لباس عروسی زیبا یکی از دغدغه‌های جدی همه عروس‌ خانم‌هاست اما برای داشتن یک لباس عروس ایده آل باید بدانید که زیبایی تنها شرط انتخاب نیست. برای خرید یک لباس شیک نکات ریز و اما مهمی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کنید؛ برای این که انتخابی بی نقص داشته باشید، پیش از هر انتخابی این مطلب را بخوانید و با بایدها و نبایدهای انتخاب یک لباس عروس زیبا و متناسب آشنا شوید.

1:وضعیت اندام

اولین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شرط انتخاب لباس، توجه به فرم بدن و وزن است.

اگر اندامتان گلابی شکل است:

برای انتخاب لباس بهتر است سراغ لباسی با کمر تنگ بروید که دامن آن از روی باسن گشاد می‌شود و کمی از دنباله لباس روی زمین قرار می‌گیرد.

یقه v شکل یا همان یقه هفت، هم در جلوه لباس برای چنین افرادی بی‌تاثیر نیست.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

اگر اندامتان سیب شکل است:

پیشنهاد می‌کنیم لباس عروسی انتخاب کنید که جلوی آن راسته است و از امتداد پشت دامن گشاد می‌شود. یک کمربند ساتنی یا توری می‌تواند کمر شما را باریک‌تر نشان بدهد. یقه‌v شکل هم برای این افراد پیشنهاد می‌شود. در نظر داشته باشید بهتر است لباستان یک آستین کوچک هم داشته باشد تا بازوهایتان را کمی بپوشاند.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

اگر اضافه وزن دارید:

بهتر است لباس عروسی را انتخاب کنید که بالا تنه آن پوشیده باشد و نباید سراغ لباس دکلته بروید. دامن لباس عروس شما نباید پلیسه داشته باشد و نباید از زیر سینه گشاد باشد چرا که شبیه به لباس حاملگی می‌شود. دامن لباس بهتر است راسته باشد(نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ).

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

2:رنگ پوست

یکی دیگر از اصولی که لباس عروس را برازنده می‌کند، توجه به رنگ پوست است. اگر رنگ پوستتان تیره است توصیه می‌کنیم لباستان به جای سفید یخچالی، کمی شیری یا نباتی باشد.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

3:توجه به مکان عروسی

بهتر است قبل از خرید لباس یک‌بار مکان عروسی را از نزدیک ببینید و با محیط آشنا شوید. راحتی هم یک اصل مهم برای انتخاب است چرا که اگر وضعیت لباس به گونه‌ای باشد که به اصطلاح کلافه‌تان کند، خسته و کسل می‌شوید. اگر سالن مراسمتان کوچک است نباید لباسی با دنباله خیلی بلند انتخاب کنید یا اگر مراسم شما در باغ برگزار می‌شود بهتر است از ژپون استفاده کنید تا دامنتان روی زمین کشیده و گِلی نشود.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

4:شرایط فرهنگی و اعتقادی

اگر بنا به هر دلیلی نمی‌خواهید دست‌هایتان پیدا باشد سراغ لباس‌هایی با آستین دانتل یا آستین پوشیده بروید و یا آستین لباستان را با دانتل و دکمه مخفی به لباس متصل کنید. پوشیدن کت جدا نه تنها زیبا نیست بلکه باعث می‌شود از جذابیت شما کم شود.

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس

5:سلیقه شخصی

یادتان باشد این شما هستید که باید لباس عروس را بپوشید نه دیگران!پس سلیقه و نظر خود را هنگام انتخاب اعمال کنید. البته این بدان معنا نیست که مشورت نکنید اما در نهایت با توجه به شرایط مختلف مانند:شکل ظاهری، مد و بودجه و پس از تحقیقات و راهنمایی‌های اطرافیان انتخاب آخر با خودتان باشد و در این حین،رویای کودکیتان را نیز فراموش نکنید!

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس عروس