۱۵ کاربرد شگفت‌انگیز جوش‌شیرین در حوزه سلامت و زیبایی

جوش‌شیرین ماده‌ای است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد، اما در ادامه ۱۵ کاربرد شگفت‌انگیز جوش‌شیرین در حوزه سلامت و زیبایی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

15 کاربرد شگفت‌انگیز جوش‌شیرین در حوزه سلامت و زیبایی

جوش‌شیرین ماده‌ای است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد، اما در ادامه 15 کاربرد شگفت‌انگیز جوش‌شیرین در حوزه سلامت و زیبایی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

1. دئودورانت خانگی: شما می‌توانید مقداری جوش‌شیرین (بی‌کربنات سدیم) و به همان اندازه نشاسته ذرت و روغن درخت چای را با هم ترکیب کرده و در ظرفی بسته نگه دارید. این ترکیب می‌تواند به عنوان دئودورانت مورد استفاده قرار گیرد.

2. درمان تب‌خال: شما می‌توانید تب‌خال را با مالیدن جوش‌شیرین به آن درمان کنید.

3. از بین بردن جوش‌های سرسیاه: مقداری جوش‌شیرین و به همان اندازه آب را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید. این ترکیب به صورت یک کرم لایه‌بردار عمل می‌کند.

4. خمیردندان خانگی: یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را با ¼ قاشق چای‌خوری هیدروژن پروکسید مخلوط کرده و با آن مسواک بزنید.

روش دیگر: ¼ فنجان گلیسیرین گیاهی، ¼ فنجان جوش‌شیرین و 10 تا 15 قطره عرق نعناع را با هم مخلوط کنید. خمیردندان شما حاضر است.

5. درمان تهوع: ½ قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب گرم بریزید و مخلوط کنید. سپس این مخلوط را بنوشید. (این محلول به دلیل محتوای بالای نمک برای زنان باردار توصیه نمی‌شود)

6. تسکین آفتاب‌سوختگی: یک بطری اسپری را با آب سرد پر کنید. ¼ فنجان جوش‌شیرین به آن اضافه کنید. سپس مواد را مخلوط کرده و به قسمت آفتاب‌سوخته بدن خود بمالید.

7. از بین بردن خشکی آرنج: مقداری آب لیموی تازه و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. سپس خمیر را به آرنج خود بمالید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. سپس آرنج خود را بشویید.

8. درمان خارش ناشی از حساسیت به پیچک سمی: مقداری جوش‌شیرین را در آب وان بریزید و سپس داخل وان بنشینید.

9– تسکین آفت دهان: شما می‌توانید مقداری جوش‌شیرین را بر روی آفت دهان خود بریزید یا ابتدا آن را با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس بر روی آفت بمالید. همچنین می‌توانید دهان خود را با محلول جوش‌شیرین و آب شستشو دهید.

10. تسکین محل نیش زنبور و پشه: شما می‌توانید از درد نیش زنبور و پشه با درست کردن خمیری از جوش‌شیرین و آب و مالیدن آن بر جای نیش خلاص شوید.

11. از بین بردن زگیل: ابتدا مقداری جوش‌شیرین به زگیل خود بمالید. سپس مقداری سرکه سفید بر روی آن بریزید. این کار را یک بار صبح و یک بار شب انجام دهید تا زگیل از بین برود.

12. تسکین درد دندان: تکه‌ای پنبه بردارید و آن را کمی با آب مرطوب کنید. سپس آن را در جوش‌شیرین زده و به دندان و لثه خود بمالید تا درد شما فروکش کند. همچنین می‌توانید مقداری جوش‌شیرین را در آب ولرم مخلوط کرده و با آن دهان خود را بشویید.

13. درمان سوزش معده: شما می‌توانید با استفاده از جوش‌شیرین و آب، اسید معده را خنثی کنید (این درمان باید در حد متوسط استفاده شود، استفاده بیش‌ازحد از این درمان به طور چشمگیری مصرف نمک شما را افزایش می‌دهد؛ زیرا جوش‌شیرین سرشار از نمک است). ½ تا یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنید. به دلیل محتوای بالای نمک جوش‌شیرین، زنان باردار نباید از این درمان استفاده کنند.

14. درمان گلودرد: ½ قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و ½ قاشق چای‌خوری نمک را با ½ فنجان آب گرم مخلوط کرده و چند بار در روز غرغره کنید.

15. سفیدکننده دندان: یک توت‌فرنگی را برداشته و له کنید. سپس یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین به آن اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید. ماده به‌دست‌آمده را بر روی مسواک خود بمالید و به دندان‌های خود بزنید. پس از چند دقیقه دندان‌های خود را به خوبی مسواک بزنید و دهان خود را بشویید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان