قهوه بنوشید، بیشتر عمر کنید!

طبق تحقیقات و مطالعات اولیه دانشمندان، نوشیدن قهوه علاوه بر برطرف کردن نیاز به کافئین، ممکن است عمر ما را افزایش دهد.

قهوه بنوشید، بیشتر عمر کنید!

طبق تحقیقات و مطالعات اولیه دانشمندان، نوشیدن قهوه علاوه بر برطرف کردن نیاز به کافئین، ممکن است عمر ما را افزایش دهد.

 

این نتیجه‌گیری مربوط به یک مطالعه اولیه است که نشان می‌دهد – اما ثابت نمی‌کند – که قهوه با کاهش خطر مرگ در 10 سال آینده در ارتباط است.

 

دکتر “آدلا ناوارو”، متخصص قلب در بیمارستان دونوارا در پامپلونا، اسپانیا، گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در هر روز می‌تواند بخشی از یک رژیم سالم در افراد سالم باشد. این یافته‌ها در روز یکشنبه در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در بارسلونا ارائه شد.

 

محققان برای مطالعه این تحقیق، ارتباط بین مصرف قهوه و خطر مرگ را بررسی کردند. در این مطالعه حدود 20 هزار نفر از افراد میانمار از منطقه مدیترانه مورد بررسی قرار گرفتند. شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه به طور میانگین 37 سال سن داشتند و اعمال آنها تا حدود 10 سال بعد مورد تعقیب و پیگیری قرار گرفت.

 

ناوارو در یک نشست خبری گفت: قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی است که به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می‌شود. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه ممکن است با همه عوامل مرگ و میر رابطه معکوس داشته باشد، اما در یک کشور مدیترانه‌ای مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

هنگامی که این مطالعه آغاز شد، شرکت کنندگان یک نظرسنجی در مورد شیوه زندگی، بهداشت عمومی، رژیم غذایی و مصرف روزانه قهوه خود را تکمیل کردند. محققان همچنین اطلاعات اجتماعی و دموگرافیک مانند سن، جنسیت و قومیت شرکت کنندگان را جمع آوری کردند.

 

همچنین در طول دوره 10 ساله تعقیب و پیگیری، محققان، شرکت کنندگان را با استفاده از اطلاعات خانواده‌هایشان، به روز رسانی‌ها از اداره پست و شاخص مرگ ملی، ردیابی کردند.

 

در طی دهه آتی، 337 شرکت کننده درگذشتند. نویسندگان این مطالعه گفتند: خطر مرگ به هر دلیلی، در افرادی که حداقل در روز 4 قهوه فنجان نوشیدند، نسبت که کسانی که کمتر نوشیده بودند و یا اصلا ننوشیده‌اند، حدود 64 درصد کاهش یافته بود.

 

محققان پس از بررسی داده‌های اضافی، متوجه شدند که مزایای نوشیدن قهوه در میان شرکت کنندگان 45 ساله و بالاتر قابل توجه‌تر بود. در میان این افراد، مشخص شد که نوشیدن دو فنجان قهوه اضافی در روز با 30 درصد خطر مرگ کمتر در طول دوره پیگیری در ارتباط بود.

ناوارو گفت: ما یک ارتباط معکوس بین نوشیدن قهوه و خطر مرگ و میر به هر دلیلی، به ویژه در افراد بالای 45 سال و بالاتر را کشف کردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان