ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با پنیر گودا و پنیر موزارلا

پیتزاهای گیاهی (سبزیجات) مورد علاقه بسیاری مردم هستند. پیتزای کلم پیچ فوق‌العاده خوشمزه است و ناهار و شام هم ندارد، می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید

طرز تهیه پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با پنیر گودا و پنیر موزارلا

پیتزاهای گیاهی (سبزیجات) مورد علاقه بسیاری مردم هستند. پیتزای کلم پیچ فوق‌العاده خوشمزه است و ناهار و شام هم ندارد، می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید. طعم‌های مختلفی که از گودا و موزارلا به غذا اضافه می‌شود با سیر، فلفل و نمک در هم می‌آمیزد و شما را به جاهای خوبی می‌برد. دست دست نکنید، همین حالا مشغول خرید مواد و آماده‌سازی این پیتزای خوشمزه شوید. 

مواد لازم

  • 450 گرم خمیر پیتزای خانگی یا آماده که به 2 بخش تقسیم شده باشد
  • 170 تا 230 گرم کلم پیچ تمیز و ریز ریز شده
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 170 گرم پنیر گودای رنده شده
  • 230 گرم پنیر موزارلای
  • 6 حبه سیر تازه، ورقه شده
  • اندکی فلفل قرمز ورقه شده
  • نمک و فلفل سیاه تازه

طرز تهیه

1. خمیر را دو نصف کنید. هر کدام را در یک کاسه که اندکی روغنی‌مالی شده قرار دهید و با پلاستیک آنها را بپوشانید. باید حدود 1 ساعت در دمای اتاق باقی بمانند.

2. کلم پیچ و روغن زیتون را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید و نمک و فلفل به آنها بزنید. ظرف را تکان دهید و با دست روغن را به تمام سطوح کلم‌ها برسانید. سپس آنها را کنار بگذارید تا 1 ساعت مهلت جاافتادن خمیر به پایان برسد. در این فاصله، می‌توانید اجاق را روشن کنید تا گرم شود و سینی یا صفحه استیل پخت پیتزا را با فاصله 15 سانتی‌متر زیر شعله قرار دهید. بهتر است در این مرحله دمای اجاق روی حداکثر قرار گیرد.

3. وقتی همه چیز آماده پخت شد، یکی از خمیرها را به کاسه‌ای حاوی آرد منتقل کنید و تمام سطحش را آردی کنید. سپس آن را به یک تابه پیتزا (فلزی یا چوبی) انتقال دهید و به یک دایره با ضخامتی کم تبدیل کنید. روی آن ابتدا نیمی از گودای رنده شده و سپس نیمی از موزارلا را قرار دهید. نیمی از سیر و نیمی از فلفل دلمه‌ای قرمز را هم روی سطح بریزید.

پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با گودا و موزارلا

4. حالا پیتزا را به داخل اجاق منتقل کنید. حدود 2 دقیقه باید آن را بپزید و بچرخانید تا همه سطوحش یکدست بپزند.

پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با گودا و موزارلا

سپس از اجاق خارج کنید و نیمی از کلم پیچ را روی آن بریزید.

پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با گودا و موزارلا

در اینجا دوباره باید آن را به اجاق منتقل کنید و حدود 2 دقیقه دیگر بپزید تا لبه‌های پیتزا ترد شوند و کلم‌ها نیم‌سوز. سپس بلافاصله از اجاق خارج کنید، برش بزنید و سِرو کنید.

پیتزای کلم‌پیچ نیم‌سوز با گودا و موزارلا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان