ماهان شبکه ایرانیان

معرفی ۵ مسکن طبیعی برای انواع دردها

اگر شخصی دچار دندان درد، کمر درد، سردرد و یا هر درد دیگری شود، معمولا اولین کاری که انجام می‌دهد خوردن یک قرص مسکن است. بسیاری از افراد از قرص‌های مختلفی استفاده می‌کنند بدون اینکه عوارض جانبی و اعتیاد به آن را در نظر بگیرند. در عوض شما می‌توانید از بین منابع زیادی از مسکن‌های طبیعی، بهترین مسکن خود را پیدا کنید.

معرفی 5 مسکن طبیعی برای انواع دردها

اگر شخصی دچار دندان درد، کمر درد، سردرد و یا هر درد دیگری شود، معمولا اولین کاری که انجام می‌دهد خوردن یک قرص مسکن است. بسیاری از افراد از قرص‌های مختلفی استفاده می‌کنند بدون اینکه عوارض جانبی و اعتیاد به آن را در نظر بگیرند. در عوض شما می‌توانید از بین منابع زیادی از مسکن‌های طبیعی، بهترین مسکن خود را پیدا کنید.

 

بسیاری از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند التهابات و دیگر مشکلات مربوطه را از بین ببرند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر روش‌های زیر، ورزش‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا و ریکی نیز می‌توانند در کاهش درد‌های فیزیکی و اعصاب و روان بسیار موثر باشند.

1- پوست درخت بید

 

پوست درخت بید سفید حاوی مواد شیمیایی طبیعی مختلفی از جمله سالیسین است که مانند یک آسپیرین عمل می‌کند و بسیاری از درد‌ها و التهابات را کاهش می‌دهد. در ایام قدیم برای کاهش درد، پوست درخت بید را می‌جویدند. اکنون این داروی گیاهی در عطاری‌ها یافت می‌شود و می‌توان آن را مانند چای دم کرد و نوشید. پوست درخت بید سردرد، درد کمر و بسیاری از درد‌های دیگر را تسکین می‌دهد.

2- زردچوبه

 

زردچوبه ادویه‌ای است که حاوی “کورکومین” است. کورکومین نوعی آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌ها و بافت بدن صدمه بزنند محافظت می‌کند. زردچوبه می‌تواند برای بسیاری از مشکلات از جمله:

  • سو هاضمه
  • زخم‌ها
  • ناراحتی معده
  • پسوریازیس
  • و سرطان استفاده شود

3- میخک

 

میخک نیز نوعی ادویه است که در بسیاری از غذاها از آن استفاده می‌شود. میخک به عنوان یک دارو در فرم‌های کپسول، پودر و روغن میخک یافت می‌شود.

شما می‌توانید از میخک برای درمان وسیعی از بیماری‌ها استفاده کنید. میخک باعث کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی می‌شود. همچنین دردهایی مانند سردرد، ورم‌های مفصلی و دندان‌درد را تسکین می‌دهد. میخک حاوی یک ماده طبیعی ضد درد به نام “اگنول” است که با سابیدن آن به مناطقی که درد می کند برای مثال با سابیدن میخک به لثه‌ها درد دندان را کاهش می‌دهد.

4- طب سوزنی

 

در این روش درمانی و باستانی چین، با متعادل کردن مسیر‌های انرژی طبیعی بدن، درد را کاهش می‌دهند. در این نوع طب، سوزن‌های بسیار نازکی را وارد پوست فرد می‌کنند. محل قرار دادن این سوزن‌ها بستگی به منبع درد دارد و بر اساس مسیر انرژی‌ها، یک سوزن ممکن است در محلی قرار داده شود که بسیار دور از محل درد باشد. طب سوزنی همچنین با آزاد کردن سروتونین (یک ماده شیمیایی که باعث احساس شعف و شادی در بدن می‌شود) باعث کاهش درد می‌شود. همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که طب سوزنی می‌تواند درد‌هایی نظیر میگرن را درمان کند.

5- کمپرس سرد و گرم

 

در میان بسیاری از داروهای خانگی ضد درد، کمپرس گرم و سرد یکی از روش های بسیار موثر می‌باشد. کمپرس سرد ( کمپرس یخ) برای کاهش تورم و التهاب و خستگی ماهیچه و عضله‌ها بسیار مفید است. هنگامی که پس از استفاده از کمپرس سرد، التهاب کمتر شد و از بین رفت، زمان استفاده از کمپرس گرم برای کاهش درد پیچ خوردگی و کشیدگی دست و پا است.

همچنین گذاشتن کمپرس سرد بر روی سر، سردرد را کاهش می‌دهد.

 

اگر درد شما مربوط به مفاصل است، استفاده کمپرس گرم بر روی محل آسیب دیده، می‌تواند بهتر از کمپرس سرد عمل کند. برای راحتی کار، بسته‌های کمپرس آب گرم در بازار وجود دارد که می‌توانید آنها را در مایکرویو بگذارید و چندین مرتبه از آنها استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان