برگ رنگی‌ها برای آپارتمان! قسمت اول

گیاهان گل‌دار عموما مراقبت زیادی  می‌طلبند. اگر وقت رسیدگی به آنها را ندارید می‌توانید از گیاهانی که شاخسار رنگی دارند نگهداری کنید تا هم خانه‌تان رنگی باشد هم زحمت زیادی نکشید!

برگ رنگی‌ها برای آپارتمان! قسمت اول

گیاهان گل‌دار عموما مراقبت زیادی  می‌طلبند. اگر وقت رسیدگی به آنها را ندارید می‌توانید از گیاهانی که شاخسار رنگی دارند نگهداری کنید تا هم خانه‌تان رنگی باشد هم زحمت زیادی نکشید!

1- کروتون

با دیدن زیبایی خیره کننده کروتون نمی‌توانید ازخیر پرورش آن در خانه بگذرید! این گیاه شگفت انگیز گونه‌های مختلفی دارد که گونه “پترا” متداول ترین آنها است. برگ‌هایی تیره تا روشن دارد که رنگ آمیزی طلایی و قرمز  به آنها ظاهری فوق العاده بخشیده. اگر می‌خواهید نمایشی زیبا از رنگ‌ها را در برگ‌های این گیاه ببینید آن را در شرایط نور غیر مستقیم قرار دهید البته کروتون نور مستقیم آفتاب را هم تا حدودی تحمل می‌کند. توجه کنید که خاک گیاه بین دو آبیاری اندکی خشک شود اما هرگز نباید خاک آن زمان زیادی خشک بماند.

2- بابا آدم

این گیاه عجیب ظاهری استوایی به خانه‌تان می‌بخشد و حتی در فصل بی روح زمستان هم خانه را با طراوت نگه می‌دارد. برگ‌ها به شکل فلش با رنگ سبز بسیار تیره با رگبرگ‌های سفید مشخص هستند. این گیاه در فضا‌های مرطوب رشد بهتری دارد. اگر فضای اطراف گیاه خشک است می‌توانید از اسپری آب برای مرطوب کردن هوا استفاده کنید. خاک این گیاه هم باید همیشه مرطوب باشد 2 تا 3 بار آبیاری در هفته را فراموش نکنید و بابا آدم را در نور غیر مستقیم کنار پنجره قرار دهید.

3- آگلونما

این گیاه یکی از آسان ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری است. آگلونما با هر شرایطی کنار می‌آید نور کم یا زیاد، رطوبت بالا یا پایین و حتی آبیاری کم. علاوه بر اینکه نگهداری اسان دارد برگ‌های نقره‌ای آن ظاهر بسیار زیبایی به گیاه بخشیده. این گیاه در هر شرایط به رشد ادامه میدهد اما در مکانی با نور بیشتر و آبیاری منظم رشد بهتری دارد. آگلونما را در نور مستقیم قرار ندهید و اجازه دهید در بین دو آبیاری خاک گیاه خشک شود.

4- آگلونما قرمز (آگلونما تایلندی)

این نوع آگلونما از آگلونمای ساده  خودنمایانه تر است چرا که به جای رنگ نقره‌ای، برگ‌ها به رنگ قرمز هستند. این نوع از آگلونما درست مانند پسر عموی خود پرورش آسانی دارد! آگلونما تایلندی به شرایط محیطی و آبیاری مثل آگلونمای معمولی نیاز دارد.

5- گینورا (جینورا)

برگ‌های مخملی و بنفش این گیاه غیر قابل مقاومت هستند و امکان ندارد بتوانید از لمس کردن آنها خودداری کنید! بررگ‌های سبز تیره که با موهای پرز مانند بنفش براق پوشیده شده، چشم هر بیننده ای را نوازش می‌دهند.

خوشبختانه این گیاه زیبا نگهداری بسیار آسانی دارد. آن را در مکانی پر نور قرار دهید و در تابستان به صورت روزانه و در زمستان 5 روز یک بار آبیاری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر