قفسه‌ی کتاب یک وسیله‌ی کاربردی در خانه است، اما می‌توان به سادگی آن را به یک اثر هنری جذاب هم تبدیل کرد. کتابخانه برای مرتب نگاه داشتن کتاب‌ها به کار می‌رود، اما اگر مراقب نباشید، ممکن است باعث شود کل اتاق نامرتب به نظر برسد. شما به روش‌های سختی برای نظم دادن به کتاب‌ها نیاز ندارید، فقط کافیست کمی خلاق باشید و با درست چیدن کتاب‌ها و افزودن چند اثر هنری، قفسه‌ی کتاب را به نقطه تمرکز اتاق تبدیل کنید. ما در این مطلب ترفندهایی ساده برای انجام این کار به شما معرفی می‌کنیم.

قبل از اینکه به فکر چیدن کتاب‌ها باشید، در مورد خود قفسه‌ی کتاب‌ها تصمیم بگیرید. می‌توانید از دو قفسه‌ی مشابه در کنار هم استفاده کنید. این تقارن حس خوبی ایجاد کرده و فضای بیشتری را هم برای قرار دادن وسایل در اختیار شما می‌گذارد.

قفسه کتاب

کتاب‌ها علاوه بر عملکرد اصلی‌شان می‌توانند نقش‌های دیگری هم داشته باشند. مثلاً در قفسه می‌توانید کتاب‌ها را به عنوان جایی برای قرار دادن وسایل دکوری خود استفاده کنید.

قفسه کتاب

در اکثر خانه‌ها کتاب‌ها به سمتی که جلد مشخص است در قفسه قرار می‌گیرند. اما یک راه حل خلاقانه این است که آنها را به جهتی که برگه‌ها در دید باشند، قرار دهید تا ظاهری تک رنگ و متفاوت ایجاد کنید.

قفسه کتاب

روش مرتب کردن کتاب‌ها بر اساس رنگ، علاوه بر این که ظاهری زیبا و ویژه به کتابخانه‌ می‌دهد، به شما در پیدا کردن کتاب‌های‌تان کمک می‌کند. زیرا معمولاً افراد رنگ جلد کتاب را بهتر به خاطر می‌سپارند.

قفسه کتاب

حتماً نباید قفسه‌ها پر از وسیله باشند. حتی یک کتابخانه خلوت که فقط چند وسیله‌ی دکوری مورد علاقه‌ی شما را به نمایش می‌گذارد، می‌تواند بسیار مدرن و شیک باشد.

قفسه کتاب

قرار دادن تابلوهای هنری داخل قفسه‌ها یک کار معمول است، اما آویزان کردن یک تابلوی بزرگ روی قفسه‌ها، که رنگی متناسب با کتاب‌ها نیز داشته باشد، بدون شک تأثیر زیادی بر منحصر به فرد شدن کتابخانه‌ی شما دارد.

قفسه کتاب

,