زمان این رسیده که یاد بگیرید چگونه یک گیاه زنده را در خانه نگاه دارید. به نظر می‌رسد که این موجودات زنده علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون خانه شما، می‌توانند تأثیر مثبتی بر سلامتی جسمی و روانی‌تان داشته باشند. در این مطلب 10 تأثیر مثبت گیاهان خانگی بر سلامتی شما و همینطور 10 گیاه خانگی مناسب برای آپارتمان‌های امروزی را معرفی کرده‌ایم.

  1. گیاهان به آرامش شما کمک می‌کنند

کافیست به گلبرگ‌های زیبای «بنفشه آفریقایی» نگاه کنید آن‌گاه آدرنالین خون‌تان پایین می‌آید. در نتیجه، سطح انرژی‌ بالا رفته، جریان اکسیژن در مغزتان بیشتر می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به آرامش برسید.

بنفشه آفریقایی

  1. گیاهان مرطوب‌کننده طبیعی هوا هستند

به جای اینکه برای داشتن یک دستگاه بخور هزینه کنید، چند گلدان «سرخس بوستون» را در گوشه‌های خانه‌ قرار دهید. این گیاه طی فرآیندی به نام تعرق، رطوبت آزاد می‌کند.

سرخس بوستون

  1. گیاهان قدرت شفادهی دارند

«گیاه آلوئه‌ورا» در مصر باستان به عنوان «گیاه بی‌مرگی» شناخته می‌شد و برای درمان زخم‌ها کاربرد داشت. امروزه مردم از آلوئه ورا برای التیام درد ناشی از سوختگی‌ استفاده می‌کنند.

آلوئه‌ورا

  1. گیاهان الهام‌بخش هستند

طبق تحقیقات برگ‌های رنگی «گل کروتون» برای اطرافیان‌اش از جمله شما، الهام‌بخش و انرژی‌بخش است.

گل کروتون

  1. گیاهان آلرژی‌ را کاهش می‌دهند

اگر شما هر زمستان به خاطر گرد و غبار عطسه می‌کنید، به چند «گیاه گندمی» در خانه‌تان نیاز دارید. برگ‌های این گیاه گرده‌های آلرژ‌ی‌زا را جذب می‌کند و می‌تواند در کمتر از دو روز کل اتاق را از سموم پاک نماید.

گیاه گندمی

  1. گیاهان هوا را تمیز می‌کنند

اگر می‌خواهید هوایی سالم و تمیز را در خانه تنفس کنید، یک «گیاه عشقه» خریداری کنید. به گفته پژوهشگران ناسا بین گیاهان آپارتمانی، از نظر تصفیه هوا، این گیاه برترین است، زیرا بیشترین فرمالدئید را به خود جذب می‌کند.

گیاه عشقه

  1. گیاهان انرژی ایجاد می‌کنند

از آنجا که قرمز رنگی تحریک‌کننده است، اشتها را زیاد می‌کند و سطح انرژی را بالا می‌برد. رگه‌های قرمز «گیاه آگلونما» این اثرات را بر افراد خانواده می‌گذارد. آن را در حمام بگذارید تا صبح‌گاه که برای روز کاری آماده می‌شوید، انرژی لازم را هم بگیرید.

گیاه آگلونما

  1. گیاهان به قدرت تمرکز کمک می‌کنند

طی یک تحقیق بر روی دانش‌آموزان ثابت شده است که وجود یک گیاه در کلاس درس، قدرت تمرکز آنها را  70 درصد افزایش خواهد داد. گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که نور کمی احتیاج دارند و می‌توانید روی میز کارتان بگذارید، اما «بامبو» گیاه زیبایی است که از نظر فنگ‌شویی نیز مناسب است.

بامبو

  1. گیاهان استرس را کاهش می‌دهند

گیاهان آپارتمانی مثل «گل آنتوریوم» کمک می‌کنند تا استرس افراد خانواده کاهش یابد. می‌توانید از آن در همه اتاق‌ها استفاده کنید.

گل آنتوریوم

  1. گیاهان چشم‌ها را تسکین می‌دهند

خیلی از مردم اعتقاد دارند که وقتی چشمان‌تان سوزش دارند یا خسته‌اند (مثلاً بعد از ساعت‌ها کار با رایانه)، فقط کافیست به یک «گیاه پوتوس» نگاه کنید، تا تسکین یابند. حتی بعضی معتقدند که این گیاه از بروز بیماری گلوکم (آب سیاه) و آب مروارید هم جلوگیری می‌کند.

پوتوس