ماهان شبکه ایرانیان

یک روش فوق‌العاده مؤثر برای کاهش درد آرتروز

چگونه از کپسای‌سین به عنوان یک مسکن استفاده کنیم؟ افراد مبتلا به ورم مفاصل و استخوان‌ها، روماتیسم مفاصل و نوروپاتی دیابتی، می‌توانند ۴ بار در روز به مدت ۳ تا ۴ هفته از کرم حاوی ۰٫۰۲۵ درصد کپسای‌سین به منظور کاهش درد مفاصل و پا‌های خود استفاده کنند

یک روش فوق‌العاده مؤثر برای کاهش درد آرتروز
کپسای‌سین؛ روشی عالی برای تسکین عصب و درد مفاصل و آرتروز
کپسای‌سین، ماده شیمیایی که عامل تندی فلفل است، نه تنها طعم تندی را به غذا اضافه می‌کند، بلکه در درمان ورم مفاصل و استخوان‌ها، رماتیسم مفاصل، نوروپاتی دیابتی و درد عصبی بعد از زونا استفاده می‌شود.
کرم‌های کپسای‌سین توسط افراد مبتلا به ورم مفاصل یا آسیب عصبی ناشی از نوروپاتی دیابتی که اغلب در پا و نوک انگشتان افرادی که دارای قند خون بالا هستند، برای کاهش درد استفاده می‌شود.
همه فلفل‌ها درد را کاهش نمی‌دهند. فلفل‌ نوع کپسیکوم دارای گونه‌های متعددی از گیاهان گل‌دار هستند که میوه‌های بزرگ قرمز، زرد و سبز رنگ تولید می‌کند. فلفل‌های زنگ‌سان و گونه‌های تند که به عنوان فلفل قرمز چیلی شناخته می‌شوند، جزو نوع کپسیکوم هستند. انواع متداول این فلفل‌ها شامل هندی، هالوپینو و تاباسکو است. این فلفل‌ها به دلیل وجود کپسای‌سین در آن‌ها تند هستند و برای کاهش درد نیز استفاده می‌شوند.

چگونه از کپسای‌سین به عنوان یک مسکن استفاده کنیم؟
افراد مبتلا به ورم مفاصل و استخوان‌ها، روماتیسم مفاصل و نوروپاتی دیابتی، می‌توانند 4 بار در روز به مدت 3 تا 4 هفته از کرم حاوی 0٫025 درصد کپسای‌سین به منظور کاهش درد مفاصل و پا‌های خود استفاده کنند. در ابتدا حدود 40 درصد از افرادی که از این کرم استفاده می‌کنند سوزش یا قرمزی پوست را تجربه می‌کنند؛ اما این اثرات پس از اینکه کپسای‌سین اعصاب را بی حس کرد، محو می‌شود.
همچنین دفعه بعدی که دچار سرماخوردگی شدید، کمی فلفل قرمز تند روی غذای خود بریزید. گرمای حاصل از این فلفل راه بینی و سینوس‌ها را باز خواهد کرد.
علاوه بر این، فلفل تازه منبع خوبی از ویتامین سی است. با این حال بیش از اندازه فلفل نخورید؛ زیرا باعث بروز حالت تهوع، درد معده و اسهال می‌شود.

تسکین درد شدید عصبی
درد‌های عصبی دردناک و دشوار ناشی از عفونت‌های زونا و ایدز، در مواجهه با کرم کپسای‌سین 8 درصد، مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود. کرم کپسای‌سین 8 درصد را به پوست محل آسیب دیده بمالید و یک ساعت صبر کنید. این کرم درد عصبی بعد از زونا را در 40 درصد از افرادی که در یک تحقیق مرتبط شرکت داشتند، تا 30 درصد کاهش داده است.

چگونه کپسای‌سین به عنوان یک درمان طبیعی کشف شد؟
کپسای‌سین در سال 1876 برای اولین بار توسط یک شیمیدان انگلیسی به نام جان کلاف ترش جداسازی شد. در گذشته از این ماده به عنوان مسکن درد استفاده می‌شد؛ زیرا به هنگام تماس با محل موردنظر، احساس سوزش ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد حواس فرد از دردهایی مانند دندان درد به سوزش منحرف شود.
نزدیک به 130 سال طول کشید تا محققان موفق شدند خواص و توانایی منحصر به فرد کپسای‌سین را که به رشته‌های عصبی نفوذ کرده و باعث کاهش درد می‌شود، کشف و کنترل کنند. در سال 1979، محققی به نام تونی یاکس در تحقیقات آزمایشگاهی کشف کرد که استعمال مکرر کپسای‌سین غلیظ، سطح عامل التهاب‌زا و تحریک‌کننده داخل رشته‌های عصبی را کاهش می‌دهد.
پس از این اکتشاف، کرم‌های کپسای‌سین که بدون نسخه فروخته می‌شوند، به عنوان مسکن درد مفاصل و آرتروز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه مثبتی داشت. طبق یک تحقیق که در سال 1991 صورت گرفت، استفاده روزانه از کرم کپسای‌سین درد ناشی از ورم مفصل و استخوان‌ها را پس از 4 هفته، بین 33 الی 57 درصد کاهش می‌دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان