ماهان شبکه ایرانیان

چگونه لبخند واقعی را از ساختگی تشخیص دهیم؟

آیا می‌دانید لبخند شما می‌تواند احساسات شما را نشان دهد؟ فکر می‌کنید چگونه می‌توان لبخند واقعی را شناخت؟ برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

چگونه لبخند واقعی را از ساختگی تشخیص دهیم؟

آیا می‌دانید لبخند شما می‌تواند احساسات شما را نشان دهد؟ فکر می‌کنید چگونه می‌توان لبخند واقعی را شناخت؟ برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

تشخیص یک لبخند واقعی

برعکس آنچه که به نظر می‌رسد، تاریخچه تحقیق بر روی خنده‌ها اصلاً موضوع خنده‌داری نیست. دانشمند فرانسوی گولام دوچن دو بولون، از روش تشخیص الکتریکی و شبیه‌سازی الکتریکی برای تشخیص‌ تفاوت بین خنده‌های ناشی از لذت با سایر خنده‌ها استفاده کرد و این آزمایش را بر روی سر افرادی که توسط گیوتین اعدام شده بودند، انجام داد. در این آزمایش منزجرکننده، بولون کشف کرد که دو ماهیچه اصلی هستند که باعث خنده واقعی می‌شوند: ماهیچه اصلی گونه و ماهیچه حلقوی چشم.

در نظر داشته باشید که می‌توان ماهیچه اصلی گونه را به صورت ارادی کنترل کرد. این کار اجازه می‌دهد مردم با خنده‌های ساختگی، دوستی ریاکارانه یا پیروی را نشان دهند. با این حال ماهیچه حلقوی چشم را نمی‌توان کنترل کرد و در صورت احساس لذت به صورت مستقل عمل می‌کند و احساس واقعی ما را آشکار می‌کند. همچنین توجه داشته باشید زمانی که واقعا می‌خندیم ابروها کمی شیب رو به پایین خواهند داشت و چین‌وچروک‌هایی کنار گوشه چشم ایجاد می‌شود.

انواع مختلف لبخند

جدا از لبخندهای ساختگی، 50 نوع لبخند متفاوت وجود دارد. در ادامه مرسوم‌ترین لبخندها را توضیح خواهیم داد.

لب‌های به هم چسبیده: در این نوع لبخند، لب‌ها به صورت چسبیده به هم در طول صورت کش آمده‌اند و یک خط صاف را شکل می‌دهند و دندان‌ها را مخفی می‌کنند. این خنده بیشتر توسط افرادی که رازی دارند یا نظر و نگرش خود را نسبت به موضوعی دریغ می‌کنند استفاده می‌شود تا دروغ‌گوها. می‌توانید این خنده را بین خانم‌هایی که جملاتی از قبیل «چقدر این لباس قشنگه و بهت میاد عزیزم» را می‌گویند، ببینید. آن‌ها با لب‌های به هم چسبیده لبخند می‌زنند و به جای آن که جمله خود را با چیزی مثل: « … چقد چاقی!» تمام کنند، حقیقت را پنهان می‌کنند. لبخند با لب‌های به هم چسبیده به عنوان لبخند مؤدبانه توسط شخصی که بودن با طرف مقابل خود را دوست ندارد و نمی‌داند چگونه از شر او خلاص شود نیز استفاده می‌شود.

پوزخند: این یکی جالب است. پوزخند برای نمایش همزمان دو نوع احساس متفاوت به کار می‌رود. این لبخند تناقضی از لبخند/ اخم را به صورت همزمان نمایش می‌دهد. به تصویر مربوطه نگاه کنید، اگر یک کاغذ را وسط تصویر قرار دهید و سمت چپ یا راست را بپوشانید، دو نوع احساس متفاوت را به صورت همزمان می‌بینید. این نوع خنده به منظور طعنه زدن نیز به کار می‌رود.

خنده خجالتی: این خنده به طور اعجاب‌آوری روی مردها جواب می‌دهد. این لبخند با سر کمی رو به پایین، صورت به سمتی دیگر با نگاهی رو به بالا، همراه با لب‌های به هم چسبیده صورت می‌گیرد. این نوع لبخند، لبخند زننده را معصوم، بازیگوش، مرموز و کودکانه نشان می‌دهد. لبخند خجالتی به عنوان لبخند موردعلاقه مردها در نظر گرفته می‌شود، به نحوی که حس پدرانه را القا می‌کند و حس حمایت و محافظت را نسبت به خانمی که چنین لبخندی را بروز می‌دهد، برمی‌انگیزد.

خنده زورکی: برخی افراد زیاد لبخند می‌زنند، بدون آنکه دلیل آن مشخص باشد. لبخندی بزرگ و همیشگی که بیشتر دندان‌ها را نمایش می‌دهد. کسانی که لبخند زورکی می‌زنند به این صورت در نظر گرفته می‌شوند که به صورت مشکوکی خوشحال هستند؛ چرا که یا چیزی را می‌دانند که شما نمی‌دانید یا آنکه نسبت به همه افراد رفتاری ساختگی نشان می‌دهند تا چیزی را به دست آورند. این لبخند به دلیل نبودن چروک‌های دور چشم به سادگی قابل تشخیص است. البته این برداشت منفی همیشه هم درست نیست، چرا که افرادی هم هستند که واقعا همیشه خوشحالند و حتی زمانی هم که خوشحال نیستند، بازهم لبخند می‌زنند.

نمایش دندان: برخی افراد دهان خود را کاملاً باز می‌کنند و دندان‌های بالایی خود را به امید آن که نشان دهند که هم لبخند می‌زنند و هم سرزنده و شوخ هستند، نمایش می‌دهند. این لبخند معمولاً لبخند زننده را شادتر، صمیمی‌تر، دوست‌داشتنی و قابل‌دسترس نشان می‌دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان