تازه های تغذیه ای (۲)

در بخش دوم مقاله تازه‌های تغذیه‌ای نیز اشاره‌ای خواهیم داشت به تحقیقات دیگری از محققان و متخصصان تغذیه در خصوص مواد غذایی و علم تغذیه و اثر آن بر سلامتی افراد.

تازه های تغذیه ای (2)

میوه‌‌ها و اثرات درمانی آن در دیابت و بیماری قلبی

در پی تحقیقاتی که دانشگاه‌های معتبر انجام گرفته ترکیبی از مواد موجود در انگور قرمز و پرتقال می‌تواند تاثیر بسزائی در کنترل قندخون و جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی داشته باشد.

بر همین اساس پزشکان بر این باور هستند که بتوانند داروی مکملی تولید کنند که ترکیب این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال باشد.

در طی آزمایشگاه‌هائی بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماران قلبی و عروقی انجام گرفت، به مدت هشت هفته به آنها کپسولی شامل این ترکیبات داده شد.

پزشکان معتقدند که چنانچه این دو ترکیب با هم داده شود می‌تواند باعث کاهش قندخون، بهتر عملکرد انسولین و همچنین سلامت قلب گردد.

این ترکیب کمک می‌کند تا اثرات مخرب قند و یا مقاومت به انسولین و صدمه به قلب کاهش پیدا کند. هر چند خوردن این میوه‌ها بسیار سودمند می‌باشد.

اما نمی‌‌توان مقدار موردنیاز جهت درمان این بیماریها را در خوردن آنها یافت، می‌بایستی به صورت آزمایشگاهی ترکیبات این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال با دوز بالا ترکیب گردد. تا بتوان نتایج مورد نظر را به دست آورد.

لازم است بدانیم که بیماری قند و مشکلات قلبی و عروقی، در جهان بسیار فراگیر شده و باید تمهیداتی برای آن چیست؟ پزشکان و محققین می‌گویند، در کنار داروهای طبیعی و برگرفته از طبیعت انسانها بایستی نوع تغذیه و روش زندگی و دوری از استرس و راهکارهای برخورد با آن را نیز بیاموزند تا بتوان مقابله بهتر و جدی‌تری با مقوله دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی و عروقی انجام داد.

تغذیه و شخصیت شما!!!

زیست‌شناسان بر این باورند که طی مطالعات ژنتیکی انجام شده،‌ گونه‌های مختلف موجودات براساس نوع زیست خود تغذیه می‌کنند، به عبارت دیگر تغذیه و زیست آنها رابطه‌ای کاملا مستقیم دارد.

بطور مثال نوع زیست مورچه‌ها بعنوان کارگر و ملکه آنها با یکدیگر متفاوت است، زیرا براساس آنچه نیاز ژنتیکی آنهاست، تغذیه می‌کنند و رشد و پرورش آنها کاملا مرتبط به کارو شخصیت آنها دارد.

شاید بهتر است بگوئیم روش زیست آنها در نوع تغذیه آنها بسیار موثر است و آن روش‌ها بصورت عادات در‌آمده وجزو صفات ثانویه آنها شده این تحقیق‌ها بر روی انواع سوسک‌ها، مورچه‌ها و حتی گاو‌ها تجربه شده این تحقیق در  دانشگاه ایندرمان آمریکا همچنان مورد تحقیق و بررسی و پژوهش قرار دارد.

آنها می‌خواهند به یک فهم و علم بیشتری دست پیدا کنند که نوع زیست‌ها و روش‌های زندگی و ژنتیک انسانها و نوع تغذیه آنها رابطه‌ای جدا‌نشدنی داشته و هر موجودی براساس نیاز محیطی و زیستی دارای تغذیه‌ای خاص می‌باشد.

تغذیه مناسب و رفتار اجتماعی بهتر در کودکان

براساس پژوهش‌های دانشگاه پنسیلوانیا، تغذیه درست و سالم در دوران کودکی باعث رفتارهای اجتماعی سالم و مناسب می‌گردد و بالعکس تغذیه نادرست و فاقد ارزش غذائی باعث رفتارهای نابهنجار در سنین اولیه می‌گردد.

آنها معتقدند که تغذیه درست و سالم نه تنها بر روی سلامت بدن تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث رفتارهای درست اجتماعی و عاطفی نیز می‌گردد، شاید تمرکز پزشکان بیشتر بر روی سلامت جسمی کودک باشد، اما باید بدانیم که بسیاری از رفتارهای نادرست از تغذیه نامناسب به وجود می‌آید، کمبود برخی املاح، ویتامین‌ها می‌تواند باعث رفتارهای نادرست شود.

در پی بررسی‌های انجام شده کمبود آهن و هموگلوبین پائین، ترک خوردگی لب‌ها، ریزش مو و نازک شدن آن از نتایج تغذیه نامناسب است که اثرات اجتماعی نیز در بر دارد. از جمله می‌توان کمبود و عدم تغذیه درست را به دوست‌یابی، ‌فعال بودن در اجتماع،‌ مهارت‌های فردی، مرتبط دانست پروهشگران در این زمینه، تغذیه دوران اولیه کودکی را بسیار مهم تلقی کرده و معتقدند اثرات تغذیه درست در کودکی می‌تواند عامل موفقیت‌های دوران جوانی و بزرگسالی نیز بشود.

به طور مثال تغذیه کامل و درست در دوران نوزادی می‌تواند باعث بالا رفتن ضریب هوشی یا IQ وی در هشت سالگی گردد: بنابراین گزارش، آنها معتقدند، هیچوقت برای تغییر عادات غذائی کودک شما دیر نسبت سعی کنید از همین لحظه شروع کنید و مواد مضر و ناسالم و غیر مفید را از زندگی خود حذف کنید و مواد سالم را به لیست غذایی کودک خود اضافه کنید، و بدانید که همین حالا می‌تواند لحظه شروع یک روش زندگی و تغذیه‌ای مناسب باشد.

رهایی از کبد چرب

زندگی شهری، عدم تحرک و زندگی ماشینی از عوامل هستند که می‌تواند با تغذیه معمولی‌ها، مجموعه‌ای را به وجود آمدند که باعث بروز دیابت نوع 2 و همچنین کبد چرب بشود.

اما با کم کردن کالری مصرفی می‌توان متابولیسم را به حالت عادی و درست برگرداند، پزشکان معتقدند اگر بدانیم که چگونه تغذیه مناسب و کم کردن کالری بر روی بدن ما موثر است قطعا این کار را انجام می‌دهیم شاید.

یکی از عوامل که باعث کبد چرب می‌شود، خوردن پروتئین بیش از نیاز بدن باشد که باعث خستگی کبد می‌گردد.

در واقع آنچه مهم است اینکه محرومیت دادن به نوعی از غذاها وخوراکی‌ها پروتئین خاصی در بدن تولید می‌کند، که می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا برده و در نتیجه مانع به وجود آمدن کبد چرب گردد.

باید بدانیم که در دنیای امروز، افرادی که اضافه وزن دارند و دارای دیابت نوع 2 می‌باشند، در حال تزاید است و باید افراد روش‌های غلط زندگی را اصلاح کرده و عادات درست زندگی را بیاموزند.

برای خواندن بخش اول -تازه های تغذیه ای- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان