این بنفش‌های با شکوه را پرورش دهید!

رنگ بنفش را دوست دارید؟ ترکیب رنگ بنفش با مبلمان خانه‌تان چه طور می‌شود؟ پس دست به کار شوید و این گیاهان بنفش رنگ را پرورش دهید و به خانه‌تان حرارت ببخشید!

این بنفش‌های با شکوه را پرورش دهید!

رنگ بنفش را دوست دارید؟ ترکیب رنگ بنفش با مبلمان خانه‌تان چه طور می‌شود؟ پس دست به کار شوید و این گیاهان بنفش رنگ را پرورش دهید و به خانه‌تان حرارت ببخشید!

1- اگزالیس بنفش (شبدر زینتی)

این بومی برزیل شاخ و برگی فرفره‌ای و گل‌هایی ستاره مانند برای شما به ارمغان می‌آورد. بعضی از واریته‌های اگزالیس برگ‌هایی با لکه‌های رنگی دارند. شاخ و برگ ظریف و گل‌های زیبای این گیاه آن را به انتخابی خوب برای کاشت در گلدان و نگهداری در درون خانه تبدیل می‌کند. برگ‌های ارغوانی و مثلثی شکل اگزالیس در هنگام شب بسته می‌شوند. نگهداری این گیاه زیبا بسیار آسان هم هست! اصولا گیاهانی که دارای شاخ و برگ رنگی هستند به نور بیشتری نیاز دارند. اگزالیس هم از این دسته مستثنی نیست. اگر نور کافی به این گیاه نرسد شاخ و برگ آن شروع به سبز شدن می‌کنند پس آن را در محیط پر نور اما به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگزالیس هوای خنک و کمی مرطوب را دوست دارد. سعی کنید بین دو آبیاری خاک گیاه خشک شود.

2- مارانتا

مارانتا با رنگ برگ‌های غیر معمولش، ارغوانی مایل به قهوه‌ای، گیاهی جالب برای نگهداری در خانه است. نام دیگر این گیاه تله خرگوش است و دارای دو واریته مختلف به رنگ‌های سبز و قرمز است. واریته قرمز آن برگ‌هایی با رگبرگ‌های مشخص قرمز دارد. برگ‌ها در شب بسته می‌شوند و حالت دست‌هایی در حال دعا را می‌گیرند (به همین دلیل اسم انگلیسی این گیاه، گیاه دعا کننده است). مارانتا رطوبت متوسط تا زیاد را می‌پسندد و آبیاری منظم را دوست دارد. توجه کنید که بین دو آبیاری خاک گیاه خشک شود. این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد و از تابش شدید آفتاب بیزار است!

3- برگ بیدی

این گیاه آپارتمانی محبوب پرورش بسیار آسانی هم دارد و در گلدان‌های آویز هم قابل نگهداری است. واریته محبوب تر این گیاه برگ‌هایی با خطوط زیتونی و نقره‌ای مشخص دارد و زیر برگ‌ها هم بنفش رنگ است. در برخی واریته‌ها رنگ پشت و روی برگ‌ها بنفش است. نور متوسط تا زیاد و غیر مستقیم را می‌پسندد. توجه کنید که در بین دو آبیاری خاک گلدان حتما خشک شود. برای تکثیر برگ بیدی به راحتی مقداری از ساقه را ببرید و در آب قرار دهید و بعد از ریشه‌ دار شدن به خاک منتقل‌اش کنید.

4- کردیلین

کردیلین، گیاه خانگی پر زرق و برق و حیرت انگیز با شاخسار به رنگ قرمز-بنفش ! این گیاه انتخابی عالی برای رنگارنگ کردن قسمت‌های پرنور خانه است. بیشتر واریته‌ها برگ‌هایی راه راه و رنگارنگ به رنگ‌های صورتی پررنگ ، سفید، کرم یا ارغوانی تیره دارند. کردیلین برای رنگارنگ ماندن برگ‌هایش به نور زیاد احتیاج دارد. البته واریته‌های سبز رنگ این گیاه نسبت به سایه هم مقاومند. برای آبیاری مجدد این گیاه ابتدا اجازه دهید خاک گلدان خشک شود و سپس آبیاری انجام دهید.

5- بگونیا رکس

بگونیا رکس به خاطر رنگ‌های مهیج و بافت جالب برگ‌هایش بسیار پرطرفدار است. برگ‌ها در طیف وسیعی از رنگ‌ها، شکل‌ها و خط و خطوط یافت می‌شوند. زمانی که این گیاه گل ندارد شکل بی‌همتای برگ‌ها و ترکیب رنگ‌های جذاب آنها، نقره‌ای، قرمز، ارغوانی، سفید و صورتی، جبران نبود گل‌ها را می‌کنند!

بگونیا رکس سایه پسند است که این خصیصه، آن را به انتخابی عالی برای نگهداری داخل خانه تبدیل کرده. خیس ماندن طولانی مدت خاک و یا استفاده بیش از حد از کودها باعث فساد گیاه و مرطوب ماندن طولانی مدت شاخ و برگ باعث گندیده شدن آنها می‌شود. این گیاه به محیطی پر نور نیاز دارد اما اشعه مستقیم خورشید برای آن مضر است. برای آبیاری مجدد بگونیا رکس ابتدا اجازه دهید خاک خشک شود سپس آبیاری کنید.

6- کالاته آ (کالاتیا)

کالاته آ یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با رنگ‌های خیره کننده خود توانایی جلوه بخشیدن به هر خانه‌ای را دارد. برگ‌های این گیاه با خط و خطوط منحصر به فرد سفید در ترکیب با رنگ قرمز، بنفش، سبز و کرم نمایی شیک و هیجان انگیز به خانه‌تان می‌بخشد! در بیشتر واریته‌های این گیاه قسمت زیرین برگ بنفش مایل به قرمز است. در فصول رشد (بهار و تابستان) اجازه ندهید خاک گلدان خشک شود و همیشه آن را اندکی مرطوب نگه دارید اما در فصل زمستان اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود. کالاتیا را در مکانی روشن اما به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان