به جز تمام دستورالعمل‌ها و راه کارهایی که متخصصان تغذیه و لاغری پیشنهاد می‌کنند، و در کنار تمام باید‌های ورزشی، حقه‌هایی‌ نیز هستند که به نوعی‌ می‌‌توانند کاهش وزن را سرعت بخشند. 

 

1. بیکار نمانید!

حتما شما هم متوجه شده اید که وقتی‌ کاری برای انجام دادن نداریم  یا با چیزی مشغول نیستیم، بیشتر می‌خوریم! پس در طول روز حتی اگر شاغل نیستید، خود را سرگرم کنید  یا بیرون بروید.

 

2. نور خورشید جذب کنید!

روزانه حداقل یک ربعدر زیر آفتاب قرار بگیرید و نور خورشید را جذب کنید. ویتامین D و سراتونینی که نور آفتاب در بدن شما آزاد می‌کند، سبب بالا رفتن انگیزه و کارکرد بهتر متابولیسم می‌شود.

 

3. در ظروف کوچکتری غذا بخورید!

مقدار وعده غذایی یکی‌ از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند در کاهش وزن تاثیر بگذارد. با تغییر بشقاب غذاخوری خود به یک پیش دستی‌ یا بشقاب کوچکتر معده تان را گول بزنید.

 

4. آرام تر غذا بخورید.

15 دقیقه پس از اتمام خوردن، مغز فرمان سیری را صادر می‌کند. شما هرچه آرام تر غذا بخورید، مغز تدیریجی تر و زودتر این دستور را صادر می‌کند و سبب می‌شود به مرور کمتر غذا بخورید.

 

5. آب بنوشید!

در کنار تمام الزامات و فوائدی که نوشیدن آب دارد، یکی‌ از میانبر‌های لاغری است. اولا چربی‌ سوزی را سرعت می‌بخشد و ثانیا به ایجاد حس سیری بیشتر کمک می‌کند.

 

6. بیشتر بخوابید!

بله درست می‌بینید! بیشتر بخوابید! کم خوابی‌ مداوم سبب افزایش اشتها می شود. و یکی‌ از زمان‌های مهم در عملکرد متابولیسم ما، به هنگام خواب است. 

 

7. نحوه جابجایی‌ خود را تغییر دهید.

اگر شاغل هستید، و با ماشین به محل کار می‌روید، نحوه انتقال خود را عوض کنید و پیاده یا اگر دور است با وسایل نقلیه عمومی‌ بروید که مجبور به پیاده روی شوید. اگر هم شاغل نیستید سعی‌ کنید تمام خرید‌ها را در حین قدم زدن انجام دهید.