یک کاسه سالاد بکاریم!

دوست دارید محتویات کاسه سالادتان را خودتان پرورش دهید؟ فضایتان کم است؟ کمبود فضا نباید مانع پرورش دادن گیاهان بشود. اگر با من موافقید پس دست به کار شوید!

یک کاسه سالاد بکاریم!

دوست دارید محتویات کاسه سالادتان را خودتان پرورش دهید؟ فضایتان کم است؟ کمبود فضا نباید مانع پرورش دادن گیاهان بشود. اگر با من موافقید پس دست به کار شوید!

چقدر سرگرم کننده و هیجان انگیز است اگر قسمتی از غذایی که می‌خورید از باغچه خودتان آمده باشد! اما حتی جایی برای نگهداری از گلدان را هم ندارید؟ اکثر شهر نشینان این مشکل را دارند. اما کمبود فضا نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد.

شما می‌توانید یک کاسه سالاد بسازید و تمام فضایی که نیاز دارید به اندازه یک کاسه کوچک خواهد بود! لبه پنجره، یک بالکن کوچک یا هر فضای اندک دیگری که مقداری هم آفتاب داشته باشد.

1- انتخاب گلدان

گلدانی تهیه کنید که به اندازه یک کاسه با دهانه بزرگ باشد. می‌توانید از باکس‌های پنجره‌ای مستطیل شکل هم استفاده کنید. عمق گلدان‌تان باید حداقل 15 تا 20 سانتی متر باشد. سبزیجات در گلدان‌های کم عمق هم به خوبی رشد می‌کنند.

2- خاک

خاک فاکتور بسیار مهمی است. مقداری خاک گلدان نرم و با زهکشی خوب تهیه کنید. حتی می‌توانید ترکیب خاکی مخصوص خود را درست کنید. توجه داشته باشید برخی از خاک‌های گلدان فاقد مواد مغذی اند و یا مواد مغذی آنها کم است در نتیجه باید کوددهی شوند.

3- چه گیاهانی بکاریم؟

می‌توانید کاهو بکارید! اما اول باید انتخاب کنید کدام مدل از کاهو را دوست دارید. کاهو فرانسوی، کاهو ساده، کاهو چینی و … . سبزیجات دیگری که می‌توانید پرورش دهید اسفناج، برگ چغندر، گیاه خردل، کلم چینی (بوک چویی) و حتی پیازچه هستند.

در کاسه دیگری برای طعم دار کردن سالادتان سبزیجات مورد علاقه‌تان مثل جعفری، نعنا، گشنیز و … بکارید.

چون شما فقط می‌خواهید مقدار کمی سبزیجات بکارید، لازم نیست کاشت را از مرحله دانه شروع کنید. می‌توانید نشا های آماده سبزی‌ها را خریداری کنید.

4- جای دادن و آبیاری

گلدان‌تان را در نقطه ای پرنور از خانه، که حداقل چند ساعت (5 ساعت) آفتاب مستقیم دارد  قرار دهید. خاک را مرطوب، و نه خیس، نگه دارید. نیازی نیست گلدان را هر روز آبیاری کنید. قبل از آبیاری خاک گلدان را با انگشت لمس کنید و در صورت کم بودن رطوبت آبیاری انجام دهید.

5- کود دهی

سبزیجات برگی نیاز به کودی دارند که درصد نیتروژن بالایی داشته باشد. نیتروژن باعت رشد رویشی و افزایش و بزرگ شدن شاخ و برگ گیاهان می‌شود.

می‌توانید در هنگام کاشت کودهای پوسیده یا کمپوست به خاک اضافه کنید. استفاده از کمپوست چای هم فکر خوبی است. کودهای شیمیایی حاوی مخلوط عناصر هم به رشد و شادابی گیاهان شما کمک می‌کنند. از این کودها هر 8 تا 10 روز یک بار استفاده کنید.

6- سرانجام برداشت!

برداشت گیاهان ظرف سالاد خوشمزه‌تان را از 30 الی 40 روز بعد از کاشت شروع کنید. هر زمانی که احتیاج به سبزیجات داشتید به راحتی چند برگ از گیاهان‌تان جدا کنید و اجازه دهید بقیه گیاه در گلدان به رشدش ادامه دهد. اگر مصرف سبزیجات‌تان بالاست، چند ظرف سبزی بکارید و هر وقت یکی از ظرف های سبزی‌تان رو به تمام شدن رفت ظرف دیگری بکارید و همیشه از سبزیجات تازه کاشت خودتان استفاده کنید.

اگر بلافاصله بعد از خواندن این متن دست به کار شوید و شروع کنید، 30 روز دیگر با ظرف سالادتان در حال خواندن پست‌های ما هستید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان