گیاهانی برای افراد فراموشکار! – قسمت دوم

این چند گیاه مخصوص افراد تنبل، فراموشکار و مشغول و در کل کسانی است که می‌خواهند با کمترین مراقبت گیاهان شادابی داشته باشند!

گیاهانی برای افراد فراموشکار! – قسمت دوم

این چند گیاه مخصوص افراد تنبل، فراموشکار و مشغول و در کل کسانی است که می‌خواهند با کمترین مراقبت گیاهان شادابی داشته باشند!

 


در همین رابطه بخوانیم: گیاهانی برای افراد فراموشکار! – قسمت اول


9- آلوئه ورا

گیاهان جنس آلوئه، گیاهانی قوی هیکل و بدون دردسر هستند که به راحتی در گلدان پرورش می‌یابند. با کمترین توجه و مراقبت می‌توانید آنها را برای چند سال نگه دارید. بهترین رشد آلوئه ورا در مکانی آفتابی است اما در سایه هم به خوبی پرورش می‌یابند. اگر پنجره‌ای آفتابی در خانه دارید گلدان آلوئه وراتان را در کنار این پنجره قرار دهید. این گیاه آبیاری کم را دوست دارد و تا مدت زیادی بدون آبیاری هم دوام می‌آورد.

نکته: از آبیاری زیاد بپرهیزید!

10- اسپاتی فیلوم

اگر اسپاتی فیلوم را در خانه پرورش می‌دهید باید به شما این مژده را بدهم که این گیاه تصفیه کننده هواست! با برگ‌هایی دلپذیر و گل‌های سفیدی که از میان شاخ و برگ تیره گیاه سر بر می‌آورند، اسپاتی فیلوم گیاهی است به راستی دلربا! این گیاه نور کم را تحمل می‌کند وخاک مرطوب را ترجیح می‌دهد. اسپاتی فیلوم را حتی می‌توانید در حمام و اتاق‌هایی با پنجره کم نگهداری کنید.

نکته: آبیاری متعادل انجام دهید و گیاه را در مکانی سایه دار قرار دهید.

11- دیفن باخیا

این گیاه برای کسانی که دنبال گیاه خانگی هستند که در نور کم رشد کند، عالی است! دیفن باخیا در سایه به خوبی رشد می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از گاهی خاک گیاه را مرطوب نگه دارید، سوراخ‌های زهکش خوبی برای گلدان گیاه فراهم کنید و دمای محیط را متعادل نگه دارید.

نکته: اجازه بدهید سطح خاک اندکی خشک شود و سپس آبیاری مجدد گیاه را انجام دهید و از کافی بودن تعداد و اندازه سوراخ‌های زهکش گلدان مطمئن شوید.

12- فیکوس لیراتا

کافی است به برگ‌های ویولون مانند و باشکوهش نگاه کنید تا عاشقش شوید! فیکوس لیراتا گیاهی قوی است. برگ‌های بزرگ و چرمینش و شاخسار بلندش چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند. هر وقت سطح خاک گیاه خشک شد آن را آبیاری کنید.

نکته: این گیاه نور زیاد را دوست دارد و در صورت کمبود نور محیط شروع به ریزش برگ‌هایش می‌کند.

13- گیاه فیکوس

تصفیه کننده طبیعی هوا، فیکوس گیاه خانگی عالی و آسانی است. به غیر از هرس (که البته به دلخواه انجام می‌شود) و تعویض گلدان، فیکوس زحمت دیگری برای شما ندارد. این گیاه به خشکی مقاوم است اما در شرایط مرطوب رشد بهتری دارد. فیکوس شرایط کم نوری را تحمل می‌کند اما نور بیشتر را ترجیح می‌دهد.

نکته: از خیس نگه داشتن و غرقابی کردن خاک گیاه اجتناب کنید.

14- برگ عبایی

یکی از قوی ترین گیاهانی است که می‌توانید پرورش دهید. برگ عبایی بی توجهی شما را به خوبی تاب می‌آورد. نور کم، رطوبت کم و دامنه وسیعی از دماهای مختلف را تحمل می‌کند. این گیاه زیاد عمر می‌کند و می‌توانید آن را تا سال‌ها نگهداری کنید.

نکته: برای برگ عبایی خاکی با کیفیت خوب تهیه کنید.

15- فیلودندرون

یکی از گیاهان خانگی رایج است که تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. این گیاه گونه‌های مختلفی دارد که خیلی از آنها واقعا جذاب هستند و به شما حق انتخاب می دهند تا واریته‌ای که بیشتر می‌پسندید را خریداری کنید. این گیاه آبیاری متعادل را دوست دارد و ترجیح می‌دهد خاک در بین دو آبیاری خشک شود.

نکته: فیلودندرون نور غیر مستقیم و نیم سایه نیم آفتاب را ترجیح می‌دهد.

16- آگلونما

گیاهی می خواهید که بدون نور خورشید هم رشد کند؟ معرفی می‌کنم، آگلونما! این گیاه به گفته بعضی متخصصین آسان ترین گیاهی است که می‌توان پرورش داد. اجازه دهید سطح خاک گلدان آگلونما در بین دو آبیاری خشک شود.

نکته: در فصل زمستان آبیاری را کاهش دهید. آگلونما تحمل نور زیاد و غیر مستقیم را ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان