ماهان شبکه ایرانیان

خلاقیت با فنجان‌های قدیمی!

فنجان‌های قدیمی دارید که دلتان نمی‌آید دور بیندازیدشان؟ و یا هنوز سالم هستند و می‌خواهید استفاده دیگری از آنها بکنید؟ این وسایل شگفت انگیز، که می‌توانید با فنجان  درست کنید را ببینید!

خلاقیت با فنجان‌های قدیمی!

فنجان‌های قدیمی دارید که دلتان نمی‌آید دور بیندازیدشان؟ و یا هنوز سالم هستند و می‌خواهید استفاده دیگری از آنها بکنید؟ این وسایل شگفت انگیز، که می‌توانید با فنجان  درست کنید را ببینید!

 

1- شمع فنجانی

 

یک فنجان گل گلی بامزه می‌تواند جلوه دیگری به خانه‌تان دهد. اگر به شمع‌های علاقه دارید می‌توانید آن را به یک شمع تبدیل کنید! علاوه بر اینکه می‌تواند دکور و هدیه‌ای عالی باشد، شما را هم سرگرم می‌کند! تنها چیزی که نیاز دارید مقداری پارافین است. می‌توانید شمع‌تان را هم رنگ با رنگ گل‌های فنجان درست کنید!

2- ظرف غذای پرنده‌ها

 

در حیاط‌تان برای پرنده‌ها غذا می‌ریزید؟ برای اینکه این کار را زیباتر انجام دهید یک فنجان و نعلبکی را روی ستونی چوبی بچسبانید و دانه پرندگان را درون آن بریزید! می‌توانید آن را از یک درخت هم آویزان کنید! البته برای این کار ایده‌های خلاقانه‌تری هم وجود دارند. شما می‌توانید این کار را طبق سلیقه خودتان انجام دهید!

3- بهار در فنجان!

 

درون یکی از فنجان‌هایتان مقداری خزه خشک یا چوب بریزید و با چند گل مصنوعی و مجسمه پرندگان تزیینش کنید. به سلیقه خودتان می‌توانید چیزهای دیگری هم اضافه کنید.

4- گلدان!

 

این واقعا ایده زیبایی است! فنجان یا لیوان‌ها قدیمی‌تان را بشویید و درونش را با خاک پر کنید. حالا گیاهی که دوست دارید را داخل آن بکارید. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید، مثلا اگر فنجان‌تان رنگ تندی دارد از گیاهان یا گل‌هایی با رنگ‌های سرد استفاده کنید. این تضاد رنگی باعث چشمگیر تر شدن نتیجه کار می‌شود. اگر به فکر گیاهان‌تان هستید، ته فنجان را با مته یا با هر وسیله دیگری سوراخ کنید!

5- از دیوار آویزان‌شان کنید!

 

اگر فنجان‌هایتان نقوش زیبایی دارند بهتر از همه این است که آویزان‌شان کنید! این دکوری زیبا و مدرن به خانه‌تان می‌دهد. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری چسب است!

6- فنجانی ساکولنت!

 

این فنجان‌ها برای نگهداری ساکولنت هم بسیار بامزه اند! اگر همیشه دلتان می‌خواسته مجموعه‌ای ساکولنت داشته باشید، این فنجان‌های زیبا انگیزه شروع را به شما می‌دهند. درون آنها را با مقداری خاک کاکتوس پر کنید، ساکولنت‌ها را در آنها بکارید و اندکی آبیاری کنید. اگر انتهای فنجان را سوراخ نکرده اید باید خیلی مراقب آبیاری‌تان باشید چرا که در صورت آبیاری بیش از اندازه حالت غرقابی در گلدان به وجود می‌آید و ساکولنت‌ها می‌پوسند.

7- عروسک‌های نمدی

 

اگر دستی در عروسک سازی دارید این ایده برای شماست! با استفاده از نمد درون فنجان‌تان را تبدیل به جنگلی با درخت و سنگ و روباه کنید! البته هر چیز دیگر که دوست داشته باشید هم می‌توانید درست کنید، این فقط برای شروع شدن سیل ایده‌ها در ذهن شما بود!

8- گلدان آویز

 

اگر تصمیم گرفته‌اید فنجان‌تان را تبدیل به گلدان کنید می‌توانید با استفاده از یک طناب نسبتا نازک یا سیم آن را آویزان کنید! به این ترتیب تنها یک گلدان ندارید بلکه دکوری زیبا هم دارید! از این ایده جالب نه تنها در خانه بلکه در بیرون خانه هم می‌توانید استفاده کنید.

9- درخت درون فنجان!

 

درست کردن این دکوری چشم گیر بسیار ساده است. چیزهایی که نیاز دارید: مقداری چمن مصنوعی یا خزه، چسب حرارتی، یک گوی یا کره کوچک و یک پایه چوبی است. درون فنجان را با خزه یا چمن مصنوعی پر کنید. پایه چوبی را در میان خزه‌ها قرار دهید و فیکسش کنید. گوی را بردارید و رویش چسب حرارتی بریزید و خزه‌ها را بر رویش بچسبانید. حالا گوی خزه‌ای را به پایه چوبی بچسبانید. همین! درخت شما حاضر است!

10- یک گلدان دیگر!

 

برای ساخت این گلدان تنها کافی است چند فنجان با رنگ‌ها مختلف را درون هم قرار دهید. می‌توانید فنجان‌ها را به هم بچسبانید اما این کار لازم نیست. فنجان‌هایی که ما از آنها استفاده کرده ایم اندکی از فنجان‌های معمول بزرگ‌ تر هستند. شما می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های لوازم خانه تهیه کنید و یا از انواع کوچکتر استفاده کنید.

11- لوستر!

 

برای این کار از فنجان‌های قدیمی‌تان استفاده کنید و یا فنجان‌های جدیدی با نقوش زیبا بخرید. ته فنجان و مرکز نعلبکی را با دریل یا هر وسیله‌ دیگری سوراخ کنید، سیم برق را از میان آن بگذرانید و لامپ را ببنیدید. حالا یک لوستر مدرن و هیجان انگیز دارید!

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان