کت یکی از مهم‌ترین بخش‌های پوشاک خانم‌هاست و هر خانمی با هر سن و سال، شغل و مدل اندام باید حداقل یک کت در کمد خود داشته باشد. پوشیدن کت مناسب با فرم بدن می‌تواند شما را خوش اندام‌تر و متناسب‌تر نشان دهد و برعکس، اگر کتی بپوشید که مناسب فرم بدنتان نباشد ممکن است نامتناسب به نظر برسید. با خواندن این مطلب می‌توانید کت مناسب اندام خود را بشناسید.

فرم بدن ساعت شنی

فرم بدن ساعت شنی به بدنی گفته می‌شود که قسمت بالا تنه و پایین تنه از کمر و قسمت میانی بدن بزرگ‌تر باشد. بهترین مدل کت برای این افراد، کت چسبان با یک کمربند یا نوار باریک روی کمر است. همچنین اگر قد کت تا بالای باسن باشد، کت جذب و تنگ نیز مناسب است. پوشیدن کت‌هایی که جیب بزرگ در ناحیه باسن دارند به این افراد پیشنهاد نمی‌شوند چرا که تناسب اندام را به هم میریزند و موجب می‌شوند قسمت پایین تنه بزرگ‌تر به نظر برسد.

کت زنانه راسته

فرم بدن گلابی

اگر ناحیه باسن و ران نسبت به بالا تنه و کمر بزرگ‌تر باشد فرم بدن گلابی شکل است. بهترین مدل کت برای این افراد کت بلندی است که تا روی ران پا را بپوشاند. همچنین استفاده از اپل باعث می‌شود شانه و بالا تنه پرتر به نظر برسد و یقه خوش مدل باشد. کت کمر کرستی و چاک‌دار اصلا مناسب افرادی با این فرم بدن نیست.

انواع کت

فرم بدن مستطیلی

شکم و سینه بزرگ و باسن کوچک موجب می‌شود، بدن شما مستطیل شکل به نظر برسد. مناسب‌ترین کت برای این افراد کت‌هایی با نوار یا تزئینات عمودی است. شما همچنین می‌توانید از بلوز راه راه یا گردنبند بلند نیز استفاده کنید تا لاغرتر به نظر آیید. پوشیدن کت چسبان یا چین‌دار به این افراد پیشنهاد نمی‌شود.

کت زنانه بلند

فرم بدن مثلث وارونه

شانه پهن، سینه بزرگ و کمر باریک فرم بدن را مانند مثلث وارونه می‌کنند. به چنین افرادی توصیه می‌شود کت‌های بپوشند که جیب بزرگ و پاکتی در قسمت پایین دارند. پوشیدن چنین کتی تناسب و توازن در فرم بدن ایجاد می‌کنند. افرادی با چنین فرم بدنی باید از پوشیدن کت‌هایی که یقه بزرگ و اپل دارند، اجتناب کنند. کت با یقه کوتاه و V شکل، قد تا روی ران و برش گرد در ناحیه انتهایی نیز مناسب این افراد است.

مدل کت

فرم بدن سیب شکل

اگر شکم، پهلو و سینه بزرگ، و پاها لاغر باشند، به این فرم بدن سیب شکل می‌گویند. مناسب‌ترین مدل برای این افراد کت راسته، آزاد در ناحیه شکم باشد. قد این کت باید نه زیادی بلند و نه زیادی کوتاه باشد. همچنین بهتر است کت تک دکمه بپوشید.

کت زنانه