از بین بردن لکه‌های سمج آب از سرویس بهداشتی

حتماً شما هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی با لکه‌های سرسخت آب مواجه شده‌اید؛ لکه‌هایی که با جان کندن هم پاک نمی‌شوند که نمی‌شوند.

از بین بردن لکه‌های سمج آب از سرویس بهداشتی

حتماً شما هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی با لکه‌های سرسخت آب مواجه شده‌اید؛ لکه‌هایی که با جان کندن هم پاک نمی‌شوند که نمی‌شوند.

محصولات سفیدکننده می‌توانند مشکل را بدتر کنند و پاک‌کننده‌های دم دستی که به عنوان جرم‌گیر و سفیده‌کننده‌های جادویی و این جور برچسب‌های صرفاً تبلیغاتی به فروش می‌رسند هم در واقع چاره کار نیستند و نمی‌توانند این لکه‌های سمج که کفر خانم‌های خانه را درمی‌آورند را از بین ببرند.

با فوت‌وفن‌های ساده‌ای که در ادامه شرح می‌دهیم می‌توانید کاسه توالت و سرویس بهداشتی را از شر این لکه‌های آب نجات دهید. این کار اصلاً سخت نیست و نیاز به زحمت خاصی ندارد. فقط مواد و ترکیباتی لازم دارید که تقریباً در هر خانه‌های پیدا می‌شوند.

چیزهایی که لازم دارید:

  • مقداری سرکه سفید رقیق‌شده
  • مقداری جوش شیرین
  • چند برگ دستمال کاغذی
  • یک تکه ابر یا اسفنج

مرحله اول: 4 تا 6 دستمال کاغذی را در سرکه بخیسانید

مرحله دوم: دستمال کاغذی‌های خیسانده در سرکه را داخل زهواره یا حاشیه داخلی توالت بگذارید.

دستمال‌ کاغذی خیسانده در سرکه را لوله کنید و آنها را داخل زهوار توالت فشار دهید. آنقدر فشار دهید تا سر جای خودش محکم بایستد. آن را 10 تا 20 دقیقه به همان حال بگذارید. پس از گذشت این زمان، دستمال‌ها را بردارید و دور بیاندازید.

مرحله سوم: جوش شیرین را به یک تکه ابر یا اسفنج اضافه کنید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک تکه اسفنج مرطوب یا خیس اضافه کنید.

مرحله چهارم: آن را به زهوار توالت بمالید.

وقتی جوش شیرین با منطقه‌ای که سرکه در آنجا قرار دارد برخورد می‌کند، کمی صدای فش‌فش می‌دهد. این صدای فش‌فش به شل شدن جرم‌ها و لکه‌های سرسخت آب که روی سرویس بهداشتی و توالت بر جای مانده است کمک می‌کند و لکه‌ها را از بین می‌برد. همان طور که در حال پاک کردن زهوار توالت هستید کمی بیشتر جوش شیرین به اسفنج اضافه کنید. اگر لکه‌ها آنقدر سخت هستند که پاک نمی‌شوند، می‌توانید کمی سرکه به آن ناحیه اسپری کنید و با جوش شیرین بیشتری بسایید تا لکه‌ها پاک شوند.

اگر لکه‌های سرسخت در قسمت پایین کاسه توالت بود، یک فنجان سرکه در آن بریزید و بگذارید از شب تا صبح بماند. صبح روز بعد، یک‌چهارم پیمانه جوش شیرین را با استفاده از اسفنج به قسمت‌هایی که لکه‌های آب را مشاهده می‌کنید بمالید تا لکه‌ها پاک شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان