ماهان شبکه ایرانیان

دراسنا پرچمی پرورش دهید!

دراسنا مارگارینا یا همان دراسنا پرچمی با برگ‌های خوش رنگ و خوش ترکیب خود هر دکوراسیونی را دگرگون می‌کند! خودتان ببینید!

دراسنا پرچمی پرورش دهید!

دراسنا مارگارینا یا همان دراسنا پرچمی با برگ‌های خوش رنگ و خوش ترکیب خود هر دکوراسیونی را دگرگون می‌کند! خودتان ببینید!

 

این گیاه برگ‌های نوک تیز و رنگی دارد. نام انگلیسی دراسنا پرچمی، “درخت اژدها” است! دراسنا مقاوم خوبی دارد و خشکی را به خوبی تاب می‌آورد. ریشه‌های گیاه به سرعت پراکنده می‌شوند و رشد می‌کنند پس مقاوم دراسنا را در شرایط سخت بالا می‌برند. دراسنا پرچمی نسبت به انواع دیگر دراسنا مقاوم تر است به علاوه که جذابیت خاصی هم دارد.

در حالت معمول به شکل گیاهی تک ساقه‌ای رشد داده می‌شود اما گاهی به صورت دسته جمعی و گاهی هم به صورت چند ساقه بافته شده به هم یافت می‌شود.

شرایط رشد

– نور

به مکانی با نور نسبتا زیاد احتیاج دارند اما نور مستقیم و شدید خورشید برای‌شان خوب نیست.

– آبیاری

اجازه دهید خاک گیاه در بین دو آبیاری نسبتا خشک شود و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید. این گیاه مستعد به پوسیدگی ریشه است. پس بسیار مواظب باشید که خاک هیچ وقت غرقابی و برای مدت طولانی خیس نماند. زهکش‌های گلدان دراسنا را هر از گاهی چک کنید تا بسته نباشند. همچنین بعد از آبیاری زیر گلدانی را بررسی کنید تا در صورت جمع شدگی آب در آن، آب اضافی را دور بریزید.

– دراسنا پرچمی به رطوب و غبار پاشی اضافه نیاز ندارد و همان رطوبت معمول خانه برایش کافی است.

– دما

دمای معمول خانه برایشان مناسب است. توجه کنید که دراسنا پرچمی نمی‌تواند هوای سرد را تحمل کند و از یخ زدگی بیزار است.

– خاک

خاکی سست با زهکشی خوب، خاک مناسب این گیاه است.

– کود دهی

احتیاج زیادی به کود دهی ندارند پس کود دهی ضعیفی، تنها در اوایل بهار، انجام دهید. یا دو بار در سال به وسیله کودهای مخلوطی که مواد غذایی را به تدریج آزاد می‌کنند و در اختیار گیاه قرار می‌دهند، کود دهی کنید.

تکثیر

قلمه دراسنا مارگارینا به راحتی ریشه می‌دهد. به همین خاطر است که در دیش گاردن‌ها زیاد از این گیاه استفاده می‌شود و در خزانه‌ها و گلخانه‌ها هم به راحتی تکثیر می‌شود. در اواخر زمستان قسمتی از ساقه‌های مسن را ببرید و در خاک مخصوص ریشه دهی و قلمه زنی بخوابانید. استفاده از هورمون ریشه زایی معمولا لازم نیست.

تعویض گلدان

هر وقت حس کردید گیاه‌تان به اندازه کافی بزرگ شده می‌توانید گلدان گیاه را به یک سایز بزرگ تر ارتقا دهید. اما چون دراسنا مارگارینا رشد کندی دارد ممکن است هر 2 سال یک بار و یا حتی 3 سال یک بار نیاز به تعویض گلدان مجدد داشته باشد. اما هر سال خاک گلدان دراسنا را عوض کنید و خاک قدیمی را با خاک تازه جایگزین کنید تا گیاه با کمبود مواد غذایی رو به رو نشود.

تمیز کردن برگ‌ها

با پارچه‌ای کتانی یا ابر و با استفاده از آب مقطر یا آب جوشیده برگ‌ها را تمیز کنید. برای این کار هیچ وقت از مواد صابونی استفاده نکنید. استفاده از مواد براق کننده برگ باعث مسدود شدن روزنه‌های گیاه می‌شود از این مواد استفاده نکنید.

مشکلات

اگر برگ‌های گیاه‌تان رنگ خود را از دست داده و سبز یک دست شده اند، این نشانه کمبود نور محیط است. گیاه را به مکان پر نور تری منتقل کنید.

اگر حشرات سفید و پنبه‌ مانند روی گیاه مشاهده کردید، شپشک‌ها به گیاه‌تان حمله کرده اند. گیاه را با سموم سیستمیک سم پاشی کنید. از سموم ارگانیکی که خودتان هم ساخته اید می‌توان استفاده کرد. طریقه ساخت این سموم در مطالب قبلی همین بخش آمده.

اگر برگ‌ها زرد شدند و افتادند و گیاه بی‌حال به نظر می‌رسد، این ها نشانه آبیاری بیش از حد است. چند روزی به گیاه آب ندهید تا خاک کاملا خشک شود. برگ‌های زرد و کاملا مرده را بچینید و زهکش‌های گلدان را چک کنید.

خانه‌ای پر از گل و گلدان برایتان آرزومندیم!

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان