ماهان شبکه ایرانیان

چند گیاه برای آپارتمان‌های تاریک – قسمت اول

گیاهان زیادی هستند که در صورت تابش آفتاب مستقیم به شاخسارشان خراب می‌شوند.

چند گیاه برای آپارتمان‌های تاریک – قسمت اول

اگر به خاطر این تصور که “همه گیاهان برای زندگی به نور زیاد و مستقیم نیاز دارند” گیاهی در آپارتمان کم نورتان پرورش نمی‌دهید، سخت در اشتباه هستید!

گیاهان زیادی هستند که در صورت تابش آفتاب مستقیم به شاخسارشان خراب می‌شوند.

در ادامه به معرفی چند گیاه سایه پسند می‌پردازیم

1- فیلودندرون (برگ قلبی)

احتمالا محبوب ترین گیاه خانگی دنیا! گونه‌های مختلفی از این گیاه وجود دارد. تحمل این گیاه نسبت به نور کم شما را شگفت زده خواهد کرد. این گیاه سریع-رشد برای نگهداری در سبدهای آویز یا بالا رفتن از داربست‌ها هم گزینه مناسبی است. واریته‌های جدیدتر این گیاه شاخسار رنگی دارند. فیلودندرون را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و برای آبیاری مجدد گیاه اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

2- پتوس

اغلب با فیلودندرون اشتباه گرفته می‌شود. این گیاه بی آزار در هر مکانی از خانه رشد می‌کند فقط باید آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه داشت. این گیاه آسان رشد را می‌توان در سبدهای آویز یا داربست‌ها هم پرورش داد. پتوس دارای واریته‌های مختلفی مانند سبز تیره، سبز مایل به زرد، سفید-سبز، سبز-زرد و خالدار نقره‌ای است. پتوس را در تابستان به محض خشک شدن خاک آبیاری کنید اما در زمستان مقدار آبیاری را کمتر کنید و در صورت بد شکل شدن گیاه و فاصله دار شدن برگ‌ها از هم گیاه را هرس کنید.

پتوس را در نیم سایه نگهداری کنید.

3- زامیفولیا

دنبال گیاهی برای نقاط تاریک خانه می‌گردید؟ زامیفولیا را انتخاب کنید! این گیاه بومی آفریقا با هر نوری حتی تنها با نور فلورسنت به خوبی در ادارات یا فروشگاه‌ها رشد می‌کند. زامیفولیا حتی شرایط خشک را هم تاب می آورد پس بهترین انتخاب برای کسانی است که زیاد سفر می‌روند. از انصاف نگذریم ظاهر فوق العاده ای هم دارد! ساقه‌های کمی قوس دار، پوشیده شده با برگ‌های براق سبز تیره رنگ. برای آبیاری این گیاه زیبا اجازه دهید 3 سانتی متر ابتدایی خاک گلدان خشک شود سپس اقدام به آبیاری مجدد کنید. توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد به این گیاه صدمه می زند. یکی از راه‌های تکثیر زامیفولیا قلمه برگ است.

4- نخل شامادورا

این گیاه آرام رشد بومی مکزیک عملکرد خوبی در محیط‌های کم نور دارد. نخل شامادورا تا 120 سانتی متر رشد میکند. برای آبیاری مجدد این گیاه اجازه دهید ابتدا خاک خشک شود سپس اقدام به آبیاری کنید. آب زیاد باعث سبز خشکی گیاه میشود. غبار پاشی را در تابستان هفته‌ای دو بار و در زمستان 2 الی 3 هفته یک بار می‌پسندد.

5- سرخس بوستون

این گیاه نقش بسزایی در زیبا شدن دکور داخلی خانه‌تان بازی میکند. این گیاه مجلل و شیک شاخسار قوس مانندی دارد و در گلدان یا سبد آویز قابل پرورش است. سرخس بوستون در مکان‌های تاریک به خوبی رشد می‌کند البته به شرطی که از گرما یا سرمای زیاد حفظ شود. این گیاه به بستر کشتی مرطوب و نه غرقاب نیاز دارد. رطوبت را دوست دارد پس غبار پاشی را فراموش نکنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان