برای این که لباس عروس شما در شب خاطره انگیز زندگی‌تان جلوه باشکوه و به یادماندنی داشته باشد، باید نهایت دقت را در انتخاب بالاتنه انجام بدهید. برای این کار هم باید با مدل‌های مختلف بالاتنه آشنا شوید و با توجه به سلیقه، سایز، شرایط فرهنگی_اعتقادی و حتی فصل یا مکان برگزاری مراسم دست به انتخابی حساب شده برای مدل لباس عروس خود بزنید.

1:مدل بی آستین(دکلته)

همانطور که از اسمش پیداست این مدل لباس عروس هیچ‌گونه آستینی ندارد.یقه آن می‌تواند صاف یا دالبری باشد و بیشتر مناسب عروس هایی است که چاقی موضعی در قسمت بالاتنه و دست‌ها ندارند. به دلیل برش ساده این مدل بهتر است، روی لباس با سنگ یا گل تزئین شود یا از کمربند کار شده استفاده کرد.

لباس عروس دکلته

2:مدل آستین بلند یا پوشیده

یکی از پرطرفدارترین مدل‌های این روزها، لباس عروس با آستین بلند است.جنس آستین می‌تواند دانتل یا تور باشد.بعضی از طراحان از تور رنگ بدن استفاده می‌کنند و روی آستین را با سنگ،مروارید،گل یا تکه‌های دانتل تزئین می‌کنند.

لباس عروس پوشیده

3:آستین فانتزی

این مدل آستین یا با سنگ تزئین شده‌است یا رشته‌های مروارید به شکل آستین در آمده‌اند. این مدل آستین می‌تواند کوتاه یا تا روی آرنج باشد.

لباس عروس آستین فانتزی

4:آستین حلقه‌ای

اگر نمی‌خواهید دستانتان پوشیده باشد و در عین حال نمی‌خواهید قسمت بالا تنه‌تان خیلی عریان باشد بهتر است این مدل را انتخاب کنید.همچنین اگر میخواهید از دستکش استفاده کنید، می‌توانید سراغ لباس عروس با آستین حلقه‌ای بروید.

لباس عروس آستین حلقه ای

5:پشت‌باز

این مدل لباس عروس بسیار زیبا و خاص است.گاهی پشت لباس کامل باز است و گاهی تنها قسمتی از پشت نمایان است. البته باید توجه داشته باشید تور سر نباید پشتتان را بپوشاند. پس اگر از تور استفاده نمی‌کنید یا تور سرتان خیلی کوتاه است، این مدل پیشنهاد خوبی‌ است. البته باید توجه داشته باشید گاهی تور بلند ترفندی است برای پوشاندن قست باز لباس!

لباس عروس پشت باز

6:مدل یقه بلند(یقه بسته)

یقه لباس در این مدل تا نزدیک گردن و یا گاهی روی گردن می‌رسد. می‌شود تور کرم یا هم‌رنگ بدن به قسمت بالایی لباس متصل شود و روی آن با سنگ کار شود. این مدل برای کسانی که لباس عروس با بالاتنه کارشده و تجملاتی دوست دارند، مناسب است.

لباس عروس یقه بسته

7:یقه دلبری

این یکی از مدل‌های فانتزی است که تمیز دوختن آن مهارت می‌خواهد.این مدل یقه را می‌توان با آستین حلقه‌ای،آستین کوتاه و یا آستین بلند ترکیب کرد.

لباس عروس یقه دلبری

8:مدل کارشده

پرطرفدارترین و رایج‌ترین سبک بالاتنه لباس عروس مدل کار شده‌ است که با سنگ، منجوق و مروارید تزئین می‌شود. این تزئینات یا روی تمام قسمت لباس است یا تنها بخش‌هایی مانند دور یقه، روی آستین، روی کمر و... را شامل می‌شود.

لباس عروس کار شده

9:مدل فانتزی

گاهی طراحان با تغییر الگوهای رایج یا تغییر در طرح‌های همیشگی دست به خلق مدل‌های فانتزی می‌زنند. پوشیدن این مدل‌ها روحیه ریسک‌پذیر می‌خواهد و اگر تمایل به پوشیدن لباس‌های روتین دارید نباید به سراغ مدل فانتزی بروید.

لباس عروس خاص

10:مدل ترکیبی

اگر با دقت ملاحظه کنید بسیاری از طراحان با ترکیب مدل‌های ذکر شده دست به طراحی‌های مبتکرانه می‌زنند و توجه‌ها را جلب می‌کنند.به عنوان مثال مدل کار شده پشت‌باز،مدل حلقه‌ایی که آستین توری کمرنگ دارد یا مدل دکلته با یقه بلند و آستین بلند توری.

لباس عروس ترکیبی