ماهان شبکه ایرانیان

تراژدی‌های سفر و راهکارهای مقابله با آنها

سفرهای خارجی می‌توانند هیجان‌انگیز و خارق‌العاده باشند و به شما لذتی خاصی از سپری کردن تعطیلات دهند؛ تعطیلاتی که با دیدن مناظر و انجام تفریحات و سرگرمی‌هایی که در کشور خود نداشتید یا به شکل دیگری انجام می‌دادید بسیار برایتان شگفت‌آور و جالب خواهد بود.

تراژدی‌های سفر و راهکارهای مقابله با آنها

سفرهای خارجی می‌توانند هیجان‌انگیز و خارق‌العاده باشند و به شما لذتی خاصی از سپری کردن تعطیلات دهند؛ تعطیلاتی که با دیدن مناظر و انجام تفریحات و سرگرمی‌هایی که در کشور خود نداشتید یا به شکل دیگری انجام می‌دادید بسیار برایتان شگفت‌آور و جالب خواهد بود.

اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که با مشکلی مواجه می‌شوید و شاید ندانید در آن لحظه چه واکنشی باید نشان دهید. آیا می‌دانید در یک کشور خارجی (که احتمالاً زبان مردمش را نمی‌دانید) چطور باید رفتار کنید؟

مسافران ممکن است در سفرهای خارجی خود با مصائب بسیار گوناگونی روبه‌رو شوند که برخی از آنها ممکن است به کل تعطیلات آنها را خراب کند. با این که برخی از این مشکلات اجتناب‌ناپذیر هستند، اما شما می‌توانید خودتان را از قبل برای رویارویی با چنین شکلاتی آماده کنید و تا دندان مسلح باشید!

تراژدی اول: مسمومیت غذایی!

شکی نیست که مسمومیت غذایی یکی از وحشتناک‌ترین تجربیات در سفر است که می‌تواند جلوی لذت بردن در سفر به یک کشور خارجی را بگیرد؛ مخصوصاً وقتی اولین بار باشد که چنین سفری را تجربه می‌کنید. مسمومیت غذایی وقتی رخ می‌دهد که غذا آلوده باشد، خوب پخته نشده یا بدون درپوش مانده و در معرض حشرات و سایر آلودگی‌ها قرار گرفته باشد. علائم مسمومیت غذایی حالت تهوع، استفراغ و کاهش اشتهاست.

چه کنیم: وقتی دچار مسمومیت غذایی شدید، باید خوب استراحت کنید و مایعات زیاد بنوشید. علاوه بر این، باید علت مسمومیت غذایی را پیدا کنید و فردی را که مسئول بروز چنین واقعه‌ای است مطلع کنید. برای پیشگیری از مسمومیت، سعی کنید غذا را در مکان‌های معتبر و شناخته‌شده بخورید و از خوردن غذاهای خیابانی پرهیز کنید. مگر این که داروهای ضروری را خورده یا واکسن‌های خاصی را زده باشید. حواستان باشد در چنین مواقعی که منجر به بر هم زدن آسایش شما شده است،  باید جبران خسارت نیز بکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید با مسئولان تور گردشگری یا مدیریت هتل صحبت کنید تا به شما یاد بدهند که بهتر است چه کاری انجام دهید.

تراژدی دوم: سرقت!

هیچ کس دلش نمی‌خواهد در تعطیلاتی که قرار است به او خوش بگذرد اموالش به یغما برود. اما متأسفانه سارقان همیشه در کمین گردشگران هستند تا مال آنها را چپاول کنند. چه تلفن همراه باشد یا پول و زیورآلات شما، سارق دقیقاً می‌دانند که از شما چه می‌‌خواهد. گاهی اوقات ممکن است بتوانید اموال خود را کشف کنید و از سارق پس بگیرید اما بعضی مواقع دیگر همه چیز به باد فنا رفته… در این حالت، دست شما نه به سارق می‌رسد نه به اموالی که از شما دزدیده شده است!

