۷ نشانه سرطان پروستات که حتماً باید بدانید

سرطان پروستات دومین سرطان رایج در میان مردها بعد از سرطان پوست است که ممکن است منجر به مرگ شود.

7 نشانه سرطان پروستات که حتماً باید بدانید

سرطان پروستات دومین سرطان رایج در میان مردها بعد از سرطان پوست است که ممکن است منجر به مرگ شود.

هنوز مشخص نیست که عوامل اصلی به وجود آمدن سرطان پروستات چیست. با این حال عوامل زیادی وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از سن، پیشینه خانوادگی، قومیت و نژاد، عدم فعالیت جسمی، تستوسترون بالا و رژیم غذایی نامناسب.

در ادامه به 7 نشانه سرطان پروستات اشاره می‌کنیم:

  1. تغییر در عادات مثانه

با توجه به نزدیکی غده پروستات به مثانه و مجرای ادرار، تومور ممکن است به مثانه فشار آورده و مجرای ادرار را تنگ کند. چنین چیزی باعث تغییر در عادات مثانه می‌شود.

یک مرد می‌تواند از طریق نشانه‌های زیر متوجه تغییر در عادت مثانه شود:

  • دشواری در ادرار یا مشکل در شروع و قطع ادرار
  • احساس درد و سوزش در مجرای ادرار
  • احتیاج به دفع ادرار به دفعات بیشتر مخصوصاً شب‌ها
  • از دست دادن کنترل مثانه که باعث نشت مقداری ادرار می‌شود
  • جریان ضعیف ادرار
  • حس تخلیه ناقص مثانه
  1. ادرار خونی

خون در ادرار که معمولاً به دلیل عفونت مثانه ایجاد می‌گردد، یکی دیگر از نشانه‌های سرطان پروستات پیشرفته است. متأسفانه ممکن است در مراحل اولیه سرطان پروستات هیچ علائم و نشانه‌ای مشاهده نشود.

همچنین وجود خون در ادرار می‌تواند اولین نشانه سرطان مثانه، کلیه یا روده باشد؛ بنابراین در صورت بروز چنین مشکلی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

  1. اختلال در عملکرد‌های جنسی

غده پروستات نقش کلیدی در دستگاه تناسلی یک مرد ایفا می‌کند. از این رو، هر نوع مشکل در این غده می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد جنسی شود.

افراد مبتلا به سرطان پروستات ممکن است مشکلات نعوظ یا انزال دردناک داشته باشند. اگر سرطان پیشرفت کند ممکن است حتی در مایع منی خون مشاهده شود.

  1. درد مکرر

زمانی که سرطان پروستات گسترش ‌یابد، باعث بروز درد مکرر می‌شود. این درد ممکن است در مناطق متعددی رخ دهد. شدت درد بستگی به میزان رشد تومور و میزان گسترش آن به اطراف دارد. برای هرگونه درد مداوم چه خفیف و چه شدید باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

  1. ضعف و بی‌حسی در پاها

همراه با درد، ممکن است تورم در پاها و لگن را تجربه کنید. همچنین ممکن است در مفصل ران، ساق و پا احساس بی‌حسی وجود داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است باسن، ران یا کمر شما سفت شود.

  1. کاهش وزن غیرعادی

کاهش وزن بدون دلیل اغلب یکی از اولین نشانه‌های قابل‌توجه انواع مختلف سرطان، از جمله سرطان پروستات است.

در سرطان پروستات زمانی که سرطان به کبد گسترش می‌یابد و باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود، کاهش وزن نیز رخ می‌دهد؛ زیرا عملکرد کبد برای تنظیم اشتها و از بین بردن سموم بسیار مهم است.

  1. خستگی

علاوه بر این، ضعف و خستگی ثابت نیز یکی از نشانه‌های انواع مختلف سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات محسوب می‌شود.

در واقع، این نوع سرطان می‌تواند باعث نوعی خستگی استخوانی عمیق شود که هرگز بهبود نمی‌یابد. مهم نیست که چقدر می‌خوابید و استراحت می‌کنید؛ زیرا این خستگی با خستگی که شما پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری سخت احساس می‌کنید، تفاوت دارد. این حالت می‌تواند بر سطح انرژی، انگیزه و توانایی تمرکز شما تأثیر بگذارد.

ضعف و خستگی‌هایی که برطرف نمی‌شود، بایستی توسط یک پزشک ارزیابی شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان