترانه در ماه اکتبر

در ماه‌های خنک‌تر سال قدم به جزایر یونان بگذارید.

یک پیشنهاد عالی و هیجان‌انگیز: سفر با کشتی تفریحی به آب‌های مدیترانه در ماه اکتبر

در ماه‌های خنک‌تر سال قدم به جزایر یونان بگذارید.

 

ماه اکتبر از فصل‌های غیررایج برای سفر با کشتی تفریحی به آب‌های مدیترانه است. به این معنی که قیمت‌ها پایین‌تر هستند و نسبت به فصولی که گردشگری رواج دارد جمعیت مسافران کمتر و اماکن گردشگری خلوت‌تر است. در ماه اکتبر، با این که ممکن است در شمال مدیترانه روزها برای آفتاب گرفتن بیش از اندازه سرد باشد، اما این فصل زمانی عالی برای قدم زدن‌های طولانی، بازدید از مناظر طبیعی، خرید و لذت بردن از شب‌ها و مراسم فرهنگی محسوب می‌شود. اگر دوست دارید حمام آفتاب بگیرید یا شنا کنید، کشتی‌های تفریحی در جنوب مدیترانه آب‌وهوای گرم‌تری دارد. علاوه بر این، می‌توانید از مکان‌های خارق‌العاده و عجیبی مانند شهر تاریخی اسکندریه، مصر یا سواحل آگادیر در مراکش بازدید کنید.

 

آب‌وهوای مدیترانه‌ای

شرایط جوی مدیترانه معمولاً گرم است. تابستان‌ها خشک و زمستان‌های معتدل و کمی مرطوب دارد. از آنجا که ماه اکتبر بین هوای خشک تابستان و مرطوب زمستان واقع شده است، مسافران باید یک بارانی سبک و چتر به همراه لباس‌هایی برای مناطق گرم‌تر همراه خود داشته باشند.

 

آب‌وهوای مدیترانه شمالی

مدیترانه شمالی مقاصد گردشگری پرطرفداری برای سفر با کشتی‌های تفریحی دارد؛ مکان‌هایی مثل اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، کرواسی، یونان و ترکیه. در ماه اکتبر، دمای هوا از متوسط 11 درجه سانتی‌گراد در شب‌هنگام به متوسط 23 درجه سانتی‌گراد در روز می‌رسد. در این ماه، معمولاً 4 تا 8 روز هوا بارانی است و میزان طبیعی بارش باران در هر ماه به 5 تا 15 سانتی‌متر می‌رسد.

 

آب‌وهوای مدیترانه جنوبی

مدیترانه جنوبی، شامل سواحل آفریقای شمالی، نسبت به مدیترانه شمالی آب‌وهوای گرم‌تری دارد و میانگین دما از حداقل 15 درجه سانتی‌گراد تا حداکثر 30 درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و بارش باران هر ماه 4 روز یا کمتر است.

 

خورشید و امواج

ماه اکتبر آغاز فصل دریانوردی زمستانه در آب‌های مدیترانه است؛ به این معنی که روزها بادهای شدیدی می‌وزد و امواج آب ناآرام است. با این که کشتی‌های مدرن تفریحی و کروز طوری ساخته شده‌اند که تأثیرات این امواج ناملایم را به حداقل برسانند، اما ممکن است برخی از مسافران مستعد بیماری دریازدگی باشند. این افراد در چنین شرایطی باید خودشان را برای درمان و مصرف داروهای مناسب آماده کنند. ترکیب خورشید، عرض جغرافیایی نسبتاً کم و انعکاس نور خورشید بر روی آب خطر آفتاب‌سوختگی را بیشتر می‌کند. بنابراین، آنهایی که با کشتی‌های تفریحی سفر می‌کنند باید کلاه مناسب بر سر بگذارند و از کرم ضدآفتاب استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان