در نشست جشنواره مد و لباس دیبا مطرح شد

ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حوز مد و لباس ضروری است

نخستین نشست توجیهی میان صاحبان برند و طراحان در دومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا برگزار و بر ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید شد.

ارتباط میان  صنعت و دانشگاه در حوز مد و لباس ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا، نشست توجیهی میان چهار صاحب برند و طراحان حاضر در دومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا در سالن فارابی دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر برگزار شد.

در این نشست، مدیران عامل چهار برند تلاش کردند تا ضمن آشنا سازی طراحان با مجموعه های خود، آنها را در راستای ارائه طرح‌های مؤثر و کاربردی برای ورود به بازار و تولید از سوی این صاحبان برند راهنمایی کنند.

از جمله مباحث مطرح از سوی صاحبان برند می توان به تأکید بر نقش مؤثر جشنواره دیبا در ایجاد ارتباط پویا و مؤثر میان صنعت و دانشگاه، نقد به برخی نگاه‌های سلیقه‌ای در داوری آثار سایر جشنواره‌های مد و لباس و پرهیز از آن در این جشنواره، توجه و تمرکز بر روی عملکرد واحدهای مختلف استراتژی، استایل، واحد طراحی و دوخت و توجه دانشجویان به پرورش توانایی های خود در هر یک ازاین واحدها اشاره کرد.

همچنین صاحبان برند بر لزوم توجه به نحوه تولید و چگونگی توزیع محصولات با تکیه بر استانداردهای جهانی تأکید و تصریح کردند که ایران در شرایط کنونی صاحب مد است و با شناخت بازار و ترندها و همچنین تأمین صنایع و موارد لازم برای ارائه الگوهای مرغوب می توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم و با توجه به برپایی این جشنواره در قالب رویداد کارآفرینانه دستاوردهای مهمی حاصل شود.

در پایان صحبت هر یک از مدیران عامل این چهار برند و تأکید بر لزوم ارائه طرح متناسب با الگوهای بهاره و تابستانه، طراحان و دانشجویان شرکت کننده در دومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا، پرسش های خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کردند.

همچنین مقرر شد ضمن اهدای جایزه 100 میلیون ریالی به طراح برتر این دوره از مسابقه، طرح های برتر و منتخب از سوی هیئت داوران، علاوه بر ورود به چرخه تولید انبوه از سوی برندها، امضای طراح اثر نیز بر روی لباس حک شود.

ایجاد ارتباط بین طراحان جوان با مراکز صنعتی تولید پوشاک و برندهای مطرح در این صنعت و کمک به تئلید دانش بنیان پوشاک متناسب با نیاز جامعه از مهمترین اهداف دومین جشنواره طراحی مد و لباس "دیبا" است.
از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به رواج ایده های خلاق و نو در پوشش جامعه، رشد خلاقیت، استعداد و توانمندی در دانشجویان و سایر افراد توانمند در زمینه طراحی لباس، شناسایی و معرفی دانشجویان مستعد در حوزه مد و لباس ایرانی،   تولید آثار برگزیده با همکاری بخش صنعت، آشنایی دانشجویان برگزیده  با فرایند طراحی و تولید و تجاری سازی محصولات اشاره کرد.

نشست های آتی این جشنواره در روزهای 28 آذرماه 96 و همچنین 10 و 20 دی ماه همین سال و در دانشکده هنرهای کاربردی داشنگاه هنر برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هنر و دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر، اقدام به برپایی دومین جشنواره طراحی مد و لباس دیبا در قالب رویداد کارآفرینانه کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.jdart.ir و یا کانال تلگرام @tpfest مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان