ماهان شبکه ایرانیان

چند ماده طبیعی و غیرشیمیایی برای نظافت سرویس بهداشتی

اغلب مواقع، زمانی که سرویس بهداشتی کثیف، بدبو و جرم گرفته است برای تمیز کردن آن به سراغ مواد شیمیایی می‌روید. اما برای این کار لازم نیست که حتماً از سفیدکننده‌ها و مواد شیمیایی استفاده کنید.

چند ماده طبیعی و غیرشیمیایی برای نظافت سرویس بهداشتی

اغلب مواقع، زمانی که سرویس بهداشتی کثیف، بدبو و جرم گرفته است برای تمیز کردن آن به سراغ مواد شیمیایی می‌روید. اما برای این کار لازم نیست که حتماً از سفیدکننده‌ها و مواد شیمیایی استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از موادی که در خانه دارید ترکیبی طبیعی و منحصر به خودتان درست کنید و هر بار که سرویس بهداشتی احتیاج به نظافت داشت این محلول را از قفسه بردارید و با خیالی آسوده و بدون نیاز به مواد شیمیایی، به کار خود بپردازید. این مواد طبیعی جوش شیرین، سرکه سفید، روغن یا اسانس گیاه اسطوخودوس و نوشیدنی الکلی است. این مواد را با هم ترکیب کنید و با محلول آن هرگونه جرم و کپک‌زدگی را از آن محیط پاک کنید.

راحتی و آسودگی در کار

مواد پاک‌کننده و سفیدکننده‌ای که همیشه در فروشگاه‌ها قابل دسترسی هستند به یک دلیل طرفداران زیادی دارند: اینها پاکیزگی محض و سهولت در مصرف را با خود به همراه دارند. اما بزرگترین وجه منفی آنها این است که سرشار از مواد شیمیایی مضر هستند. پس راه حل واقعی چیست؟ با ترکیب و ساخت محلولی طبیعی و منحصر هم می‌توانید از شر مواد شیمیایی و سفیدکننده‌ها خلاص شوید و هم به سلامت خود و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کنید.

تمیز کردن کف پوش خانه

حتی زمانی که از پاک‌کننده‌های قوی استفاده می‌کنید، برای از بین بردن لکه‌های سرسختی مانند روغن از روی کف پوش، لازم است تلاش و انرژی زیادی صرف نمایید. اما با استفاده از ترکیب سرکه سفید و جوش شیرین می‌توانید بدون عرق ریختن، سرسخت‌ترین لکه‌ها را نیز از بین ببرید. با اضافه کردن روغن عصاره اسطوخودوس هم نتیجه بهتری خواهید گرفت و هم بوی خوش و مطبوعی را به فضای خانه خود بخشیده‌اید.

سرویس بهداشتی خود را در یک چشم به هم زدن تمیز کنید

گاهی پیش می‌آید که می‌خواهید پیش از رسیدن مهمان‌ها سرویس بهداشتی را در کمترین زمان ممکن تمیز کنید. با ترکیب این سه مواد می‌توانید حفره توالت را در یک چشم به هم زدن تمیز کنید: سرکه سفید، جوش شیرین و روغن اسانس اسطوخودوس. محلول ترکیبی را درون حفره توالت بپاشید. سپس با کمک فرچه اطراف آن را تمیز کنید. در فواصل بین نوبت‌های نظافت سرویس بهداشتی نیز می‌توانید از این روش سریع استفاده کنید.

لکه‌های کوچک را فراموش نکنید

زمانی که درحال نظافت و تمیزکاری منزل خود هستید، سعی کنید از لکه‌های کوچک و در کل جزییات کار غافل نشوید. به عنوان مثال، سر دوش حمام را می‌توانید در عرض کمتر از یک ساعت با استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین از تمامی جرم‌ها و رسوبات پاک کنید. نتیجه کارتان به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

سفید کننده تنها دشمن جرم‌ها نیست

مجدداً با یک قدم فاصله گرفتن از سفیدکننده‌ها و مواد شیمیایی مضر، می‌توانید با استفاده از ماده‌ای بسیار قوی و طبیعی به شکلی مؤثر و البته سالم، تمامی جرم‌هایی که در دستشویی شما رخنه کرده و انواع کپک و قارچ‌ها و بوی بد ناشی از آن را به بهترین نحو از بین ببرید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید مشروبات الکلی است. مزیت استفاده از این ماده این است که دیگر مشکل نفس کشیدن در هوای سمی هنگام استفاده از مواد شیمیایی را نخواهید داشت.

پاک‌کننده‌ چند منظوره برای تمام سطوح

فرقی نمی‌کند کدام قسمت از خانه و چه سطحی را پاک می‌کنید؛ با ترکیب این مواد طبیعی که احتمالاً در تمام خانه‌ها یافت می‌شود، می‌توانید محلولی چندمنظوره درست کنید و خانه خود را از هرگونه جرم، کثیفی، انواع قارچ و نیز بوی بد خلاص کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان