تور عروس یک وسیله زینتی تاثیرگذار در زیبایی یک عروس است؛ وجود تور، عروس را از دیگران متمایز می‌کند و باعث می‌شود در مهم‌ترین شب زندگیتان سبک و سیاق متفاوتی پیدا کنید. طبق سنتی که در اغلب کشورها رواج دارد، عروس خانم‌ها هنگام عقد تور را روی صورت می‌اندازند و پس از گفتن بله، داماد تور را از روی صورت برمی‌دارد. پس اگر به شب رویایی زندگی‌تان نزدیک هستید، باید با انواع تور عروس آشنا شوید.

انواع تورعروس از نظر مدل

تور کوتاه
اندازه تور کوتاه می‌تواند از روی شانه تا روی کمر متفاوت باشد. این مدل تور عروس می‌تواند یک لایه(یک طبقه)،دو یا چند لایه باشد و بسته به نوع لباس و مدل مو، روی سر تنظیم شود.

 تور کوتاه عروس

تور بلند

این مدل از تور بسیار کلاسیک و تجملی است. اندازه آن می‌تواند حد فاصل زانو تا مچ پا باشد. تور بلند عروس در اکثر موارد تا روی زمین کشیده می‌شود و به صورت دنباله‌دار است.

تور بلند عروس

تور فانتزی
تور فانتزی شامل دو مدل کلاسیک و مدرن است. در مدل کلاسیک یک تور کوتاه همراه با گل یا مروارید و... مانند یک کلاه کوچک روی سر قرار می‌گیرد. این تور دهه‌های پیش رایج بود و مانند همه جریان‌های برگشته مد، این روزها دوباره مورد توجه طراحان مد و لباس عروس قرار گرفته است.

انواع تور عروس

 تور فانتزی عروس

مدل دیگر، مدل مدرن و خلاقانه‌ است که همانند هد بند روی سر بسته می‌شود و روی آن دانتل یا گل کار شده‌است.این مدل می‌تواند بدون دنباله یا با دنباله کوتاه یا بلند باشد.

تور عروس

انواع تور عروس از نظر حاشیه

معمولا سه مدل حاشیه برای تور عروس وجود دارد.

1.مدل ساده و بی حاشیه

 تور عروس

2:مدل دور دانتل

تور عروس

3:مدل دور نوار

تور عروس

4:مدل گل برجسته

تور عروس