۱۰ غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده و سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشند. بدن برای حفظ سلامت دستگاه گوارش به این باکتری‌ها نیاز دارد. در ادامه با ۱۰ غذای برتر پروبیوتیک آشنا خواهید شد.

10 غذای پروبیوتیک که برای سلامتی مفید است

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده و سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشند. بدن برای حفظ سلامت دستگاه گوارش به این باکتری‌ها نیاز دارد. در ادامه با 10 غذای برتر پروبیوتیک آشنا خواهید شد.

مصرف غذاهای پروبیوتیک به بازیابی تعادل طبیعی باکتری‌های روده کمک می‌کند و مشکلات گوارشی از یبوست گرفته تا اسهال را درمان می‌کند.

همچنین پروبیوتیک‌ها به کاهش نفخ شکم که در اثر سندرم روده تحریک‌پذیر ایجاد می‌شود و علائم مرتبط با عدم تحمل لاکتوز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، پروبیوتیک‌ها به هنگام مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها مؤثر واقع می‌شوند؛ زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها هم باکتری‌های مفید و هم باکتری‌های مضر را از بین می‌برند. در نتیجه میزان باکتری‌های مفید روده کاهش می‌یابد.

در ادامه به 10 غذای پروبیوتیک اشاره خواهیم کرد.

1- ماست

روزانه چند فنجان ماست، ترجیحاً ساده مصرف کنید. زمانی که ماست پروبیوتیک انتخاب می‌کنید، به برچسب روی آن توجه کنید تا از خرید محصولاتی که سرشار از شیرین‌کننده‌های مصنوعی و طعم‌دهنده‌ها هستند، خودداری نمایید.

2- کفیر

کفیر یک پروبیوتیک پیچیده است که سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است. در واقع کفیر بیشتر از ماست ویتامین ب، کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک دارد. بهتر است کفیر را با معده خالی مصرف کنید.

3- میسو

سوپ میسو که از دانه‌های تخمیر شده سویا تهیه می‌شود، یک غذای ژاپنی است. شما می‌توانید با استفاده از برنج قهوه‌ای، جو و غلات دیگر نیز این سوپ را تهیه کنید.

4- ساورکرات

یک خوراک آلمانی که برای تهیه آن کلم پیچ را خرد کرده و نمک می‌زنند و در آب خود می‌جوشانند. یک وعده ساورکرات خام تقریباً نزدیک به 10 تریلیون باکتری دارد.

5- کیمچی

کیمچی یک خوراک فرعی است که معمولاً با کلم چینی یا سبزی‌های دیگری مانند بادمجان، خیار و تربچه تهیه می‌شود که با تعداد زیادی باکتری تخمیر می‌شوند. ماده اولیه اصلی معمولاً با سس‌ها و چاشنی‌های مختلفی مانند زنجبیل، سیر، پیاز، فلفل تند، سس ماهی و نمک ترکیب می‌شود.

6- تمپه

تمپه نوعی غذای اندونزیایی است که از ترکیب خمیر سویا و قارچ تهیه می‌شود.

7- چای کامبوچا

کامبوچا نوعی چای گیاهی است که از تخمیر چای سیاه یا سبز شیرین شده و کمی گازدار تهیه می‌شود. کامبوچا از طریق تخمیر چای با استفاده از یک دسته باکتری و قارچ همزیستگر به دست می‌آید.

8- خیارشور

خیارشوری که به صورت طبیعی تخمیر شده، منبع خوبی از پروبیوتیک‌های غیر لبنی است.

9- جلبک میکروسکوپی

جلبک میکروسکوپی یکی از غذاهای دریایی برتر است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، ضدسرطان و ضدالتهاب است و خواص زهرزدا دارد.

10- دوغاب

دوغاب یا شیری که به آن باکتری زده‌اند و غلیظ و شیرین شده است، یک ماده غذایی فوق‌العاده مفید است. این نوشیدنی مفید حاوی میزان زیادی باکتری مفید است که به فرآیند هضم کمک می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر