غداهایی که ما مصرف می‌کنیم حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی است؛ مواد مغذی که به پیشگیری از چروک پوستی کمک می‌کنند و سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند. بسیاری از غذاها حاوی آنتی اکسیدان هستند اما برخی‌ بیشتر از بقیه آنتی اکسیدان دارند و همین‌طور فواید بیش‌تری برای پوست بدن شما دارند. برای جلوگیری از پیری؛ و چین و چروک پوست مواد غذایی زیر را به وفور مصرف کنید.

گوجه فرنگی

لیکوپن موجود در در گوجه فرنگی از قوی‌ترین مواد آنتی اکسیدانی است‌ که با رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله می‌کند و همین‌طور یک ماده بسیار موثر در مبارزه با سرطان محسوب می‌شود.

کاهو و کلم

این سبزیجات محبوب با برگ‌های سبز منبع بسیار غنی‌ از ویتامین کا هستند که در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان بسیار موثر است. همین‌طور به خاطر آب زیاد و آنتی اکسیدان بسیار بالا به حفظ طراوت پوست و جلوگیری از چین و چروک کمک می‌کند.

بادمجان

رنگ بنفش پوست بادمجان نشان دهنده وجود مواد ضد پیری بسیار موثر و آنتی‌اکسیدان است. نزنین موجود در بادمجان به درمان فشار خون نیز کمک می‌کند. همچنین نتیجه تحقیقات ثابت کرده است که این ماده اثر بسیار مهمی در درمان و پیشگیری از آلزایمر دارد.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای حاوی خواص تقویت کننده بسیار قوی برای سیستم ایمنی و میزان بسیار زیادی ویتامین C است که برای تولید گلبول سفید در بدن ضرورت دارد. نتیجه یک تحقیق در ژورنال تغذیه آمریکا نشان داده که ویتامین C نقش موثری در پیش‌گیری از چین و چروک صورت؛ و تولید کلاژن برای پوست دارد.