چه کنیم: با این که واکنش اولیه شما ترس و پریشان‌حالی است اما کسی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد باید این احساسات را کنار بگذارد و شجاع باشد. وقتی در یک کشور خارجی هستید، نباید نشان دهید که آسیب‌پذیر هستید زیرا با این کارتان در واقع سارقان را بیشتر به سمت خود می‌کشانید. در عوض، شماره نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس را بگیرید و گزارش اتفاقاتی که برایتان افتاده است را به مأموران نیروی انتظامی ارائه دهید. سعی کنید تا می‌توانید شاهد پیدا کنید. هر چه تعداد شاهدان بیشتر باشد، شانس شما برای پیدا کردن مجرم بیشتر خواهد بود. اگر پلیس نتوانست کاری برای شما انجام دهد، به نزدیک‌ترین دفتر سفارت مراجعه کنید تا آنها بهترین کارها را برای شما انجام دهند. یکی از نکات مهم در سفرهای خارجی این است که وقتی برای گردش از هتل بیرون می‌روید، چیزهای زیادی با خودتان همراه نداشته باشید. سعی کنید پول، مدارک شناسایی، مدارک سفر و دیگر چیزهایی که در سفر به آنها نیاز پیدا می‌کنید را در اتاق هتل بگذارید که جایش امن‌تر است. بهتر است فقط چیزهایی را که لازم دارید با خودتان حمل کنید و تنها به گردش نروید؛ مخصوصاً مکان‌هایی که به وقوع جرائم گوناگون مشهورند. چیزهایی که از شما به سرقت رفته است را به بیمه سفر خود گزارش دهید.

تراژدی سوم: کلاهبرداری!

کلاهبرداران برای گردشگران دام پهن می‌کنند و اگر با شیوه‌های کلاهبرداری در مقصدی که می‌روید آشنا نباشید، حتماً شما هم یکی از طعمه‌های آنها خواهید بود. می‌توانید کاری کنید که کسی کلاهتان را برندارد اما اگر قربانی یک کلاهبرداری حرفه‌ای شدید، با انجام کارهایی شاید بتوانید جبران خسارت کنید.

چه کنیم: زیرک باشید و سؤال بپرسید. کلاهبرداران حرفه‌ای فکر می‌کنند گردشگران ساده‌لوح هستند و از همین ویژگی بهترین سوءاستفاده را می‌کنند. اگر قربانی کلاهبرداری شدید، اول از همه پلیس را خبردار کنید و اتفاقی که برایتان افتاده است را برای آنها شرح دهید. در بیشتر موارد، مجرم سابقه‌دار است و پلیس می‌تواند اموال شما را پس بگیرد. بخش حمل و نقل و مسافربری، که اغلب رانندگان تاکسی را شامل می‌شود، بیشترین کسانی هستند که با کرایه‌های نجومی از گردشگران کلاهبرداری می‌کنند.

تراژدی چهارم: بیماری!

خیلی از مردم هستند که از رفتن به بیمارستان‌ در وطن خود هم اجتناب می‌کنند چه برسد به کشور خارجی؛ تصورش را بکنید که وقتی در یک کشور بیگانه باشید و بیمار شوید چقدر وحشت خواهید داشت که به بیمارستان بروید یا مشکلی داشته باشید که نیاز به بستری شدنتان باشد. بیماری یا تصادف هر جا و هر زمانی ممکن است رخ بدهد اما برخوردار شدن از درمان قابل اطمینان و مناسب در چنین مواقعی یکی از ضروریات است. خیلی از مسافران هستند که دوست ندارند در هنگام سفر بیمه باشند اما برخی بیمه‌ها می‌توانند در تراژدی درمان و بستری در بیمارستان به گردشگران کمک شایانی کند.

چه کنیم: بیمه خود را فوراً از اتفاقی که برایتان افتاده است مطلع کنید تا فرایند درمان شما آغاز شود. اگر بیماری مزمن یا عارضه جسمی خاصی دارید، از پزشک خود بخواهید که یادداشتی بنویسد تا در زمان سفر به کشور خارجی و نیاز به درمان، به پزشکان کشور بیگانه کمک کند تا از وضعیت جسمی شما به خوبی اطلاع پیدا کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان