اگر علاقه شما در میان زیورآلات، گردن‌بند ، گوشواره یا انگشتری است که به تمامیت بدرخشد و در طراحی آن دست و دلبازانه از جواهرات ارزشمند و قیمتی استفاده شده باشد، باید سراغ هری وینستون بروید؛ جواهرساز آمریکایی که از سنین کودکی استعداد شگرفش را درعرصه جواهر و سنگ زینتی آشکارکرد، توانست در کنار نام‌های مشهوری چون کارتیه، بولگاری، شوپارد و تیفانی، خوش بدرخشد و جایگاه بالایی در دنیای جواهر کسب کند. این برند آمریکایی با بیش از 80 سال سابقه طراحی و فروش جواهرات لوکس، توانسته با طراحی‌های بی‌نظیر و متفاوت نگاه‌ها را به خود جلب کند.

لوگوی هری وینستون

هری وینستون اول مارچ 1896 در یک خانواده اکراینی‌الاصل جواهر فروش به دنیا آمد. پدرش جکوب وینستون پس از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا، به فروش طلا و جواهر می‌پرداخت. هری از کودکی در مغاره پدر مشغول به کار شد. استعداد ذاتی و علاقه او به این صنعت در کودکی مشهود و هویدا بود. هنگامی که او تنها 12 سال سن داشت، در یک سمساری، زمرد 2 قیراطی اصل را شناسایی کرد و 25 سنت خرید؛ دو روز بعد هری آن زمرد را به مبلغ 800 دلار فروخت. از سال 1920 به تجارت جواهر روی آورد و 12 سال بعد، نخستین فروشگاه خود را در نیویورک افتتاح کرد.

امپراتوری طلا و جواهر هری وینستون در سال 1926با خرید کلکسیون آرابلا هنتینگون (همسر هِنری هنتینگون سرمایه‌دار با نفوذ راه‌آهن آمریکایی) به مبلغ یک میلیون و 200 هزار دلار گسترش یافت.

 هری وینستون

کلکسیون جواهرات آرابلا، شامل مجموعه بی‌نظیری از زیباترین جواهرات پاریسی به خصوص کارتیه بود. وقتی هری وینستون این مجموعه را خریداری کرد، طراحی جواهرات از نظرش قدیمی بودند، بنابراین مجموعه را مجددا طراحی کرد. با این کار، نبوغ و استعداد هری در دنیای جواهر آشکار و زبانزد مردم شد. موزه هنتینگون بیان می‌کند، هری با افتخار گفته گردنبند مروارید آرابلا هنتینگون ، گردن 12 زن در سراسر جهان را زینت بخشیده‌است.

یکی دیگر از اقدامات قابل توجه او اهدای "الماس امید"(الماس ارزشمند و آبی رنگ 45 قیراطی) به موسسه اسمیتسونین(بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی و تحقیقاتی جهان) در سال 1958 بود.

الماس امید

هری پس از عمری طراحی و تجارت طلا و جواهر سرانجام 28 دسامبر 1978 در 82 سالگی چشم از جهان فروبست. ریاست کمپانی هری وینستون پس از درگذشت او به دو فرزندش رونالد و بروس واگذار شد که این دو، سال‌ها بر سر ریاست کمپانی کشمکش داشتند تا این که در سال 2000، رونالد سهام برادرش را به مبلغ 54 میلیون دلار خریداری کرد.

امروزه کمپانی هری وینستون یکی از برندهای معتبر و صاحب‌نام دنیای جواهر است که در حوزه طراحی و ساخت طلا، جواهر و ساعت فعالیت دارد و بر‌خلاف برند‌های معتبر دنیای جواهر، تمرکزش را تنها بر طراحی ساعت و جواهر گذاشته‌است.

زیورآلات لوکس هری وینستون

زیورآلات لوکس هری وینستون

زیورآلات لوکس هری وینستون

زیورآلات لوکس هری وینستون

ساعت جواهرنشان هری وینستون

ساعت جواهرنشان هری وینستون

ساعت جواهرنشان هری وینستون

ساعت جواهرنشان هری وینستون

این برند لوکس حدود 39 شعبه در شیکاگو، نیویورک، بورلی هیلز، لاس‌وگاس، دالاس، پاریس و اکثر شهرهای مهم دنیا دارد.

فروشگاه هری وینستون

فروشگاه هری وینستون

فروشگاه هری وینستون