"ادوارد هفتم"(1841-1910) پادشاه بریتانیا در سال 1902، طراحی تاج خود را به یک جواهرساز فرانسوی واگذار کرد و او را "پادشاه دنیای جواهر" نامید. آن طراح کسی نبود جز "لویی کارتیه" خالق کمپانی مشهور کارتیه!  برند کارتیه که امروزه به طراحی و تولید ساعت، عینک آفتابی و عطر هم می‌پردازد، روزگاری برند جواهرات سلطنتی بوده و همچنان هم برندی معتبر در عرصه جواهرات است. داستان بیش از صد و پنجاه سال حضور کارتیه در دنیای مد را بخوانید.

لوگوی برند کارتیه

کمپانی کارتیه در سال 1847 توسط "لویی کارتیه"راه‌اندازی شد. لویی کارتیه(1875 - 1942) ساعت ساز و تاجر فرانسوی بود که در سال 1899 شرکت کارتیه را به طور رسمی تاسیس کرد.

لویی کارتیه


فرانسوا لویی کارتیه کار خود را در کارگاهی که از استادش اجاره کرده بود، در سال 1847 آغاز کرد و در سال 1874، آلفرد کارتیه(فرزند ارشدش)، مسئولیت شرکت را برعهده گرفت و سعی در جهانی کردن نام این برند کرد.

این شرکت، در سال 1902 وظیفه طراحی تاج "ادوارد هفتم" را بر عهده‌گرفت و به همین دلیل ادوارد هفتم کارتیه را "پادشاه جواهرات" و"جواهر پادشاهان" نامید. طراحی تاج‌های سلطنتی، از مهم‌ترین وظایف این برند مهشور است. در این میان می‌توان به تاج ملکه الیزابت اشاره کرد که در سال 1936 طراحی شده‌است. این تاج halo نام دارد و کیت میدلتون(همسر شاهزاده انگلستان) در جشن عروسی سلطنتی آن را به روی سر داشت.تاج Halo، طراحی شده توسط کارتیه

سال 1904 "البرتو سانتوس" خلبان برزیلی، به دوست خود لویی کارتیه از ناکارآمدی ساعت‌های مچی هنگام پرواز شکایت کرد. بعد از چندی، لویی ساعت مچی مردانه‌‌ مستطیل شکل فلزی، با شماره‌های لاتین، تحت عنوان "سانتوس" طراحی کرد که اولین ساعت مچی کمپانی کارتیه بود.

ساعت مردانه کارتیه

کمپانی کارتیه در دنیای جواهر و ساعت، کم‌کم شناخته و مشهور شد تا این که در سال 1907، با ادموند یاگر، برای تولید و طراحی ساعت، قرارداد تجاری امضا کرد. در آن زمان کارتیه در شهر‌های لندن، نیویورک و سن‌پترز‌بورگ نمایندگی داشت و به سرعت به یکی از کمپانی‌های موفق دنیای ساعت، تبدیل شد. در اوایل دهه 1920 میلادی، با همکاری کمپانی Jaeger-LeCoultre (برند سوئیسی ساعت لوکس) ساعت‌های بی‌نظیری طراحی و به دنیای مد عرضه کرد.

کارتیه تا سال 1964 تحت کنترل خانواده لویی کارتیه بود تا اینکه توسط شرکت سوئیسی "ریشمون" خریده شد و در سال 1972 گروهی از سرمایه‌گذاران به سرپرستی جوزف کانوئی در صدد خرید این کمپانی بر‌آمدند و مالکیت این کمپانی از انحصار خاندان کارتیه خارج شد. کمپانی کارتیه طی سال‌های متمادی توسط افراد مختلفی مدیریت و سرپرستی شده‌است. آخرین مدیر آن " ژوهان راپبرت" است که از سال 2012 ریاست این کمپانی را برعهده دارد.

در حال حاضر، 200 شعبه فروشگاه‌های کارتیه در 125 کشور جهان وجود دارد که قدیمی‌ترین فروشگاه‌ها به ترتیب در فرانسه، لندن و نیویورک است.

فروشگاه کارتیه

فروشگاه کارتیه

فروشگاه کارتیه

این برند لوکس علاوه بر طراحی جواهرات شامل: دست‌بند، انگشتر، حلقه، گوشواره و...در طراحی ساعت، عینک، عطر و ادکلن و محصولات چرمی نقش مهم و جایگاه بالایی بین مردم دارد.

محصولات کارتیه

محصولات کارتیه

محصولات کارتیه

محصولات کارتیه

محصولات کارتیه